Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hvad syntes i om ideen?

Side 1 ud af 2 (13 indlæg)
Tilmeldt 10. Nov 09
Indlæg ialt: 0
Skrevet kl. 08:31
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Alle sammen!

Som mange nok af jer ved, så beskæftiger jeg mig med lidt af hvert.

Jeg kom til at tænke på en ide, i og med jeg sidder og leger lidt på mobil markedet.

Jeg tænkte egentlig på om man kunne lave en lille service, hvor man f.eks. for 199kr (som engangsbeløb), kiggede på virksomhedernes telefoni, kiggede på deres forbrug de sidste halve år, abonnementer osv. lavede en analyse og hjalp dem med at finde de rigtige løsninger for dem. men sker det, at man fandt ud af at deres nuværende løsning er den bedste løsning, så var det gratis. Der skal lige siges jeg er neutral på markedet, og arbejder ikke for nogen i branchen.

Hvad syntes i om ideen? er i stødt ind i det før? Ville i bruge det? kom gerne med ris og ros om ideen.

Kenan

Tilmeldt 29. Nov 10
Skrevet kl. 09:16

Hej Kenan,

Det lyder som en god idé og en ting, som flere virksomheder kan bruge. Dog er du nok nødt til at se på afregningen versus hvordan data leveres; du kan evt. tilbyde en basisservice for de 199, hvis alle data leveres i færdigt elektronisk format til at hive ind i et regneark, og så tilbyde ekstraservices såsom at du konverterer data fra papir til data for et vist beløb, f.eks. per side, per kald eller lignende.

Du skal dog sørge for at have standardiseret det materiale, du udregner ud fra, samt måden du indlæser på, inden du går igang, ellers ryger økonomien lynhurtigt fløjten for dig.

Tilmeldt 22. Apr 10
Indlæg ialt: 1708
Skrevet kl. 09:41

Det er en rigtigt god idé! Den er faktisk så god, at der allerede er en del der tilbyder den service ;)

De fleste benytter dog en anden form for prissætning. Typisk foregår det ved at konsulentvirksomheden deler besparelsen med kunden over en periode (f.eks. 12 måneder).

Arbejder på at udvikle Danmarks bedste Klima-Portal, som naturligvis kører DoFollow ;)

Vil du være med?

Tilmeldt 10. Nov 09
Skrevet kl. 09:55

Allan:

Jeg skal lige have den der indlæg en gang til? hehe mener du at man skal lave en skabelon på forhånd, hvilke ting man kigger efter, så der ikke bliver brugt unødvendigt tid på en kunde?

Fama:

Jeg tænkte egenligt der fandes nogen, der gjorde det. Skulle undre mig hvis der ikke gjorde. Det er også en smart måde at gøre det på som de gøre. Men jeg tænkte for at gøre det billigere, om man så lavede et fast beløb?

Kenan

Tilmeldt 29. Nov 10
Skrevet kl. 10:07

Kenan,

Ja, hav en skabelon, du trækker tingene ind i, så det er nemt for dig at regne det bedste abonnement ud.

F.eks.

- Antal abonnementer

Og for hvert abonnement

- Antal opkald til + talte minutter med kolleger

- Antal opkald til + talte minutter med andre (indenrigs kald)

- Antal opkald til + talte minutter med andre (kald til udlandet, og hvortil)

- Antal opkald til + talte minutter med andre (kald fra udlandet, og hvorfra)

- Antal SMS

- Antal MB data 

Du skal have praktisk taget alle informationer om alle abonnementer og tillægspakker ved alle operatører i DK, så du ud fra ovenstående lettest muligt kan udregne, hvilke abonnementer der kan svare sig at vælge, samt hvilke rabatpakker de skal vælge. Det er her, at du skal være en rigtig Excel- eller Access-haj for at kunne regne dig frem til hvad der bedst kan svare sig.
Det er hele den fase her, der kommer til at afgøre, om du kan tjene penge på din service eller ej - dit forslag med 199 kr gør ihvertfald, at du ikke bør bruge ret meget mere end en halv time på hver kunde.
Jeg har lavet noget lignende tidligere for firmaer, jeg har arbejdet for (også kombineret med fastnet), og det er ikke "bare lige". Men hvis man kan knække koden med at standardisere informationerne og lave detajlerede beregninger automatiserede, så kan du praktisk taget lave en webshop, hvor kunderne kan uploade deres data, få dem analyseret, konkluderet på og du kan få betaling online for det.

Tilmeldt 10. Nov 09
Skrevet kl. 10:12

Allan Jensen:

Kenan,

Ja, hav en skabelon, du trækker tingene ind i, så det er nemt for dig at regne det bedste abonnement ud.

F.eks.

- Antal abonnementer

Og for hvert abonnement

- Antal opkald til + talte minutter med kolleger

- Antal opkald til + talte minutter med andre (indenrigs kald)

- Antal opkald til + talte minutter med andre (kald til udlandet, og hvortil)

- Antal opkald til + talte minutter med andre (kald fra udlandet, og hvorfra)

- Antal SMS

- Antal MB data 

Du skal have praktisk taget alle informationer om alle abonnementer og tillægspakker ved alle operatører i DK, så du ud fra ovenstående lettest muligt kan udregne, hvilke abonnementer der kan svare sig at vælge, samt hvilke rabatpakker de skal vælge. Det er her, at du skal være en rigtig Excel- eller Access-haj for at kunne regne dig frem til hvad der bedst kan svare sig.
Det er hele den fase her, der kommer til at afgøre, om du kan tjene penge på din service eller ej - dit forslag med 199 kr gør ihvertfald, at du ikke bør bruge ret meget mere end en halv time på hver kunde.
Jeg har lavet noget lignende tidligere for firmaer, jeg har arbejdet for (også kombineret med fastnet), og det er ikke "bare lige". Men hvis man kan knække koden med at standardisere informationerne og lave detajlerede beregninger automatiserede, så kan du praktisk taget lave en webshop, hvor kunderne kan uploade deres data, få dem analyseret, konkluderet på og du kan få betaling online for det.

Ja tænkte nok det var det du mente, så havde jeg forstået det rigtigt :) men ja jeg har nemlig tænkt det samme, for at kunne spare tid og gøre det mindre smertefuldt for mig at arbejde. Men hvad med private? kan man måske også tage dem med, gider de betale?

Tilmeldt 29. Nov 10
Skrevet kl. 10:20

Det vil du muligvis godt kunne; dog skal du så nok lave det noget i retning af, at folk kan uploade deres data gratis og få en top 3 analyse af, hvem de kan spare mest ved, og hvor meget. Og hvis de svinger Dankortet kan de få at vide ved hvem ;o)

Men umiddelbart bliver det sværere for private at gøre besparelsen så detaljeret, da de færreste private f.eks. kan levere udspecificerede regninger i elektronisk format, og man derved kan gå glip af nogle gode besparelser. Eksempelvis lange og mange samtaler med 1-2 specifikke numre, som nogle selskaber kan give rabatpakke på.

Men ideen er god, og med en god mængde formeljongleren og lidt programmering, kan det blive en fin lille pengemaskine uden ret meget arbejde, når det først kører :o)

Fra København
Tilmeldt 13. Feb 10
Indlæg ialt: 3636
Fra  My-phoneshop.dk Skrevet kl. 10:28

Hej Kenan.

Nu er vi inde på et felt hvor jeg kan tale med, da det nogenlunde er det jeg lever af, bortset fra at jeg ikke tager penge for analysedelen, som er 100 % gratis og uforpligtende. 

199 kr. er alt alt for billigt, og det ville du aldrig kunne leve af. Lad os antage at du kun henvender dig til virksomheder med op til 5 abonnementer. Så skal du sidde og spitte 5 x 6 mdr. fakturaer op. Hvis du er heldig, er kunderne hos TDC på en "rigtig" (men dyr) erhvervsaftale. I det tilfælde er det to stk. kvartalsfakturaer, dvs. i alt 10 stk. Hvis det er øvrige abonnementer, er det altså 30 fakturaer..

På disse 10 skal du så i store træk finde hver brugers forbrug/udgift af/til:

• Abonnement
  • Interne samtaler
  • Eksterne samtaler til mobil
  • samtaler til fastnet
  • samtaler til udlnad
  • forbrug i udland
  • Antal opkald
  • Antal SMS
  • Antal MMS
  • Dataforbrug
  • øvrige

Ud fra disse tal skal du finde ud af hvad de giver i dag, og hvad det samme vil koste et andet sted. Og der er rigtig mange abonnementer at vælge imellem.

Der er rigtig mange ting diu skal tage højde for, bl.a. opstartsomkostninger, forskellige pakkeløsninger som data, SMS, udland, osv. Derfor er det noget nær umuligt at lve en database, der selv kan lave en korrekt udregning af den rette sammensætning. Og så vil det være tidskrævende at holde den opdateret, da priserne ændrer sig konstant, og der hele tyden kommer nye produkter.

På sådan en lille kunde, bruger du hurtigt 1 - 2 timer, bare på analysen. Og så den tid du bruger på at skaffe kunden. Det kan ikke hænge sammen.

Alt dette er selvfølgelig med det forbehold, at du vil lave en reel analyse, og udregning. Der er også mulighed for at lave plat, men så synes jeg du skal lade være. Dem er der allerede for mange af.

Hvis du kaster dig ud i det, skal du nok bruge en model, hvor du tager en procentdel af besparelsen. Det er meget forskelligt hvad der bliver chraget rundt omkring, men det er ikke unormalt med 50 % af første års besparelse, og 20 - 25 % af andet år.

Der er rigtig mange virksomheder - både store og små - der fejlagtigt tror at de har en super aftale. Især TDC kunderne på en erhvervsaftale med 25 - 27 % rabat, betaler en stor overpris i forhold til hvad de kunne slippe med.

Alene i denne måned har jeg sparet en virksomhed med 8 abonnemnter, for lidt over 30.000 kr. om året, bare ved at lave et par ændringer, så de kunne blive hos TDC som de så gerne ville. Og en anden med små 20, sparede lige i underkanten af 50.000 pr. år, og også de kunne blive hos TDC. Og dette er det mest udbredte abonnement på markedet..

Så kast dig ud i det, men overvej en procentdel, hvis du skal kunne tjene penge på det.

Mobiltelefoner, mobiltilbehør, mobilreparation: https://www.my-phoneshop.dk

Fra København
Tilmeldt 13. Feb 10
Indlæg ialt: 3636
Fra  My-phoneshop.dk Skrevet kl. 10:31

Allan Jensen:
Det vil du muligvis godt kunne; dog skal du så nok lave det noget i retning af, at folk kan uploade deres data gratis og få en top 3 analyse af, hvem de kan spare mest ved, og hvor meget.

Den tanke har jeg selv leget med, indtil en klog mand (Lasse fra Sobbing Elephant) gjorde mig opmærksom på risikoen for at der også kunne komme grimme virus den vej. Så synes jeg faktisk ikke det var risikoen værd.

Alternativet er at de sélv taster det, men der findes allerede en del services, der dog i mine øjne er noget nær ubrugelige.

Mobiltelefoner, mobiltilbehør, mobilreparation: https://www.my-phoneshop.dk

Tilmeldt 22. Apr 10
Indlæg ialt: 1708
Skrevet kl. 10:33

Kenan Corbo:
Men jeg tænkte for at gøre det billigere, om man så lavede et fast beløb?

Det er klart der er muligheder i det hvis du kan presse de andre på prisen - for kunden handler det jo om at spare penge, så den virksomhed der kan spare dem flest penge vil have nemmest ved at løbe med ordren.

Det er dog mit indtryk, at det ikke er en service særligt mange direkte opsøger... Dvs. en del kunder finder først ud af det eksisterer, i det øjeblik de bliver kontaktet af en konsulent. Med andre ord er det jo et smart produkt og kunden sparer penge, stort set ligegyldigt hvad du tager for dine ydelser. Men jo... jo lavere pris, jo nemmere vil du have ved at sælge din ydelse....

Jeg vil dog mene 199,- er aaaalt for lavt... Du skal jo bruge en masse tid på at sætte dig ind i de forskellige teleudbyderes tilbud....ja og skabe et forhold til nogle teleudbydere, så du kan tilbyde dine kunder nogle rigtigt gode priser på telefoni. Derudover skal du så også "lige" analysere virksomheden teleforbrug og holde de data, du kommer frem til der, op mod de data du har indsamlet fra teleudbyderne..... Og det tror jeg altså du får ualmindeligt svært ved at kunne gøre for 199,- - hvis du skal have en timeløn på bare 50,- har jeg svært ved at tro din prisidé kan holde vand, selv hvis du henvendte dig til private.

Arbejder på at udvikle Danmarks bedste Klima-Portal, som naturligvis kører DoFollow ;)

Vil du være med?

Side 1 ud af 2 (13 indlæg)