Hej Alle sammen! Som mange nok af jer ved, så beskæftiger jeg mig med lidt af hvert. Jeg kom til at tænke på en ide, i og med jeg sidder og leger lidt på mobil markedet. Jeg tænkte egentlig på om man kunne lave en lille service, hvor man f.eks. for 199kr (som engangsbeløb), kiggede på virksomhedernes telefoni, kiggede på deres forbrug de sidste halve år, abonnementer osv. lavede en analyse og hjalp dem med at finde de rigtige løsninger for dem. men sker det, at man fandt ud af at deres nuværende løsning er den bedste løsning, så var det gratis. Der skal lige siges jeg er neutral på markedet, og arbejder ikke for nogen i branchen.
Hvad syntes i om ideen? er i stødt ind i det før? Ville i bruge det? kom gerne med ris og ros om ideen.
Kenan |
Hej Kenan,
Det lyder som en god idé og en ting, som flere virksomheder kan bruge. Dog er du nok nødt til at se på afregningen versus hvordan data leveres; du kan evt. tilbyde en basisservice for de 199, hvis alle data leveres i færdigt elektronisk format til at hive ind i et regneark, og så tilbyde ekstraservices såsom at du konverterer data fra papir til data for et vist beløb, f.eks. per side, per kald eller lignende.
Du skal dog sørge for at have standardiseret det materiale, du udregner ud fra, samt måden du indlæser på, inden du går igang, ellers ryger økonomien lynhurtigt fløjten for dig.