Jeg må så indrømme at jeg faktisk slet ikke havde gennemtænkt google problematikken før - så at jeg sidder i suppedasen idag er en tænkefejl, og skyldes hverken et webbureau eller en host :)
Jeg har nu lavet en 301 redirect .htaccess og smidt den i roden af /catalog - men der er ingen filer ud over den i catalog - er det nok?
Der er ikke noget som bliver redirected. din server kommer tilbage med en Not Found
Det måde du skal gøre det på er ved at lave en redirect for hver url som har flyttet placering til en anden url.
det vil altså sige at fx:
catalog/forskelle-glidecreme.php skal redirecte med en 301 til /tilbehoer/glidecreme.html
Du kan ikke bare lave en generel redirect for hele catalog mappen, eller jo det kan du godt, men den klart bedste måde er at lave en redirect for hver gammel url til deres respektive nye url.
Det er et stort arbejde ja, men det er nu den bedste måde at gøre det på.
Nej du skal enten lave en htaccess fil hvor du indskriver det hele, eller du skal lave en php fil hvor du laver redirect.
Men du kan også vælge den nemme løsning som jo er det at du bare redirecter alt det gamle til et sted på din side, men det vil jeg ikke anbefale at du gør. jeg selv ville gøre det på den rigtige måde.
Min vurdering er at du nok skal få en professionel til at gøre arbejde for dig så det bliver gjort hurtigt og rigtigt fra starten af.