Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

10-12 Office licenser - Hvad skal jeg købe?

Side 1 ud af 3 (30 indlæg)
Tilmeldt 11. May 10
Indlæg ialt: 97
Skrevet kl. 11:44
Hvor mange stjerner giver du? :

Hejsa

Jeg er i tvivl om dette er gruppen at spørge i, men nu prøver jeg :)

Sagen er den at jeg står og skal bruge en 10-12 Office licenser, umiddelbart er planen Office 2007 - Det behøver ikke at være en af de store pakker, da der som udgangspunkt kun er brug for Word, Excell og Outlook.

Er der nogen der har erfaring med hvordan man smartest køber det ind, er der grundlag for noget Volume Licensens eller skal jeg have gang i enkelte koder til hver maskine?

Jeg ser frem til lige gode råd, evt. Henvisninger til hvor det kan købes billigst :)

Fra Køge
Tilmeldt 22. Mar 10
Indlæg ialt: 484
Fra  IT Operators Aps Skrevet kl. 12:53

Hvis det er her og nu, så ville jeg over veje at købe licenserne med Software Assurance - så du uden meromkostninger senere kan opgradere til Office 2010. 

Licenserne kan også leases.

IT Operators Aps - Professionel IT Service og Support 

Fra Kolding
Tilmeldt 10. Jan 06
Indlæg ialt: 742
Fra  Klubmodul ApS Skrevet kl. 19:12
Skal det være billigt køber du oem licenser. Undersøg med din forhandler evt. Ellers vil jeg anbefale open Office. Det er gratis og kan det samme som Microsoft. Mvh Jesper

Klubmodul - 600000 danskere, 800+ organisationer kan ikke tage fejl

Tilmeldt 11. May 10
Indlæg ialt: 97
Skrevet kl. 23:27

Hejsa

Tak for svarene, leasing er vi ikke interesserede i, og det skal heller ej være open office.

Så vi er ude i enten Office 2007 (Foretrukket faktisk), tanken er bare at OEM med 12 forskellige koder bliver noget bøvl at holde styr på i forbindelse med reinstallering mm. Men hvor går den nedre grænse for hvornår Volume Licenser er aktuelle?

Fra Roskilde / Esbjerg
Tilmeldt 12. May 09
Indlæg ialt: 206
Fra  VELOCIGROUP Skrevet kl. 23:45

Hej Mandeblad,

Du skal vælge Volume Licenser for det antal, spørgsmålet er så bare om du vil have det med software assurance eller ej ?
Med software assurance får du også mulighed for at udlåne en HOME USE licens til medarbejderne, som de kan installere på deres PC hjemme. Du skal bare betale for mediet til dem.

OEM licenser er for omstændigt og "klistrer" til den enkelte PC, da du, som du selv nævner, skal vedligeholde 12 forskellige koder.

I dag vil du få leveret Office 2010 licenser. Du kan godt downgrade til Office 2007. Kan ikke lige huske hvordan det nøjagtigt foregår.
Hvis du vil have det fysiske medie, skal det købes ved siden af. Ellers så downloades pakken fra license siden.

Men kontakt os gerne for et tilbud på licenserne.

Fra Aarhus N
Tilmeldt 20. Dec 05
Indlæg ialt: 905
Fra  Amero GodeKasser Skrevet kl. 00:16

Hej der,

itoperators.dk:

Hvis det er her og nu, så ville jeg over veje at købe licenserne med Software Assurance - så du uden meromkostninger senere kan opgradere til Office 2010.

Office 2010 er nu kommet for ca 14 dage siden til end-user customers :) både med og uden SA

jesper08:

Skal det være billigt køber du oem licenser. Undersøg med din forhandler evt. Ellers vil jeg anbefale open Office. Det er gratis og kan det samme som Microsoft. Mvh Jesper

Bestemt nej!!!!! Du kan ikke sammenligne - Outlook vs Exchange fx?

Nå men der er altså fordele og ulemper ved software aftale fra MS.

OEM dør med maskinerne , og kan jo kun bruges med den maskine det er tilkøbt med.. Du kan dog godt købe office 2007 oem + en mus fx. da det gælder som hardware. Det er rimeligt billigt.

Du kan også vælge at give ca det dobbelt og så det som en licenaftale uden Software Assurance , dem må du flytte mellem dine computere.

Og endelig med Software Assurance, hvilket opgraderingsmæssigt ikke giver fordel da der indenfor 3 år rimelig usansyneligt kommer ny Office. Til gengæld er der gratis support hos MS, der er HUP læs mere her:

http://www.microsofthup.com/hupemea1/home.aspx?culture=da-DK

Jeg kan varmt anbefale Office 2010 - men helt sikkert ville jeg kombinere en udruldning med er kursus i program delene der benyttes så man det optimale ud af det.

Fra København
Tilmeldt 7. Jun 09
Indlæg ialt: 1662
Skrevet kl. 02:11

Smith:
Jeg kan varmt anbefale Office 2010

I særdeleshed Outlook 2010, men det er jo ofte også dét program der bruges mest.

Folkeafstemning om Patentdomstolen

Fra Vadum
Tilmeldt 7. Nov 05
Indlæg ialt: 862
Skrevet kl. 07:39

Du kan i givet fald klare dig med den pakke der hedder Basic: Word, Excel og Outlook.

Open Volume licenser har en grænse der hedder køb for mindst fem point, i dit tilfælde svarende til fem licenser, så dem er du over.

Oem-licenser er fint til private og firmaer med få maskiner, der skiftes lige så tit som softwaren skal fornyes. OEM leveres MED en maskine, og må kun bruges med den maskine det er installeret på i første omgang. Det kan altså ikke flyttes videre til en eventuel ny maskine.

Fra Risskov
Tilmeldt 12. Jan 08
Indlæg ialt: 238
Fra  iAdvice Skrevet kl. 07:43

Jeg vil også klart anbefale Office Basic, den indeholder Outlook, Word og excel.

Den koster ca. 1500 kr. pr stk, og er billigst i længden har vi erfaret.

MEN, er det over 25 brugere og til større virksomheder, så kan en licensaftale være nemmere at styre. Enig i dette, men alle kan da styre 10-12 licenser :)

Mvh Johnny Hansen

Fra Vadum
Tilmeldt 7. Nov 05
Indlæg ialt: 862
Skrevet kl. 07:48

Smith:

jesper08:

Bestemt nej!!!!! Du kan ikke sammenligne - Outlook vs Exchange fx?

Sikke noget fis, selvfølgelig kan man da sammenligne! Kommer man fra en Office 2003, vil det faktisk være meget relevant, da skiftet til Office 2007 eller 2010 introducerer væsentligt flere forandringer i opsætning og brug end et skift til OpenOffice 3.

Men der er to store punkter man skal overveje: Exchange og Sharepoint. Er det aktuelle teknologier indenfor de næste år, så er OpenOffice udelukket.

Et andet - og MEGET seriøst - alternativ vil være Google Apps. Her får du vanvittigt meget for pengene og systemet er nu helt klart til erhvervsbrug. Du betaler per bruger og får i praksis - udover muligheden for at lave tekstbehandling og regneark - teknologier svarende til både Exchange og Sharepoint uden at skulle betale for server-administration.
 Desuden er man ikke længere platform-afhængig, frit valg mellem pc eller Mac!

Side 1 ud af 3 (30 indlæg)