Hvis man har lavet et stykke arbejde (tilfælde en webshop) men ikke får betaling for det arbejde man har udført, hvordan fører man det ind i sit regnskab. Er det bare som tab eller hvordan.
Vi kan da ikke være uenige om at der skal være konstanteret et reelt tab for at kunne trække det fra. men er det ikke også det der er tilfældet, når folk ikke vil eller kan betale?
Hvordan dokumenterer man den slags? Jeg har kunder der er gået konkurs, kunder med beskidt mel i posen der vidste på forhånd at de aldrig havde tænkt sig at betale, og kunderder simpelthen bare har ombestemt sig og alligevel ikke havde brug for en hjemmeside - hvorefter de så mener at det er mit problem.
Du skal kunne dokumentere at du har forsøgt at indrive dit tilgodehavende, enten ved rykkerskrivelser, eller gennem incasso og fogedretten. Alt afhængig af beløbets størrelse. Der er jo ingen der kan kræve at beløb under f.eks. kr. 10.000,- skal sendes til fogedretten, idet det bare vil koste dig yderrligere omkostninger.
Jeg ville aldrig smide gode penge efter dårlige ved at sende små beløb til advokat og fogedret.
og jeg har aldrig haft en klient der har fået underkendt et fradrag som er konstanteret uerholdelig gennem egen rykker og incasso procedure, når beløbene har været under kr. 10.000,-
Men jeg vil da ikke udelukke at du har ret. Men jeg har altid brugt at bogføre et uerholdeligt beløb som tab når
egen rykkerprocedure ikke fører til en betaling, og har endnu ikke fået det underkendt af SKAT.