Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Kan nogen fortælle mig dette

Side 1 ud af 3 (22 indlæg)
Tilmeldt 10. Nov 09
Indlæg ialt: 0
Skrevet kl. 08:53
Hvor mange stjerner giver du? :

Hvis man har lavet et stykke arbejde (tilfælde en webshop) men ikke får betaling for det arbejde man har udført, hvordan fører man det ind i sit regnskab. Er det bare som tab eller hvordan.

Fra Herning
Tilmeldt 8. Dec 09
Indlæg ialt: 585
Skrevet kl. 09:11

Hej Fireball.

Det er rigtig ærgerligt at gå og lave et godt stykke arbejde, og så ikke få betaling for det.

Desværre er det nok noget vi alle kommer ud for engang i mellem.

men ja du skal lave en konto du kalder tab på debitorer og modposte beløbet på debitor kontoen, så denne bliver udlignet.

De bedste hilsener

Anders Mikkelsen

Nr1

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 09:24

Hej!

Er ikke helt enig med Anders!

Du skal have dokumentationen i orden for at du kan trække det fra som tab.

Spørgsmålet er jo, om det er et tab..fordi kunden ikke vil eller ikke kan betale.

MvH

Peter 

Fra Herning
Tilmeldt 8. Dec 09
Skrevet kl. 09:28

Hej.

Svar til Peter revisor.

Vi kan da ikke være uenige om at der skal være konstanteret et reelt tab for at kunne trække det fra. men er det ikke også det der er tilfældet, når folk ikke vil eller kan betale?

De bedste hilsener

Anders Mikkelsen

Nr1

Fra Herning
Tilmeldt 8. Dec 09
Skrevet kl. 09:32

Hej Peter.

Vi er da helt enige om at der skal være konstanteret et reelt tab for at kunne trække det fra.

Men er det ikke også tilfældet hvis kunden ikke vil eller kan betale?

De bedste hilsener

Anders Mikkelsen

Nr1

Tilmeldt 20. Apr 07
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 09:33

Nej...det kunne jo være en reklamation...hvor der skulle gives nedslag, og omsætningen dermed reduceres!

MvH

Peter

Tilmeldt 22. Oct 08
Indlæg ialt: 901
Skrevet kl. 09:39

Spændende tråd, jeg selv har flere af de sager.

Hvordan dokumenterer man den slags? Jeg har kunder der er gået konkurs, kunder med beskidt mel i posen der vidste på forhånd at de aldrig havde tænkt sig at betale, og kunderder simpelthen bare har ombestemt sig og alligevel ikke havde brug for en hjemmeside - hvorefter de så mener at det er mit problem.

Hvad skal jeg bruge som dokumentation?

Fra Herning
Tilmeldt 8. Dec 09
Skrevet kl. 09:45

Hej.

Du skal kunne dokumentere at du har forsøgt at indrive dit tilgodehavende, enten ved rykkerskrivelser, eller gennem incasso og fogedretten. Alt afhængig af beløbets størrelse. Der er jo ingen der kan kræve at beløb under f.eks. kr. 10.000,- skal sendes til fogedretten, idet det bare vil koste dig yderrligere omkostninger.

De bedste hilsener

Anders Mikkelsen

Nr1

Tilmeldt 20. Apr 07
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 09:46
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Hej!

Du skal bruge en dokumentation fra en advokat, domsstol eller lign, at fordringen er uerholdelig.

Dette gælder også for evt. godskrivning af betalt salgsmoms.

MvH

Peter

Fra Herning
Tilmeldt 8. Dec 09
Skrevet kl. 10:03

Hej.

Jeg ville aldrig smide gode penge efter dårlige ved at sende små beløb til advokat og fogedret.

og jeg har aldrig haft en klient der har fået underkendt et fradrag som er konstanteret uerholdelig gennem egen rykker og incasso procedure, når beløbene har været under kr. 10.000,-

Men jeg vil da ikke udelukke at du har ret. Men jeg har altid brugt at bogføre et uerholdeligt beløb som tab når

egen rykkerprocedure ikke fører til en betaling, og har endnu ikke fået det underkendt af SKAT.

De bedste hilsener

Anders Mikkelsen

Nr1

Side 1 ud af 3 (22 indlæg)