Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Tre flade femøre.

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)
  • 1
Fra København
Tilmeldt 9. Feb 10
Indlæg ialt: 1479
Skrevet kl. 16:55
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 4,0 stjerner givet af 1 person

Der er et eller andet sjovt noget som jeg lige kommer til at tænke over i dag.

Jeg har set at der herinde tit bliver opretter auktioner med en startpris på 1 krone. Det fik mig til at tænke på hvorfor startprisen ikke er på de typisk er på 0.95 kroner ligesom man normalt ser priserne ude i butikkerne.

Nu er dette forum nok mest henvendt til B2B - så det falder mig helt naturlig for at spørger om der er en uskreven regl om at man altså ikke sælger sine produkter til f.eks 19.95 men runder op til 20 kroner når man har med B2B at gøre?

Jeg forstiller mig lidt i stil med at der sidder en indkøber i en virksomhed der tænker, hmmm, jeg gider ikke at købe 35 ting og sager til en styk pris på 9.95 - så vil jeg heller indkøbe de samme 35 ting og sager til en styk pris på 10 kroner - underforstået at den person der sælger til 9.95 kroner... skal altså ikke tro at han kan narre mig med et sådan et billigt salgs kneb.

Nogen der har ekperimenteret med det?

Jeg arbejder som reklameopfinder, og jeg kører med 12.000 kr/t. Skal du have et lift med?

Tilmeldt 1. Sep 08
Indlæg ialt: 1468
Skrevet kl. 17:01

Hej Michael,

Spændende debat.

Jeg køre selv en lille test, hvor jeg vil se forskellen på 9.995,- og 10.000 kr.. Jeg tror dog ikke det har en effekt B2B, da tricket nok bedste dur til hurtige impuls-køb, hvor folk er halv i tvivl om de overhovedet vil have produktet.

Tilmeldt 22. Apr 10
Indlæg ialt: 1708
Skrevet kl. 17:07

Simon:
Jeg tror dog ikke det har en effekt B2B, da tricket nok bedste dur til hurtige impuls-køb, hvor folk er halv i tvivl om de overhovedet vil have produktet.

Præcis!

Og så handler det vel også om at det er lidt svært at "skjule" den reelle pris med sådanne tricks i forhold til B2B. Hvis vi f.eks. taler indkøb med vidersalg for øje så vil indkøberen jo altid foretage forskellige udregninger - kort fortalt er den pris der er interessant for indkøberen udsalgsprisen eller kostprisen og for så vidt ikke indkøbsprisen.

Med andre ord vil de 9.95 jo bare være et udgangspunkt for indkøberen... Lige så snart hun begynder at kigge på moms, avance osv. vil de 9.95 hurtigt blive til noget helt andet....

Arbejder på at udvikle Danmarks bedste Klima-Portal, som naturligvis kører DoFollow ;)

Vil du være med?

Fra København
Tilmeldt 9. Feb 10
Indlæg ialt: 1479
Skrevet kl. 17:24

Simon:

Hej Michael,

Spændende debat.

Jeg køre selv en lille test, hvor jeg vil se forskellen på 9.995,- og 10.000 kr.. Jeg tror dog ikke det har en effekt B2B, da tricket nok bedste dur til hurtige impuls-køb, hvor folk er halv i tvivl om de overhovedet vil have produktet.

Hej Simon.

Jeg syntes også at den er spændende, og det er mega fedt at du eksperimenter!

Du har nok ret i at det med de hurtige impulskøb spiller en rolle. Jeg er desværre lidt af et vane menneske, jeg har købt en pakke smøger der hedder Skjold den kostede præcis 27 kroner jeg har også købt nogen bajer, de havde en skæv pris - men tilgengæld har panten på dåserne en hel lige pris... 1 krone.. det er super nice, så behøves jeg kun at slæbe 27 tomme dåser ned i forretning får at få råd til en ny pakke smøger.

Plastikposerne i forretningerne koster forresten også et delsvis lige beløb - stor pose 2.50 ikke 2.49 - hmmm.

Hvor mange produkter kan i huske udelukkede fordi at de er "anti-manipulerende" ?

P.S

Jubiiii - jeg skal se Columbo på DR2 nu - afsnittet hedder skakmat - uhhhh skak er et af de fedeste brætspil der finder.

Skål...

Jeg arbejder som reklameopfinder, og jeg kører med 12.000 kr/t. Skal du have et lift med?

Tilmeldt 13. Apr 09
Indlæg ialt: 53
Skrevet kl. 17:31

Altså jeg vil mene at jeg slet ikke læse 9,95 som 9,95, men derimod som 10,-. 

Ikke det nemmeste, at formulere. Pointen er, at jeg i mange år automatisk har rundet op. Jeg ser ikke 995,- som den reelle pris, men derimod 1000,-.

Jeg tror derfor ikke, at det har nogen målbar betydning.

På min blog Krop og Kost, kan du læse sandheden om sund kost, motion og vægttab.

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)