Der er et eller andet sjovt noget som jeg lige kommer til at tænke over i dag. Jeg har set at der herinde tit bliver opretter auktioner med en startpris på 1 krone. Det fik mig til at tænke på hvorfor startprisen ikke er på de typisk er på 0.95 kroner ligesom man normalt ser priserne ude i butikkerne. Nu er dette forum nok mest henvendt til B2B - så det falder mig helt naturlig for at spørger om der er en uskreven regl om at man altså ikke sælger sine produkter til f.eks 19.95 men runder op til 20 kroner når man har med B2B at gøre? Jeg forstiller mig lidt i stil med at der sidder en indkøber i en virksomhed der tænker, hmmm, jeg gider ikke at købe 35 ting og sager til en styk pris på 9.95 - så vil jeg heller indkøbe de samme 35 ting og sager til en styk pris på 10 kroner - underforstået at den person der sælger til 9.95 kroner... skal altså ikke tro at han kan narre mig med et sådan et billigt salgs kneb. Nogen der har ekperimenteret med det?
|
Hej Michael,
Spændende debat.
Jeg køre selv en lille test, hvor jeg vil se forskellen på 9.995,- og 10.000 kr.. Jeg tror dog ikke det har en effekt B2B, da tricket nok bedste dur til hurtige impuls-køb, hvor folk er halv i tvivl om de overhovedet vil have produktet.