Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

PBS?

Side 1 ud af 2 (11 indlæg)
Fra Frederiksberg
Tilmeldt 15. Jun 10
Indlæg ialt: 6
Skrevet kl. 10:25
Hvor mange stjerner giver du? :

Ville lige høre om der er andre der har været ude for at PBS kræver en bankgaranti på 50K for at godkende dankort betaling til ens webshop? Det er jo med til at kvæle små nystartede virksomheder.

Tilmeldt 11. Dec 06
Indlæg ialt: 506
Fra  Duftladen - Vi er billig med parfume Duftladen.dk Skrevet kl. 10:31

Ja har hørt om det før, men synes kun jeg har hørt beløb på 25.000 kr. 50.000 virker som meget, hvor meget har du skudt din omsætning til at være og hvilken type webshop åbner du

Fra København
Tilmeldt 21. Aug 09
Indlæg ialt: 2585
Fra  . Skrevet kl. 10:37

Har kun hørt den skulle gå op til højest 25.000 kr.

Deltag i iværksætter events! Tilmeld dig på https://www.smila.dk og få invitationer.

Fra Frederiksberg
Tilmeldt 15. Jun 10
Skrevet kl. 10:42

Har en fysisk butik allerede og (gen)åbner en tilhørende webshop med hardware og software. Omsætningen er sat til estimeret 500.000

Tilmeldt 11. Dec 06
Indlæg ialt: 506
Fra  Duftladen - Vi er billig med parfume Duftladen.dk Skrevet kl. 10:49

Så virker det godt nok lidt voldsomt, men der er nok ikke så meget andet at gøre end at give dem den bankgaranti.

Fra Frederiksberg
Tilmeldt 15. Jun 10
Skrevet kl. 10:54

Nej du har nok ret. Takker for svaret. Skulle jo bare høre om det bare var mig eller om andre også havde været udsat for det samme :-)

Fra Århus
Tilmeldt 2. Aug 08
Indlæg ialt: 189
Skrevet kl. 11:51

Efter finanskrisen indtog Danmark, synes jeg det efterhånden er mere reglen end undtagelsen, at PBS opkræver beløb som 50.000 og 75.000 i depositum for betalingsgateways. I hvert fald blandt de jeg kender, som har startet en webshop.

PBS er jo i den heldige situation, at de har total monopol på sit område (Dankort), og kan være fuldstændige ligeglade med iværksættere.

I vores Ubuntu shop fik vi endda at vide, at vi ikke kunne have produkter med en værdi på mere end 15.000,- fordi "internettet ikke egner sig til transaktioner på over 15.000,-". Og hvem ved mere om hvad internettet egner sig til end PBS...

Fra Frederiksberg
Tilmeldt 15. Jun 10
Skrevet kl. 12:50

Helt enig. Det er utroligt at der ikke er nogle journalister der tager fat i denne problematik. Regeringen har en målsætning om at DK skal være et iværksætterland men samtidigt gør regler og monopoltilstande det umuligt at starte op.

Fra Odense
Tilmeldt 20. Feb 07
Indlæg ialt: 207
Skrevet kl. 07:41

Har en bekendt der udlejer sommerhuse i Italien der er blevet krævet dkk 100.000 af PBS som sikkerhed. Det hænger sammen med den risiko som shoppen udgør og i dette her tilfælde betaler man jo for en vare som man måske først bruger/får om 6 måneder...

Derfor er depositumet meget individuelt fra branche til branche...

JDATrading.dk - Erotisk Internet Handel - JDATrading.dk

Tilmeldt 3. Mar 09
Indlæg ialt: 127
Skrevet kl. 08:57

Vi skulle sætte en garanti på 100.000 for salg af hardware spilkonsoller mv.

Førhen havde jeg en lign. webshop hvor de "kun" skulle have 50000. Men efter finanskrisen har de skruet bissen på.

Side 1 ud af 2 (11 indlæg)