Ny dansk soldat dræbt i Afghanistan, hvad hjælper vores arbejde overhoved der nede?
Mvh. En trist Thomas De Oliveira |
Ny soldat dræbt i Afghanistan
|
Ja det er rigtigt. Men hvad får vi ud af det andet end døde danskere? |
Hej Thomas. Nu er det jo ikke sådan, at man altid bør forvente at få noget igen, når man hjælper andre. En god gerning tjener lønnen i sig selv :-) Man frygtede jo at området ville blive et fristed for terrorister. Ved at bekæmpe dem sammen med andre lande, har vi forhåbentligt reduceret risikoen for terrorangreb på vestlige lande. Derudover har vi hjulpet en masse undertrykte mennesker. Du kunne også spørge, hvad Danmark får ud af ulandsstøtten. Jeg tror ikke vi får alverden. Men den holder mange mennesker i live. |
Jeg har selv været i Afghanistan, og som Casper allerede har svaret, så kan det være svært at se ideen, men at Taliban ikke er ved magten er i hvert fald noget 99% af afghanerne er glade for. Man kan ikke forestille sig, hvor smadret Afghanistan er, hvis man ikke har set det. Alt er sønderbombet efter mange krige og der ligger en hulens masse "sommerfugle" i flotte farver som russerne dryssede ud over hele landet inden de forlod det. "Sommerfugle" er små personelbomber i plastik og kulørte farver udelukkende beregnet til, at f.eks. børn samler dem op af nysgerrighed. Jeg tror personligt ikke på fred indenfor overskulig fremtid, men at trække alle soldater ud overnight vil efterlade et vakum, der 100% vil blive udfyldt af en af klanerne og så har alt været forgæves. Nu har vi sagt A, og så må vi også sige B. Billeder fra mit ophold kan ses på: http://avda.dk/1billeder-afghanistan.html Det er ikke soldaterbilleder, dem holder jeg for mig selv, men billeder af alm. afghanere i en alm. hverdag. |
Hvis de selv føler at de gør en forskel, så er det alt det værd. De kender prisen men alligevel tager de afsted. Efter at jeg så Amadillo filmen så er min støtte hos dem endnu størrer...
|
Jeg har programmeret i over 27 år. Jeg har kodet i C, C++, Java, Delphi, Perl, JavaScript, C#, F#, VB.NET, ASP, Myresnak :D, Comal80 osv....
Super gode billeder! Det er mærkeligt hvordan et ansigtsudtryk på en eller anden måde fortæller en historie. |
Sammenlign mobilpriser med eller uden abonnement
Nu har jeg også selv har fornøjelsen af at bruge 6 måneder dernede, og det er sikkert heller ikke sidste gang jeg har været der. Nogle frivillige soldater oprettede så en skole som underviste disse børn i forskellige i klassike fag som: geografi, biologi, engelsk... mens deres fædre forsøgte at tjene nogle penge. I denne mini skole blev der også undervist i: miner og ueksploderet sprængstog, giftige dyr og hvordan man egentlig passer bedst på sig selv, når nu landet er som det er. Der er rigtig mange børn som dør i eksplosioner fordi de finder raketter/sprængstof som de begynder at lege med det. Så derfor er jeg overbevist om at det har været med til at redde i hvert fald en enkelt eller to. Med venlig hilsen |
Jeg syntes helt sikkert at jeres arbejde i Afghanistan er super flot. Jeg støtter dem 100 procent |