En stor hund spiser 15 kilo på en måned, og hvis du ikke har lysten eller økonomien til at bruge maksimalt 500,- om måneden på mad så skal du ikke have en hund.
Ja der findes mad der kan købes billigere, men vil du virkelig forringe din hunds liv for at spare 100-200 ,- om måneden.
Det holder ikke.
Det kunne jo være at man var kommet i pengekrise, jeg tænker der må være mange hundejere efter finanskrisen der ikke har så mange penge mellem hænderne som før. De sparer på sig selv, sit eget mad og også hundens mad. Det er vel meget naturligt?
Hunden er jo sikkert købt før krisen, hvad vil du anbefale at folk gør i denne situation - afliver hunden?
Synes måske bare lige du skal ha ro på mht folk der ikke har lyst eller råd til at købe det allerdyreste hundemad. (og nej jeg har ikke selv hund)
Man skal tage ansvar for sine dyr, og jeg har selv siddet i situationer hvor jeg har undladt at spise så min hund kunne.
At have en hund er som at have et barn, og jeg er sikker på du heller ikke begynder at sende dine børn i skole med hundemad fordi det er billigere end deres normale madpakker.
Hvis du virkelig ikke har råd eller mulighed for at finde et par hundrede kroner om måneden til mad så må du give din hund væk til nogen der kan. Præcis på samme måde som du må opgive dine børn hvis du ikke kan give dem mad.
Hvis du ikke har lyst til at bruge de penge på mad til din hund, så skal du ikke have hund.