Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hundefoder!!

Side 3 ud af 3 (30 indlæg)
Tilmeldt 3. Jun 10
Indlæg ialt: 70
Skrevet kl. 19:26
Hvor mange stjerner giver du? :

J M N:

Mine hunde får kun råt kød det er det mest naturlige og lige så nemt at have med at gøre som det du køber i sække .

Jeg køber det løstfrosset i 5kg kasser her http://www.kragborg.dk/ 

De har en forhandler liste på hjemmesiden der er også en forhandler i Ålborg

Sælges til 105kr. for 5 kg.

Jeg er helt enig, det eneste jeg kender er dog det der hedder "barf"

Jeg vil dog ikke helt kalde det normalt hundemad, og da det er meget naturligt og ensartet kunne jeg godt mistænke det for at have mangler på enkelte vitamin områder eller lign.

Dog det eneste jeg kunne finde på at fodre min hund med ud over pro plan.

Man kan evt vælge det rå kød og køre vitamintilskud på siden.

Hjælper gerne med seo hvor jeg kan.

Tilmeldt 8. May 08
Indlæg ialt: 74
Skrevet kl. 19:45

Det er også barf det står for bone and raw food.

de har også vitamin tilskud hvis du vil have det med

kig på hjemmesiden der er en udførlig forklaring og film om emnet

Fra 4261
Tilmeldt 14. Feb 09
Indlæg ialt: 4217
Fra  RÅD & MAL Skrevet kl. 20:30

seo noob:

Ib Abildgaard, RÅD & MAL:

seo noob:

Lars Meyer:

seo noob:
Jeg er ret sikker på at de fleste med store hunde kan genkende dette, og måske har jeg ikke børn som dig, men du har ikke hund. Så måske vi bare skulle lade den ligge der.

Jeg har ikke børn, jeg har ikke hund. Jeg formår mig blot at sætte mig ind i andre situationer end min egen.

Her er et par simple pointer, som måske kan få dig og andre til at se forskellen på en hund og et barn i vores samfund (og ikke blot i din egen opfattelse).:

1. Hvis man er træt af hunden eller den brækker et ben, så kan man aflive den (og det sker hver dag hele tiden) - Det gælder IKKE  for menneskebørn.

2. Man kan købe en hund i en hundekennel, så mange man har lyst til, uden nogen særlig godkendelse - Det findes ikke børnekenneler hvor man kan købe børn som man har lyst til uden krav. Heldigvis da.

3. Bestemte hunderacer forbydes / ulovliggøres - Heldigvis er det ikke ulovligt med bestemte menneskeracer :)

Jeg har ikke børn, jeg har ikke hund. Jeg formår mig blot at sætte mig ind i andre situationer end min egen.

Ja det gør du jo så netop ikke.

1. Hvis man er træt af hunden eller den brækker et ben, så kan man aflive den (og det sker hver dag hele tiden) - Det gælder IKKE  for menneskebørn.

Ja det kan man, men det betyder bestemt ikke at det er det man skal gøre eller at det er ok. Jeg ville aldrig aflive min hund uanset hvad, så hellere finde et nyt godt hjem til den, og ville hellere have en lægeregning på en 1 mill for operationer end at aflive. Iøvrigt kan du godt nægte et barn lægehjælp selv om det vil dræbe barnet. Du kan eksempeltvis have en religion der ikke tillader overførsel af blod.

2. Man kan købe en hund i en hundekennel, så mange man har lyst til, uden nogen særlig godkendelse - Det findes ikke børnekenneler hvor man kan købe børn som man har lyst til uden krav. Heldigvis da.

Nej det findes ikke børnekendeler, men du kan lave så mange du har lyst til uanset hvor dum, fatiig eller ude af stand du er til at passe dem. Begge kræver det samme ansvar og begge kan anskaffes lige nemt.

3. Bestemte hunderacer forbydes / ulovliggøres - Heldigvis er det ikke ulovligt med bestemte menneskeracer :)

Ulovliggørelse af enkelte hunderacer er lige så dumt og idiotisk som ulovliggørelse af en bestemt type mennesker ville være. Det passer iøvrigt ikke hvad du siger da der findes mennesker som er ulovlige, jeg kan ekempeltvis ikke lave en klon af mig selv det er ulovligt, og der findes flere handlinger der er så ulovlige at mennesker forvises fra samfundet eller låses inde resten af deres liv.

Alt i alt syntes jeg faktisk bare det er en gang #$%F+ du lukker ud, og det er uheldigvis folk som dig der laver landets love, med det mener jeg folk der har meninger om ting de ikke forstår eller kender på egen krop. Jeg kan slet ikke se hvordan du er i stand til at danne en fornuftig mening om hverken hund eller børn uden selv at have. På samme måde som når politikere lave idiotiske love om iværksætteri fordi de ingen ide har om hvordan virkeligheden er.

Jeg ønsker ikke at fortsætte denne diskution, du er tydeligvis ikke en der har et ønske om at forstå virkeligheden . Blot en stædig person der belære andre om den uden selv at have oplevet den.

NoNoNoØh til jer begge !!!!

Igen endnu en tråd og bevis på, at mange af disse tråde, på Amino ødelægger alt for meget,. både for læserne og trådstarter, der ofte overhovedet ikke får svar på sine spørgsmål.

WinkKunne I -  og andre ikke tage diskusionen pr. mail ????, der er rige muligheder.

Hvem der bl.a. er dummest og stædig er påstande, der ikke "afgøres" på Amino.

Jeg håber da trådstarter fik lidt ud af svarene.

ib Abildgaard

RÅD & MAL

www.raad-mal.dk   

Nu kører diskutionen på det at have hund, og hvilket mad der er godt så syntes bestemt det er relevant for trådstarter. Dit eget mavesure indlæg derimod hjælper hverken trådstarter eller andre som læser. Så hvis du vikrelig syntes det er så slemt skal du jo ikke selv falde i samme grøft og gøre det endnu værre.

Iøvrigt er dette et DEBAT forum og det er meningen at man skal diskuterer og udveksle synspunkter.

Det eneste indlæg i denne tråd der intet har med hund at gøre er DIT, så lev efter de ord du selv prædiker.

WinkSå skal du hvis til at læse højere oppe - tilbage i tråden. Afsporing ??? Hvad kalder du dette ???

seo noob
svarede: 06-12-2010 14:08 | IP-adresse er gemt
DårligtDårligtRimeligRimeligMiddelMiddelGodtGodtPerfektPerfekt

Lars Meyer:

seo noob:

En stor hund spiser 15 kilo på en måned, og hvis du ikke har lysten eller økonomien til at bruge maksimalt 500,- om måneden på mad så skal du ikke have en hund.

Ja der findes mad der kan købes billigere, men vil du virkelig forringe din hunds liv for at spare 100-200 ,-  om måneden.

Det holder ikke.

Det kunne jo være at man var kommet i pengekrise, jeg tænker der må være mange hundejere efter finanskrisen der ikke har så mange penge mellem hænderne som før. De sparer på sig selv, sit eget mad og også hundens mad. Det er vel meget naturligt?

Hunden er jo sikkert købt før krisen, hvad vil du anbefale at folk gør i denne situation - afliver hunden?

Synes måske bare lige du skal ha ro på mht folk der ikke har lyst eller råd til at købe det allerdyreste hundemad. (og nej jeg har ikke selv hund)

Man skal tage ansvar for sine dyr, og jeg har selv siddet i situationer hvor jeg har undladt at spise så min hund kunne.

At have en hund er som at have et barn, og jeg er sikker på du heller ikke begynder at sende dine børn i skole med hundemad fordi det er billigere end deres normale madpakker.

Hvis du virkelig ikke har råd eller mulighed for at finde et par hundrede kroner om måneden til mad så må du give din hund væk til nogen der kan. Præcis på samme måde som du må opgive dine børn hvis du ikke kan give dem mad.

Hvis du ikke har lyst til at bruge de penge på mad til din hund, så skal du ikke have hund.

Fra 4261
Tilmeldt 14. Feb 09
Indlæg ialt: 4217
Fra  RÅD & MAL Skrevet kl. 20:38

Thomas Lybek:

Hvis du skriver en mail til nwa@lybek.dk har jeg gang i noget som jeg begynder at få hjem til September. Men hvis du skriver en mail så skriver jeg tilbage når jeg har både priser, billeder oog specifiicationer.

Big SmileHej Thomas !

Tak for vores private mail kommunikation i forbindelse med denne tråd.

WinkDit nye projekt lyder spændende.

God weekend.

Ib Abildgaard

RÅD & MAL

www.raad-mal.dk

Fra Måløv
Tilmeldt 13. Jul 09
Indlæg ialt: 832
Skrevet kl. 21:33

seo noob:

Lars Meyer:

seo noob:

En stor hund spiser 15 kilo på en måned, og hvis du ikke har lysten eller økonomien til at bruge maksimalt 500,- om måneden på mad så skal du ikke have en hund.

Ja der findes mad der kan købes billigere, men vil du virkelig forringe din hunds liv for at spare 100-200 ,-  om måneden.

Det holder ikke.

Det kunne jo være at man var kommet i pengekrise, jeg tænker der må være mange hundejere efter finanskrisen der ikke har så mange penge mellem hænderne som før. De sparer på sig selv, sit eget mad og også hundens mad. Det er vel meget naturligt?

Hunden er jo sikkert købt før krisen, hvad vil du anbefale at folk gør i denne situation - afliver hunden?

Synes måske bare lige du skal ha ro på mht folk der ikke har lyst eller råd til at købe det allerdyreste hundemad. (og nej jeg har ikke selv hund)

Man skal tage ansvar for sine dyr, og jeg har selv siddet i situationer hvor jeg har undladt at spise så min hund kunne.

At have en hund er som at have et barn, og jeg er sikker på du heller ikke begynder at sende dine børn i skole med hundemad fordi det er billigere end deres normale madpakker.

Hvis du virkelig ikke har råd eller mulighed for at finde et par hundrede kroner om måneden til mad så må du give din hund væk til nogen der kan. Præcis på samme måde som du må opgive dine børn hvis du ikke kan give dem mad.

Hvis du ikke har lyst til at bruge de penge på mad til din hund, så skal du ikke have hund.

Hvis så verdens bedste hundemad kostede 100 kr. kiloet .. hvad så? Havde du stadig haft samme holdning at det var det eller intet?

Tilmeldt 3. Jun 10
Skrevet kl. 21:58

Maelstrom:

seo noob:

Lars Meyer:

seo noob:

Det holder ikke.

Hvis så verdens bedste hundemad kostede 100 kr. kiloet .. hvad så? Havde du stadig haft samme holdning at det var det eller intet?

Hvad nu hvis vi holdt os til virkeligheden hvor du kan fodre en STOR hund for 15 kroner om dagen med det bedste mad i verden, istedet for en fantasiverden der ikke findes og aldrig kommer til det.

Fra Måløv
Tilmeldt 13. Jul 09
Skrevet kl. 22:10

Det var dog et fantastisk svar... Nu var det et reelt spørgsmål. En producent kunne nemlig godt finde på at lave verdens bedste hundemad men til en kg. pris af 100 kr. fordi folk som dig ville købe det - åbenbart. Hvor sætter man grænsen? Mad til fx. 90 % kvalitet af det bedste på markedet ville jeg personligt have det fint med hvis det var til en pris af 70 % af topmærket.

Har selv kat og gør self. alt for at købe det bedste foder, men ligefrem sulte fordi det SKAL være det absolut bedste hundemad synes jeg personligt er lidt ude i det ekstreme.

Vi lever i en tid hvor der er mange rundt omkring som skal finde penge, fordi de sidder med en for høj husleje fordi den ene er blevet fyret eller lign. Jeg tror ikke på at man skærer ned til hunden før end man skærer ned på sin kaviar. Men har man skåret nok ind til benet, vil man naturligvis se på om man kunne finde billigere mad til sit kæledyr.

Tilmeldt 3. Jun 10
Skrevet kl. 22:23

Det handler ikke om luksus, eller om det bare skal være det bedste af det bedste. Det handler om at næsten alt det billige hundemad der findes direkte skader din hund. Du kan ikke se det med det samme, men efter et par år kan det tydeligt ses på både tænder, pels og muskler.

Mine børn skal heller ikke på kong hans hver aften, men de skal satme ikke spise på mac d heller.

Billigt hundemad er rent mac d.

Fra Måløv
Tilmeldt 13. Jul 09
Skrevet kl. 22:45

Rigtigt. Det er dog ikke lige Netto's discount hundemad jeg mener. Det kunne fx. være Hills Science Plan.

Enig i at det lokale supermarkeds hundemad er af skidt kvalitet, men fx. Hills er jo ganske godt og det er jo altså heller ikke helt billigt.

Kan faktisk se at det endda er dyere. Du kan altså finde nogle mærker som er ganske glimrende for din hund, til en fornuftig penge.

Her er TÆNK's test fra 2004 http://www.taenk.dk/index.php?sid=2&cid=3440&paid=5&scid=3550

Som det kan ses, var der flere ligeværdige mærker.

Min pointe er. Det behøver altså ikke lige være testvinderen man køber hvis det er uhensigtsmæssigt dyere end de nærmeste mærker. Var der et godt tilbud på fx. nogle af de andre mærker bør man efter min mening købe dem. De forskellige mærker ligger ret ens i den test, men det kan self. have ændret sig.

Fra Aalborg
Tilmeldt 15. Jan 09
Indlæg ialt: 857
Fra  Lejenspand.dk Skrevet kl. 09:13

Jeg brugte Acana til min hund da jeg havde sådan en. Da jeg fik den spiste den pedigree- fyldt med farve samt korn og majs som bestemt ikke er godt for en hund!

Acana indeholder ikke korn og majs som er skadeligt for din hund/kat. Deres kød procenter er over 50% hvor billigt noname foder inkl. dyrt pedigree kun indeholder 5-10% kød. 

Hvis din hund gik frit i naturen, hvad ville den så spise? kød eller korn?

Jeg er selv katte opdrætter og fodrer kun med Orijen som er acana's topfoder til katte, med et kødindhold på 65%. Kødet bliver tilberedt uden at det har været under frosning først, hvilket sikre at foderet indeholder de oprindeligt naturlige vitaminer, fedt og mineraler. 

Dengang jeg skiftede over, var fordi min hund sked i en stor stråle udover hele græsplænen. Den savlede unaturligt meget og pruttede hele tiden. 4 dage efter at den fik Acana var alle de problemer væk- den begyndte sågar også at fælde mindre og pelsen begyndte at skinne mere. 

jeg køber mit foder hos dem her http://www.foderland.dk/ 

De kører med så vidt jeg husker at køber du 5 sække får du en gratis. 

Mvh

Jonas 

Side 3 ud af 3 (30 indlæg)