Jeg er ret sikker på at de fleste med store hunde kan genkende dette, og måske har jeg ikke børn som dig, men du har ikke hund. Så måske vi bare skulle lade den ligge der.
Jeg har ikke børn, jeg har ikke hund. Jeg formår mig blot at sætte mig ind i andre situationer end min egen.
Her er et par simple pointer, som måske kan få dig og andre til at se forskellen på en hund og et barn i vores samfund (og ikke blot i din egen opfattelse).:
1. Hvis man er træt af hunden eller den brækker et ben, så kan man aflive den (og det sker hver dag hele tiden) - Det gælder IKKE for menneskebørn.
2. Man kan købe en hund i en hundekennel, så mange man har lyst til, uden nogen særlig godkendelse - Det findes ikke børnekenneler hvor man kan købe børn som man har lyst til uden krav. Heldigvis da.
3. Bestemte hunderacer forbydes / ulovliggøres - Heldigvis er det ikke ulovligt med bestemte menneskeracer :)
Jeg har ikke børn, jeg har ikke hund. Jeg formår mig blot at sætte mig ind i andre situationer end min egen.
Ja det gør du jo så netop ikke.
1. Hvis man er træt af hunden eller den brækker et ben, så kan man aflive den (og det sker hver dag hele tiden) - Det gælder IKKE for menneskebørn.
Ja det kan man, men det betyder bestemt ikke at det er det man skal gøre eller at det er ok. Jeg ville aldrig aflive min hund uanset hvad, så hellere finde et nyt godt hjem til den, og ville hellere have en lægeregning på en 1 mill for operationer end at aflive. Iøvrigt kan du godt nægte et barn lægehjælp selv om det vil dræbe barnet. Du kan eksempeltvis have en religion der ikke tillader overførsel af blod.
2. Man kan købe en hund i en hundekennel, så mange man har lyst til, uden nogen særlig godkendelse - Det findes ikke børnekenneler hvor man kan købe børn som man har lyst til uden krav. Heldigvis da.
Nej det findes ikke børnekendeler, men du kan lave så mange du har lyst til uanset hvor dum, fatiig eller ude af stand du er til at passe dem. Begge kræver det samme ansvar og begge kan anskaffes lige nemt.
3. Bestemte hunderacer forbydes / ulovliggøres - Heldigvis er det ikke ulovligt med bestemte menneskeracer :)
Ulovliggørelse af enkelte hunderacer er lige så dumt og idiotisk som ulovliggørelse af en bestemt type mennesker ville være. Det passer iøvrigt ikke hvad du siger da der findes mennesker som er ulovlige, jeg kan ekempeltvis ikke lave en klon af mig selv det er ulovligt, og der findes flere handlinger der er så ulovlige at mennesker forvises fra samfundet eller låses inde resten af deres liv.
Alt i alt syntes jeg faktisk bare det er en gang #$%F+ du lukker ud, og det er uheldigvis folk som dig der laver landets love, med det mener jeg folk der har meninger om ting de ikke forstår eller kender på egen krop. Jeg kan slet ikke se hvordan du er i stand til at danne en fornuftig mening om hverken hund eller børn uden selv at have. På samme måde som når politikere lave idiotiske love om iværksætteri fordi de ingen ide har om hvordan virkeligheden er.
Jeg ønsker ikke at fortsætte denne diskution, du er tydeligvis ikke en der har et ønske om at forstå virkeligheden . Blot en stædig person der belære andre om den uden selv at have oplevet den.