Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Fra word til html?

Side 1 ud af 2 (19 indlæg)
Tilmeldt 26. May 09
Indlæg ialt: 656
Skrevet kl. 09:10
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg har fået lavet mig en nyhedsmail i word, og det er jo egentlig ikke så smart har jeg fundet ud af.

Kan jeg konvertere den fra word til html uden de store problemer?

Den er med billeder skal jeg måske lige nævne.

xxx

Tilmeldt 10. Sep 08
Indlæg ialt: 113
Skrevet kl. 09:18
Gennemsnit 1,0 stjerner givet af 1 person

Siden Word 97 kan man vælge "Gem som" og så formatet HTML. Så har du det i HTML. Resultatet kan være lidt svingende, men oftest ser det ok ud, det der bliver eksporteret.

Fra Søborg
Tilmeldt 28. May 10
Indlæg ialt: 33
Skrevet kl. 09:19

Hej Pjedsted,

Hvis du renamer filen fra .doc eller .docx til .zip, så kan du bare hive de forskellige dele ud og indsætte dem i din html fil...

Hvis du vil være mindre nørdet, så kan man også bare gemme som html...

Fra Helsingborg
Tilmeldt 3. Apr 05
Indlæg ialt: 6568
Fra  TextReactor Skrevet kl. 09:22

softwaremanden:

Siden Word 97 kan man vælge "Gem som" og så formatet HTML. Så har du det i HTML. Resultatet kan være lidt svingende, men oftest ser det ok ud, det der bliver eksporteret.

Men ca. 90% af "html" koden skal derefter fjernes... Et simpelt tekstdokument i Word laver over 490 linier html..

Jeg har programmeret i over 27 år. Jeg har kodet i C, C++, Java, Delphi, Perl, JavaScript, C#, F#, VB.NET, ASP, Myresnak :D, Comal80 osv....

Fra Viby J, Århus
Tilmeldt 10. Oct 08
Indlæg ialt: 631
Fra  Søgemedier A/S Skrevet kl. 09:23

Jeg har altid ment at Word og HTML er en virkelig dårlig kombination Crying Tjek lige koden inden du sender det ud - det er ikke pænt...

Tilmeldt 26. May 09
Skrevet kl. 09:23

Jeg har prøvet at gemme som det der hedder webside i min udgave af word. Men det ligner jo pis når jeg åbner den i en browser.. virkelig!

Teksten bliver skubbet rundt og billederne er helt utydelige..

Nogen der har et par fif?

xxx

Tilmeldt 26. May 09
Skrevet kl. 09:31

Jeg tænkte faktisk på om det ikke er muligt at opbygge en nyhedsmail med et par billeder direkte i outlook..

Er der ulemper ved det?

xxx

Fra Helsingborg
Tilmeldt 3. Apr 05
Indlæg ialt: 6568
Fra  TextReactor Skrevet kl. 09:35

Hvis du vil udsende et nyhedsbrev så gør det i mailchimp.com som er gratis indtil de første 500 modtagere og 3000 udsendelser.

Hvis du laver et nyhedsbrev i Outlook så skal du have tæsk med en våd søndagsavis ;) Det er fy fy no go og bandlyst.... Der er set så mange eksempler på fejl der er begået og selvom du siger at "nej nej.. jeg er meget forsigtig" så vil jeg vædde en kasse øl på at dér opstår en fejl og du får lagt alle modtagerne i Til feltet.... 

Jeg har programmeret i over 27 år. Jeg har kodet i C, C++, Java, Delphi, Perl, JavaScript, C#, F#, VB.NET, ASP, Myresnak :D, Comal80 osv....

Fra Søborg
Tilmeldt 28. May 10
Indlæg ialt: 33
Skrevet kl. 09:36
Fra Odense
Tilmeldt 16. Feb 09
Indlæg ialt: 156
Fra  Symatic Skrevet kl. 09:40

Hej

Hvis du ikke skal have noget alt for fancy, vil jeg godt lave en lille nyheds_template til dig. *Gratis Vi kan jo ikke have at du ender i det sorte hul mellem Word og HTML uhhh for gåsehus bare ved tanken ;)

Kast evt. din word fil til min på info@symatic.dk

Thomas Kjær

Side 1 ud af 2 (19 indlæg)