Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Fra word til html?

Side 2 ud af 2 (19 indlæg)
Fra Odense
Tilmeldt 16. Feb 09
Indlæg ialt: 156
Fra  Symatic Skrevet kl. 09:42
Hvor mange stjerner giver du? :

Gåsehus hmm eller gåsehud, jeg kunne så godt bruge en der kunne rette mine stavefejl før jeg trykker "OK"

Fra Silkeborg
Tilmeldt 3. Apr 07
Indlæg ialt: 1959
Fra  Vipindi Skrevet kl. 12:52

Niels:

Hvis du laver et nyhedsbrev i Outlook så skal du have tæsk med en våd søndagsavis ;) Det er fy fy no go og bandlyst.... Der er set så mange eksempler på fejl der er begået og selvom du siger at "nej nej.. jeg er meget forsigtig" så vil jeg vædde en kasse øl på at dér opstår en fejl og du får lagt alle modtagerne i Til feltet.... 

Nja, man kan jo godt lave sin nyhedsmail i eks. Outlook uden at alle modtagerne skal skrives in i Outlook.

Det er (forhåbentlig) meget almindeligt at have maillister og distributionslister til den slags :-)

/Brian

Fra Helsingborg
Tilmeldt 3. Apr 05
Indlæg ialt: 6568
Fra  TextReactor Skrevet kl. 12:55

Brian Reinhold Jensen:

Nja, man kan jo godt lave sin nyhedsmail i eks. Outlook uden at alle modtagerne skal skrives in i Outlook.

Det er (forhåbentlig) meget almindeligt at have maillister og distributionslister til den slags :-)

Det er korrekt, men du ved også lige som mig, at HAR brugeren mulighed for at lave en fejl, så VIL fejlen komme.... det er bare et spørgsmål om tid :)

Jeg har programmeret i over 27 år. Jeg har kodet i C, C++, Java, Delphi, Perl, JavaScript, C#, F#, VB.NET, ASP, Myresnak :D, Comal80 osv....

Tilmeldt 26. May 09
Indlæg ialt: 656
Skrevet kl. 13:00

Det er vel bare at være opmærksom på at modtagerne står i BCC feltet.. Mere er der vel ikke i det?

xxx

Fra Helsingborg
Tilmeldt 3. Apr 05
Fra  TextReactor Skrevet kl. 13:06

PJEDSTED:

Det er vel bare at være opmærksom på at modtagerne står i BCC feltet.. Mere er der vel ikke i det?

I teorien er det bare det.....men..

1) Hvis man har glemt at man har tilmeldt sig og gerne vil melde fra så kan der være et problem da man ikke kan se hvilken adresse man har tilmeldt

2) Du kan ved en fejl (jo du kan) komme til at sætte dem i CC feltet (eller en anden kan).

3) Hvis en modtager vil slettes skal du gøre det manuelt og mit ordsprog er altid: Hvorfor gøre det selv når computeren kan gøre det for dig...

Jeg har programmeret i over 27 år. Jeg har kodet i C, C++, Java, Delphi, Perl, JavaScript, C#, F#, VB.NET, ASP, Myresnak :D, Comal80 osv....

Fra Silkeborg
Tilmeldt 3. Apr 07
Fra  Vipindi Skrevet kl. 16:48

Niels:

Det er korrekt, men du ved også lige som mig, at HAR brugeren mulighed for at lave en fejl, så VIL fejlen komme.... det er bare et spørgsmål om tid :)

Hej igen,

Det er sikkert korrekt, men ved brug af maillister så er muligheden for fejl ikke større end ved brug af diverse andre systemer. Du skriver blot din nyhedsmail i outlook, på din iPhone eller i MS Publisher (ja ja :-)) og sender den til nyhed@ditdomæne.dk.

Hvis brugeren vil afmelde så kan han sende mailen retur eller bruge det link der automatisk sættes ind i bunden af mailen.

Jeg synes nu det er smartest at indrettet systemet efter brugeren, istedet for at prøve på at indrette brugeren efter systemet (det giver nemlig helt sikkert fejl) ;-)

Stor hilsen
/Brian

Fra Helsingborg
Tilmeldt 3. Apr 05
Fra  TextReactor Skrevet kl. 16:51

Brian Reinhold Jensen:
Jeg synes nu det er smartest at indrettet systemet efter brugeren, istedet for at prøve på at indrette brugeren efter systemet (det giver nemlig helt sikkert fejl) ;-)

Så længe der er nogle der skal lave en action, så er der "chance" for fejl. Jeg forstår godt at du vil gøre det på den måde. Jeg foretrækker blot at kigge fremad og se hvad brugeren muligvis vil kunne gøre nytte af istedet for at lave den lille løsning nu.

Fra Silkeborg
Tilmeldt 3. Apr 07
Fra  Vipindi Skrevet kl. 17:47

Niels:

Så længe der er nogle der skal lave en action, så er der "chance" for fejl. Jeg forstår godt at du vil gøre det på den måde. Jeg foretrækker blot at kigge fremad og se hvad brugeren muligvis vil kunne gøre nytte af istedet for at lave den lille løsning nu.

Nu skal vi ikke stjæle tråden og afspore den, men :-)

Jeg er lidt i tvivl om du har forstået hvad jeg mener!

Hvis du skal udsende nyhedsbreve så slipper du ikke for at nogle skal lave en action, brevet skal da skrives. I "min" løsning skal det så sendes til en distributionsliste (en mailadresse) og i din løsning skal man sandsynligvis logge ind i et system og sætte teksten ind og trykke send.
Mængden af "action" er rundt regnet den samme og muligheden for at lave fejl er vel mindre i det system du anvender oftest?

Du mister mig lidt ved at kalde brugen af maillisteservere for en lille (her og nu) løsning, hvordan mener du at det ikke er muligt at bruge den fremad? I de løsninger jeg kender til er der både mulighed for webadmin, til- og afmelding på flere måder, arkivering og logs m.m. og lur mig om ikke mailchimp.com også er nødt til at benytte sig af en mailserver for at sende sinde nyhedsbreve ud ;-)

Ved mailklient-løsningen er det muligt for brugeren at bruge sit foretrukne mail-værktøj, det anser jeg for en begrænsning af fejlkilder - i virkeligheden er det vel blot to måder at tilgå samme ressourcer på.

/Brian

Fra Helsingborg
Tilmeldt 3. Apr 05
Fra  TextReactor Skrevet kl. 17:50

Brian Reinhold Jensen:
Nu skal vi ikke stjæle tråden og afspore den, men :-)

Så lad os bare holde der :) din løsning er god og det er min også :)

Side 2 ud af 2 (19 indlæg)