Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Ny magento version endelig udgivet [:P]

Side 1 ud af 2 (11 indlæg)
Fra Herning
Tilmeldt 25. Feb 10
Indlæg ialt: 1054
Fra  Adwords Bureauet Help2go - Online markedsføring & Branding Skrevet kl. 04:49
Hvor mange stjerner giver du? :

Langt om længe er version 1.4.1.0 af magento udgivet. Jeg har ventet på den nye version siden sidste version, på grund af alle de bugs der lå i den..

Jeg skulle lige rode lidt med det, og se om jeg kunne opgradere den via magento connect. Men det gik ikke alt for godt, nu får jeg en fejl 500 hehe  er der andre der har lignende problemer, eller ved hvordan det fikses??

Og er der andre af jeg som har ventet ligeså spændt på denne udgivelse?

Fra Sønderborg
Tilmeldt 17. Mar 09
Indlæg ialt: 336
Fra  BodyMod.dk Shop - Blue Monkeys in Space ApS Skrevet kl. 07:43

Hej Mark,

Du er ikke den eneste - Nu ved vi i hvert fald hvad weekenden kommer til at gå med.

Selvom vi benytter Magento Community edition, så er det også kun på tide at der kommer den opgradering, det andet var for fejlfyldt.

Mvh.

Janus

Fra Dalgasgade 11, Herning
Tilmeldt 28. Jan 09
Indlæg ialt: 763
Fra  Powerhosting ApS Skrevet kl. 07:51

Janus Beck Christensen:

Hej Mark,

Du er ikke den eneste - Nu ved vi i hvert fald hvad weekenden kommer til at gå med.

Selvom vi benytter Magento Community edition, så er det også kun på tide at der kommer den opgradering, det andet var for fejlfyldt.

Mvh.

Janus

Hej Janus

Så bliver du nok skuffet over 1.4.10 desværre, da der kun er 4 bugfixes med  :-)

Dog er der en del changes og improvements. Tag et kig på change-notes

Dennis  | (+45) 7222 4457 | Dalgasgade 11, 7400 Herning 

Seriøs Magentohosting

Fra Sønderborg
Tilmeldt 17. Mar 09
Indlæg ialt: 336
Fra  BodyMod.dk Shop - Blue Monkeys in Space ApS Skrevet kl. 08:14

powerhosting:

Hej Janus

Så bliver du nok skuffet over 1.4.10 desværre, da der kun er 4 bugfixes med  :-)

Dog er der en del changes og improvements. Tag et kig på change-notes

Jeg kunne heller ikke lade være med at læse det hele igennem efter mit første svar. Men det er klart bedre end ingenting da ét problem, hvis ikke to måske bliver fixet for mit vedkommende ved at opgradere.

Tilmeldt 28. Jan 09
Fra  Powerhosting ApS Skrevet kl. 08:36

Janus Beck Christensen:

Jeg kunne heller ikke lade være med at læse det hele igennem efter mit første svar. Men det er klart bedre end ingenting da ét problem, hvis ikke to måske bliver fixet for mit vedkommende ved at opgradere.

Ja, helt sikkert. Og nogle af de improvements er da også værd at tage med.

fx:

• Added ability to use static URLs for media in WYSIWYG or image browser. Added ability to enable parsing store, skin and media directives on catalog frontend.
  • Added "Only X left" inventory feature
  • Product custom URL rewrites redirect to SEF URL, rather than to catalog/product/view/id/

Dog skal man nok være lidt varsom med at opgradere sit produktions-miljø, vi har set et par eksempler på at magento´en fejler efter opgradering :-)

Seriøs Magentohosting

Fra Herning
Tilmeldt 25. Feb 10
Indlæg ialt: 1054
Fra  Adwords Bureauet Help2go - Online markedsføring & Branding Skrevet kl. 21:14

powerhosting:
Dog skal man nok være lidt varsom med at opgradere sit produktions-miljø, vi har set et par eksempler på at magento´en fejler efter opgradering :-)

Hehe har i virklig Embarrassed

Fra Roskilde
Tilmeldt 17. Nov 09
Indlæg ialt: 56
Skrevet kl. 21:28

Hey.

Det lyder bekendt.. Vi har også netop opgraderet og der er pænt mange fejl der skal rettes til..! Men det bliver forhåbentlig snart godt :o)

Lige et indspark da i virker meget Magento kyndige.. er der nogen der kan hjælpe mig med dette: http://www.amino.dk/forums/t/92048.aspx

Mvh. Jesper - ShopOnJob.dk

Tilmeldt 15. Jan 10
Indlæg ialt: 276
Skrevet kl. 22:10

Mark Jensen:

Jep Smile

Det er lykkedes at opgradere en demo-shop hos powerhosting. Men jeg har fået et problem med duplicate content som jeg ikke ved hvordan jeg løser.

Tilgår jeg et produkt direkte fra forsiden hedder det fx. www.test.dk/produkt

Men hvis jeg tilgår produktet ved at gå op i menuen og finde en kategori for så at finde samme produkt så får jeg følgende url: www.test.dk/kategori/produkt

Andre der har oplevet det samme og/eller har en løsning?

Tilmeldt 28. Jan 09
Fra  Powerhosting ApS Skrevet kl. 22:16

Chrisss2010:

Mark Jensen:

Jep Smile

Det er lykkedes at opgradere en demo-shop hos powerhosting. Men jeg har fået et problem med duplicate content som jeg ikke ved hvordan jeg løser.

Tilgår jeg et produkt direkte fra forsiden hedder det fx. www.test.dk/produkt

Men hvis jeg tilgår produktet ved at gå op i menuen og finde en kategori for så at finde samme produkt så får jeg følgende url: www.test.dk/kategori/produkt

Andre der har oplevet det samme og/eller har en løsning?

Hej Chriss2010

Tag et kig på: http://yoast.com/articles/magento-seo/#categories

Seriøs Magentohosting

Tilmeldt 15. Jan 10
Indlæg ialt: 276
Skrevet kl. 22:41

powerhosting:

Super link - tak Smile

Her var min løsning:

Magento gives you the ability to add the name of categories to path for product URL's. Because Magento doesn't support this functionality very well - it creates duplicate content issues - it is a very good idea to disable this. To do this, go to System => Configuration => Catalog => Search Engine Optimization and set "Use categories path for product URL's to "no".

Side 1 ud af 2 (11 indlæg)