Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

.as / .dit / .dat

Side 1 ud af 2 (13 indlæg)
Fra Rødovre
Tilmeldt 5. Nov 07
Indlæg ialt: 185
Skrevet kl. 12:39
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej med jer, jeg er ved at starte min egen blog om iværksætteri, coaching og effektivisering. Jeg har fundet nogle gode navne til det, men .dk og .com er optaget og så kan jeg i stedet vælge . as eller .tv eller .it, .in, .bz. osv. så jeg har brug for at få noget hjælp. Er det bedre at finde et bedre navn med dk eller com eller er det fløjtende ligegyldigt og skal jeg prioriterer navnet ?

Jeg har prøvet at kontakte en dame som har den i .dk, men hun har ikke svaret endnu. Jeg vil prøve at købe den.

Håber i kan hjælpe mig med at beslutte mig ?

Mange hilsner fra Signe

Mange hilsner SB

Fra København
Tilmeldt 11. Jun 08
Indlæg ialt: 661
Fra  Signifly ApS Skrevet kl. 12:53

Hej Signe,

Hvis du henvender dig til danske kunder skal du have .dk og også meget geren .com. Omvendt hvis du henvender dig til det store udland. Tommelfingerregelen er vel at man gerne vil have det lokale (f.eks. .fr) hvis du er i frankrig, og .com som fallback.

Find hellere et andet navn en at vælge domæne.biz, når andre har domæne.dk og domæne.com. Chancen for at nogen af dem som har hørt om dig ender på de andre sites, bliver forvirrede og dropper det er alt for stor.

Et godt navn er vigtigt, men det er i høj grad også hvad man gør det til. Find på noget der klinger og kan huskes (og er ledigt!) og lig så din indsats og kroner i at få det profileret på en god måde.

Det skader selvfølgelig ikke at høre om du kan købe det, men ofte bliver folk griske når de har hørt om domæner som bliver solgt for mange tusind kroner... Og det er altså i mine øjne meget få domæner der reelt har en sådan værdi. Det er i høj grad hvad du selv skaber af værdi for domænet.

Det er i hvert fald mit syn på sagen. Håber det giver lidt stof til eftertanke.

Hav en herlig dag.

Bedste hilsner

Michael

Boldrer mig med de kreative wunderkids i Signifly - et Digitalt Bureau i København. Altid en god Amino-pris.

Fra Rødovre
Tilmeldt 5. Nov 07
Skrevet kl. 12:59

Hej Michael, det giver STOR mening, tusind tak'! jeg finder på noget andet. Har du et godt i ærmet. min tanke var www.keepitsimple.dk - www.doitsimple.dk www.makeitsimple.dk aller er optaget og bloggen handler om at livet og iværksætteri ikke er så kompliceret og at nogen har brug for et kærligt coachingspart i numsen og en masse om at effektivisere arbejdsgange i virksomheder :-)

mange hilsner signe

Mange hilsner SB

Fra Odense
Tilmeldt 10. Feb 10
Indlæg ialt: 709
Fra  . . Skrevet kl. 13:15
Fra Rødovre
Tilmeldt 5. Nov 07
Skrevet kl. 13:23
Ikke lige min stil....

Mange hilsner SB

Fra Køge
Tilmeldt 22. Mar 10
Indlæg ialt: 484
Fra  IT Operators Aps Skrevet kl. 19:03

businessSimple.dk

IT Operators Aps - Professionel IT Service og Support 

Fra Helsingborg
Tilmeldt 3. Apr 05
Indlæg ialt: 6568
Fra  TextReactor Skrevet kl. 19:06

MichaelValentin:
Hvis du henvender dig til danske kunder skal du have .dk

Folk ER begyndt at forstå at danske sider ikke kun ender på dk. .info er også et godt domæne og jeg har selv et domæne på .info som bliver brugt meget.

Jeg har programmeret i over 27 år. Jeg har kodet i C, C++, Java, Delphi, Perl, JavaScript, C#, F#, VB.NET, ASP, Myresnak :D, Comal80 osv....

Fra Søborg
Tilmeldt 28. May 10
Indlæg ialt: 33
Skrevet kl. 19:23

Hvad med iværksæt.nu? det er ikke hverken .dk eller .com,  men som Niels også påpeger, så er det mere normalt, at bruge andre domæne endelser nu, end det var førhen..

Vær lige opmærksom på, at .dk er noget billigere end andre.

Fra Rødovre
Tilmeldt 5. Nov 07
Skrevet kl. 19:43
Tusind tak til alle for gode input :-)

Mange hilsner SB

Fra Holbæk
Tilmeldt 7. Apr 06
Indlæg ialt: 561
Skrevet kl. 20:00

Hej Signe,

Det er jo lidt moderne at udnytte endelsen som en del af navnet. Eksempler kunne være just.do eller bemo.re - tjek domai.nr hvor du selv kan lege.

Side 1 ud af 2 (13 indlæg)