Hej med jer, jeg er ved at starte min egen blog om iværksætteri, coaching og effektivisering. Jeg har fundet nogle gode navne til det, men .dk og .com er optaget og så kan jeg i stedet vælge . as eller .tv eller .it, .in, .bz. osv. så jeg har brug for at få noget hjælp. Er det bedre at finde et bedre navn med dk eller com eller er det fløjtende ligegyldigt og skal jeg prioriterer navnet ? Jeg har prøvet at kontakte en dame som har den i .dk, men hun har ikke svaret endnu. Jeg vil prøve at købe den. Håber i kan hjælpe mig med at beslutte mig ? Mange hilsner fra Signe |
Hej Signe,
Hvis du henvender dig til danske kunder skal du have .dk og også meget geren .com. Omvendt hvis du henvender dig til det store udland. Tommelfingerregelen er vel at man gerne vil have det lokale (f.eks. .fr) hvis du er i frankrig, og .com som fallback.
Find hellere et andet navn en at vælge domæne.biz, når andre har domæne.dk og domæne.com. Chancen for at nogen af dem som har hørt om dig ender på de andre sites, bliver forvirrede og dropper det er alt for stor.
Et godt navn er vigtigt, men det er i høj grad også hvad man gør det til. Find på noget der klinger og kan huskes (og er ledigt!) og lig så din indsats og kroner i at få det profileret på en god måde.
Det skader selvfølgelig ikke at høre om du kan købe det, men ofte bliver folk griske når de har hørt om domæner som bliver solgt for mange tusind kroner... Og det er altså i mine øjne meget få domæner der reelt har en sådan værdi. Det er i høj grad hvad du selv skaber af værdi for domænet.
Det er i hvert fald mit syn på sagen. Håber det giver lidt stof til eftertanke.
Hav en herlig dag.
Bedste hilsner
Michael