Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Blogs og SEO

Side 2 ud af 2 (15 indlæg)
Fra Hillerød
Tilmeldt 10. Nov 07
Indlæg ialt: 2846
Skrevet kl. 12:55
Hvor mange stjerner giver du? :

Fmeister:

Havde tænkt mig at bruge blogspot-blog + købe et forward-domain på godadddy.com .. Det er billigt, men vil mit forward-domain indeholde mit blogspot-indhold, når der skal laves SEO ?

Ja, hvis du følger vejledningerne rigtigt, så ender du med at få vist dit indhold på domænet, mens din blogspot-blog bliver viderestillet til domænet med en 301-redirect.

Fra Hillerød
Tilmeldt 10. Nov 07
Indlæg ialt: 2846
Skrevet kl. 12:57
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Erik Pilgaard Hejlskov:

Hvis du vælger denne løsning (hvilket ikke anbefales i tråden), så skal du lave en 301 redirect fra det tilkøbte domæne. Når personer besøger dit tilkøbte domæne, så bliver de viderestillet til din blogspot adresse. Man ser derfor dit blogspot indhold, men URL'en bliver også blogspot-URL'en.

Hej Erik,

Nej, hvis man tilkobler domæner korrekt til sin Blogger-blog, bliver blogspot-adressen nu redirected til ens eget domæne med en 301 redirect.

(Men vi er stadig enige om, at en Wordpress vil være at foretrække - og det er også relativt nemt at eksportere indlæg fra en blogspot-blog og importere dem til en WP-installation).

Fra Chlorakas
Tilmeldt 9. Jan 06
Indlæg ialt: 2169
Skrevet kl. 13:04

Hej Mathias

Hvis du ikke er startet endnu, skal du helt klart spare dig selv for besværet senere og bare starte med en wordpress blog på dit eget domæne.

Hvis du vil SEO og vil indtjening eller udvikling af din blog, bliver blogspot hurtigt en hæmsko. Det er bare meget federe at arbejde i et system hvor du selv laver alle reglerne - nu og fremad.

Er du i tvivl så prøv at google lidt på hvordan du senere kan redirecte en blogspot til en wordpress. Det er ikke helt let, men kan selvfølgelig sagtens lade sig gøre.

God vind med projektet :-)

Mvh Anders

Nordic Key Account Manager hos Partner-Ads.com
Medstifter af Marketers.dk, det danske Affiliate Marketing Forum.  Og ejer af Saugstrup.org, redaktionel linkbuilding. 

Fra Skørping
Tilmeldt 29. Sep 07
Indlæg ialt: 668
Fra  X-Cite ApS Skrevet kl. 13:31

Frank Hellerup Madsen:

Nej, hvis man tilkobler domæner korrekt til sin Blogger-blog, bliver blogspot-adressen nu redirected til ens eget domæne med en 301 redirect.

Ok, jeg beklager mit fejlagtige svar. Jeg vidste ikke, at man kan tilkøbe og tilknytte domæner direkte hos blogspot. Jeg troede at der blev købt et domæne et andet sted, og at dette domæne, så skulle viderestille til blogspot domænet.

Fra Århus
Tilmeldt 1. May 06
Indlæg ialt: 550
Fra  Webdesigner.dk Skrevet kl. 14:51

Jeg kan kun tilslutte mig og sige at hvis man er bare lidt seriøs med den blog man har tænkt at starte, så er langt den bedste løsning at sætte det hele op på eget domæne og eget webhotel. Dette gør sig ikke kun gældende for blogs men for alle typer at hjemmesider. De "gratis" løsninger holder bare ikke i længden.

Overskriften i en artikel jeg skrev for nyligt beskriver min holdning meget godt:  Undgå fælden vælg ikke en gratis blog. Nogle af fordelene ved have din blog liggende på er eget domæne er:

• Du kan nemt oprette egne e-mail adresser
  • Du har selv 100% kontrol over hvordan din blog skal se ud og sætte op
  • Du modtager selv alle eventuelle reklame indtægter
  • Du er sikker på at din blog ikke lige pludselig en dag er væk

Lav din egen hjemmeside med WordPress.
Lær hvordan du opretter en WordPress hjemmeside, markedsfører online & meget mere...

Side 2 ud af 2 (15 indlæg)