Hej folkens! Jeg går og overvejer at starte egen virksomhed, ikke rigtig for den skal blive til noget stort sådan lige med det samme. Jeg vil lige starte ud med at sige lidt om hvad jeg laver; Jeg er kunstner, jeg maler airbrush, som kan males på biler. Så hver gang man ser en bil med et eller andet vildt, f.eks. flammer er det malet med en airbrush. Udover at male airbrush lakerer jeg også, eller dvs. jeg skal lige fin-trimme det sidste så der skal lige øvelse til. Det jeg egentlig vil med min egen virksomhed er i bund og grund, at kunne trække momsen fra. Så alt det materiale jeg skal bruge til at øve mig på bliver billigere. Jeg vil bygge virksomheden op lige så stille, i takt med jeg selv bliver bedre. Jeg vil ikke bare starte virksomheden for at kunne trække momsen fra, det er kun grunden til jeg vil starte den nu. Jeg har regnet mig frem til at, jeg kan skaffe plads til arbejdslokaler herhjemme, der skal ikke være nogle ansatte indtil videre og reklame er der ikke et hulens stort behov for lige som det første. dvs. udgifterne er stort set lig. 0. hvilket betyder det eneste jeg skal bruge penge på er materialer som maling osv. Jeg har læst flere steder man ikke behøver have noget CVR-nr hvis man har en omsætning under 50.000kr. er det i måneden eller om året? Og skal man ikke bruge et CVR-nr for at kunne trække momsen fra? Er der nogen af jer der kan se denne tossede (eller geniale) idé ikke ville kunne lade sig gøre, eller at der skulle være større problemer med det? :) Uh, en ret så vigtig ting at nævne er nok egentlig at jeg på nuværende tidspunkt kun er 17. Fylder først 18. til Februar 2011 :)
|
MathiasLK:Jeg har læst flere steder man ikke behøver have noget CVR-nr hvis man har en omsætning under 50.000kr. er det i måneden eller om året? Og skal man ikke bruge et CVR-nr for at kunne trække momsen fra?
Uh, en ret så vigtig ting at nævne er nok egentlig at jeg på nuværende tidspunkt kun er 17. Fylder først 18. til Februar 2011 :)
1. Omsætning på 50.000 kr. er pr. løbende 12 mdr.
2. Man skal være 18 for og registrer en almindelig virksomhed, ihvertfald som jeg er informeret :-)
Med hensyn til ideen, så kan den sikkert blive udemærket, og især når du ikke har de store start-omkostniger.
Held og lykke i fremtiden :)!