Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

CVR-nr og opstarts hjælp søges :)

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 8. Jun 10
Indlæg ialt: 2
Skrevet kl. 23:45
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej folkens!

Jeg går og overvejer at starte egen virksomhed, ikke rigtig for den skal blive til noget stort sådan lige med det samme. Jeg vil lige starte ud med at sige lidt om hvad jeg laver;

Jeg er kunstner, jeg maler airbrush, som kan males på biler. Så hver gang man ser en bil med et eller andet vildt, f.eks. flammer er det malet med en airbrush. Udover at male airbrush lakerer jeg også, eller dvs. jeg skal lige fin-trimme det sidste så der skal lige øvelse til.

Det jeg egentlig vil med min egen virksomhed er i bund og grund, at kunne trække momsen fra. Så alt det materiale jeg skal bruge til at øve mig på bliver billigere. Jeg vil bygge virksomheden op lige så stille, i takt med jeg selv bliver bedre. Jeg vil ikke bare starte virksomheden for at kunne trække momsen fra, det er kun grunden til jeg vil starte den nu.

Jeg har regnet mig frem til at, jeg kan skaffe plads til arbejdslokaler herhjemme, der skal ikke være nogle ansatte indtil videre og reklame er der ikke et hulens stort behov for lige som det første. dvs. udgifterne er stort set lig. 0. hvilket betyder det eneste jeg skal bruge penge på er materialer som maling osv.

Jeg har læst flere steder man ikke behøver have noget CVR-nr hvis man har en omsætning under 50.000kr. er det i måneden eller om året? Og skal man ikke bruge et CVR-nr for at kunne trække momsen fra?

Er der nogen af jer der kan se denne tossede (eller geniale) idé ikke ville kunne lade sig gøre, eller at der skulle være større problemer med det? :)

Uh, en ret så vigtig ting at nævne er nok egentlig at jeg på nuværende tidspunkt kun er 17. Fylder først 18. til Februar 2011 :)

Fra Viborg, Midtjylland
Tilmeldt 8. Jun 10
Indlæg ialt: 557
Fra  DealFighter.dk ApS Skrevet kl. 23:50

MathiasLK:

Jeg har læst flere steder man ikke behøver have noget CVR-nr hvis man har en omsætning under 50.000kr. er det i måneden eller om året? Og skal man ikke bruge et CVR-nr for at kunne trække momsen fra?

Uh, en ret så vigtig ting at nævne er nok egentlig at jeg på nuværende tidspunkt kun er 17. Fylder først 18. til Februar 2011 :)

1. Omsætning på 50.000 kr. er pr. løbende 12 mdr.

2. Man skal være 18 for og registrer en almindelig virksomhed, ihvertfald som jeg er informeret :-)

Med hensyn til ideen, så kan den sikkert  blive udemærket, og især når du ikke har de store start-omkostniger.

Held og lykke i fremtiden :)!

Handel med varepartier via Trademen

Tilmeldt 8. Jun 10
Indlæg ialt: 2
Skrevet kl. 23:56

Super, mange tak :)
Ved du noget om det med momsen, hvad skal jeg gøre for at kunne trække den fra?

Tilmeldt 5. Dec 06
Indlæg ialt: 45
Fra  Skrevet kl. 00:10

Hej Mathias :)

Du skal være momsregistreret + du skal have en omsætning. Det er nemlig ikke når du køber varen, at du trækker momsen fra. Det er først, når du indberetter din virksomheds omsætning og udgifter til SKAT, at du dér kan "beholde" momsen.

Held og lykke med opstart og drift :)

Fra København
Tilmeldt 28. Nov 08
Indlæg ialt: 2564
Fra  Chili Security Denmark ApS Skrevet kl. 00:13

Man behøver ikke være 18 år. Du kan godt få lov til at starte den som 17-årig, kræver bare en skriftlig ansøgning til Statsamtet, som begge dine forældre så skal godkende.

Det kan dog være en længerevarende proces.

Den anden mulighed er at stifte ApS, kræver dig 80.000 kr.

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 00:20

Casper Blom:
Den anden mulighed er at stifte ApS, kræver dig 80.000 kr.

Dette kræver dog en myndig person, som kan tegne selskabet i dit sted.

Hilsen

Tonny

Fra Fredericia
Tilmeldt 14. Sep 09
Indlæg ialt: 167
Fra  PlusConcept Skrevet kl. 08:52

Jeg vil anbefale dig at blive moms registreret, da det så er gjort en gang for alle. Det koster ikke noget og er ikke særlig svært at gøre. Det eneste du skal huske er at angive moms og omsætning en gang i kvartalet eller pr. måned, dog vil det i dit tilfælde kun være nødvendigt at tilmelde dig med kvartalsafregning, da afregningsformen er omsætningsbestemt. Husk! Hvis du ikke angiver moms kan du blive straffet med bøde.

Du skal have omsætning for at kunne trække momsen fra for ellers vil alle kunne starte en virksomhed, købe materialer, sælge produkterne uden at angive omsætningen og så få momsen refunderet, hvilket jo vil dræne, den i forevejen slunkne statskasse Smile

Håber du blev klogere Wink

PS. Hvis du ingen omsætning har i den første tid, så skal du huske angive momsen til 0

//Henrik Eriksen - PlusConcept

Salg. Promotion. Event. Marketing.

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)