Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Bidrag til ansats tøjudgifter?

Side 2 ud af 2 (16 indlæg)
Fra København K
Tilmeldt 8. Jan 06
Indlæg ialt: 3643
Fra  Regnskabsskolen ApS Skrevet kl. 16:50
Hvor mange stjerner giver du? :

Den laveste pris, en medarbejder må give for varen uden at blive skattepligtig af "tilskuddet" er indkøbspris + moms.

Jeg synes, du skal holde fast i den gode rabatordning + den løn, du har tilbudt og så stille i udsigt, at I kan lave en genforhandling efter 3 måneder. Hvis det så viser sig, at hun rent faktisk er supersælgeren, så giver det god mening at have en tøjordning som en del af lønpakken.

Dbh
Anette Sand
http://anettesand.dk

Tilmeldt 8. Jun 10
Indlæg ialt: 5
Skrevet kl. 09:11

Jeg skal ikke sige, at jeg ikke tidligere har været med til at bidrage med noget i sæson til vores nuværende ansatte, men det har været noget, vi har taget op løbende - bl.a. i forbindelse med messedeltagelser og indkøb - og ikke et fast, månedligt beløb. Og selvfølgelig har jeg en forventning om, at hun optræder i vores tøj, når hun er i butikken - sådan er 'gamet' vel i en tøjforretning! Tror bestemt ikke, vi kan være de eneste, der har den forventning??  

Personaleindkøb fra leverandørerne gøres til indkøbspris minus 10-30% varierende fra firma til firma, da det også for dem er vigtigt at være repræsenteret; det synes jeg bestemt er ret favorabelt, og da der er tale om gode, og meget eftertragtede brands, som er meget lette at videresælge, så snart den pågældende style er solgt ud, så kan der helt klart også tjenes på det.

Og ja - en engageret og dygtig sælger er selvfølgelig det, jeg ønsker mig allermest; der i denne tid som af en anden nævnt mange ansøgere om budet og jeg ville bare gerne have muligheden for selv at vurdere, om vi har fundet os en guld-sælger eller blot en rutineagtig type - og så havde jeg regnet med at den rimelig gode timeløn, vi har aftalt, ville være attraktiv nok.  

Fra Middelfart
Tilmeldt 14. Feb 10
Indlæg ialt: 76
Skrevet kl. 09:24

Får hvad du betaler for.......Det må jeg indrømme at jeg ikke er helt enig i. Mange kan en masse når de sidder til samtalen, men når de så kommer igang, ja så er det ikke altid det holder.

Se dem an og lave en samtale hvor i snakker løn og andre personaleting efter 3 mdr. Så har personen haft mulighed for at vise hvad han/hun kan.

Jeg har desværre været ude for at man er 100 % inde i sine rettigheder men glemmer sine pligter.

Tilmeldt 22. Apr 10
Indlæg ialt: 1708
Skrevet kl. 09:55

hausfrau:
Og selvfølgelig har jeg en forventning om, at hun optræder i vores tøj, når hun er i butikken - sådan er 'gamet' vel i en tøjforretning! Tror bestemt ikke, vi kan være de eneste, der har den forventning??  

Bestemt... Men i den forbindelse er der altså heller ikke noget odiøst i at butikken yder et bidrag til indkøb af det tøj. Men nu handler det her jo om meninger...og min mening er klart, at hvis du forventer hun skal gå i nogle specifikke mærker og udskifte sin garderobe løbende, så bør du også yde et bidrag hertil.

For selvom du mener at hun får en "fyrstelig" løn, så er det jo kun fordi butiksansatte generelt får en skodløn. 140 kroner i timen er altså ikke nogen imponerende løn. Så hvis vi bare holder os til "meninger og holdninger" er min altså ret klar.

Men derudover så vil jeg også mene der er nogle mere objektive grunde til ikke at stå så skarpt på den der med at yde et tøjbidrag. For selvom der er en masse ævl om at "penge ikke er alt" og hvad ved jeg... så taler vi altså stadigvæk om et salgsjob i en tøjbutik... Medmindre du kan tilbyde en masse anden motivation - efteruddannelse, brede karrieremuligheder, børnepasning...hvad ved jeg - så er bottom line altså at et butiksjob er hårdt, ringe betalt og arbejdstiderne er ofte latterlige (særligt i visse perioder som f.eks. op til jul). Så den der med at penge ikke er alt holder altså ikke helt her. Med andre ord, så må man betale ved kasse et, hvis man vil have de bedste sælgere.

Sælgere er en investering som alt muligt andet....og som alle investeringer er nogle bedre end andre. Det du skal gøre er at vende den om og sige, jo flere goder den ansatte får, jo mere kan du forvente af vedkommende.

Hvordan man så får de bedste sælgere.... Ja det er jo nok det du burde have spurgt dig selv om, inden du gik på udkig efter en ny ansat.

Mit råd er man tager fat i folk man har set i aktion.... Jeg fatter simpelthen ikke at butiksbranchen stort set udelukkende rekrutterer via de klassiske jobformidlingskanaler. Hvorfor ikke have antennerne ude, når man selv er ude at handle?

Det jeg mener er at når du render ind i en sælger i en tøjbutik, der bare sparker røv, så hav dog et visitkort med du kan stikke dem. Du skal givetvis smide lidt mere i lønningsposen, hvis du ligefrem skal lokke en væk fra et sikkert job... men på den anden side er du så også sikker på at vedkommende kan levere varen.... og kender jeg butiksbranchen ret får personen ikke en imponerende løn i forvejen, så det er næppe en udgift der er helt umulig, at hente hjem igen ;)

Så hvis jeg skal opsummere: Prøv at kig efter sælgere, der hvor du ved de bedste er....og giv dem hvad de vil have (indenfor rimelighedens grænser naturligvis).

Arbejder på at udvikle Danmarks bedste Klima-Portal, som naturligvis kører DoFollow ;)

Vil du være med?

Tilmeldt 24. Feb 08
Indlæg ialt: 156
Skrevet kl. 19:23

Lav det som en bonusordning.

Synes ikke du skal give det up front - det må være give and take, hvis hun viser hun kan performe, kan hun få det ekstra tilskud.

I min erfaring er det IKKE et godt tegn at sælgeren er sindssygt observant på sin løn allerede inden første arbejdsdag.

Fra København
Tilmeldt 30. Jul 07
Indlæg ialt: 2196
Skrevet kl. 22:40

I stedet for at sidde og græde over, at en sælger tillader sig at stille krav, inden et samarbejde er indledt, så start du i stedet med at stille nogle krav til vedkommende. Kan vedkommende ikke nå nogle salgsmål indenfor en given tid, så er det tilbage i arbejdsløshedskøen.

Og hvorfor er det, at ansatte skal være så taknemmelige for at få job? Hvorfor er det ikke arbejdsgiveren, der bør være taknemmelig for at finde en dygtig og loyal medarbejder? Prøv lige at vende den om engang imellem og husk at sige tak til din medarbejder, for at han/hun passer sit job redeligt og loyalt.

Jeg er selv leder og husker altid at gøre mit yderste for at mit personale er i godt humør, er veltilpasse og glade for at møde på arbejde. De skal have gulerødder og ikke pisk. Passer de til gengæld ikke deres job, så er det en, to, tre advarsler og så er det bare ud. Ikke noget med, at de skal gå opsigelsesvarslet ud, men de skal forlade arbejdspladsen med det samme, så de ikke får spredt dårlig karma til resten af arbejdspladsen.

Sælgere motiveres af sejre, succeser og bonusser. Det er det, der skal drive dem frem. Hvis din sælger vil have et fast månedligt beløb til tøj, så må du jo vurdere om du synes det er det værd. Giv det som tillæg, så kan du altid tage det igen, Tog du fejl af vedkommende, så fyr vedkommende og ud af klappen med den med det samme.

Gør det helt klart, at du vil have noget retur for dine penge. Så er det på det rene.

Der var en der skrev angående rekruttering: Hav dine kort med, og giv det til interessante sælgere. Jeg har flere gange modtaget kort fra virksomhedsledere, der forsøgte at rekruttere mig, så der er nogen, der gør det på denne måde. Jeg valgte dog ikke at skifte, da det faktisk ofte var MLM lignende koncepter, de forsøgte at rekruttere mig til.

Når alt dette er sagt, så kan jeg sige een ting: Krisen er slut for vort vedkommende og vi har helt ekstremt travlt, har det super sjovt og tjener penge! Så det er nu, at butikkerne skal til at opruste, slå støvet af sig og tage sig gevaldigt sammen og give kunderne, de oplevelser, som de hungrer efter.

Med venlig hilsen

Flemming

Side 2 ud af 2 (16 indlæg)