Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hjælp er forvirret med hensyn til min uddanelse

Side 1 ud af 2 (12 indlæg)
Fra København
Tilmeldt 14. Mar 08
Indlæg ialt: 844
Skrevet kl. 18:54
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej kære Aminoer.

Jeg ved ikke hvordan jeg skal starte, men altså det forholder sig sådan at for præcis et år siden ansøgte jeg uddannelsen HA IT (Det gamle HA DAT) på CBS - Frederiksberg. Dette gjorde jeg af flere grunde, dels fordi jeg godt ville læse på CBS, da jeg elsker studielivet og skolen, og dels fordi jeg troede det ville interessere mig. Jeg brænder for iværksætteri og jeg føler mig selv stærk i IT. Her tænkte jeg, jeg kunne udvikle mit udsyn og få en god og solid uddanelse med masser af arbejde efterfølgende.. Nu sidder jeg et år efter i eksamen perioden og har brugt de sidste 2 timer på at tænke over hvorfor jeg valgte den retning, og hvorfor jeg læser det. Jeg kan ikke komme på nogen grunde.. Altså IT interesserer mig stadig, men at bruge 3 år på at lære om JAVA programmering og Makro økonomi m.m. har ikke min store interesse. Så sidder og tænker om jeg blot spilder min tid på CBS, og om jeg vil fortryde at fortsætte og spilde mere af min tid derinde.. Er bange for at når jeg sidder på min bachelor og tænker tilbage på hvad jeg egentlig laver derinde.. 

Jeg er meget splittet, som i nok kan høre. Det der interesserer mig i virkeligheden er iværksætteri og jeg gik også med tanken om at læse på KAOS piloterne eller BDE, og var da også tæt på at vælge BDE for et år siden. Det der holdte mig fra det var at jeg IKKE ønsker at forlade København til fordel for en uddanelse.

Findes der noget ligende i København eller omegn nogen har erffaring med.. Fordi føler virkelig jeg spilder min tid på HA IT, - Da jeg ikke synes jeg kan bruge det jeg lærer til noget + det ikke har min interesse :(

Dette var så lige hvad jeg havde på hjertet i en meget forvirrende periode for mig.

Lokalmarkedsførring for virksomheder dealSpot.dk - Tilmeld din virksomhed gratis idag.

Fra København
Tilmeldt 14. Mar 08
Skrevet kl. 19:21

Ved godt det er svært at rådgive andre, men håber virkelig der er nogen der kan komme med inputs m.m.

Lokalmarkedsførring for virksomheder dealSpot.dk - Tilmeld din virksomhed gratis idag.

Fra Aarhus
Tilmeldt 20. May 09
Indlæg ialt: 1367
Fra  Market Extensions Styrpaavarmen Skrevet kl. 19:32

Hej Patrick, 

Går selv på ASB, og har haft de samme tanker, men er ret overbevist om at det ændrer sig efter sommerferien, her tænker jeg på at alt hvad vi har haft her det første år egentlig ikke har haft noget at gøre med den linje man valgte i starten. 

Kan 100% følge dig i dine tanker, og har selv siddet med nøjagtig de samme som sagt, men tror nu jeg vælger at fortsætte om ikke andet er det jo super godt at have og falde tilbage på ;) 

Hos www.bedrenaetter.dk sælger jeg alt til soveværelset. Skal du have en ny seng? 

Fra København
Tilmeldt 14. Mar 08
Skrevet kl. 19:35

Jamen det er jo det vi alle tænker.. "At have noget at falde tilbage på" Men altså hvad nu hvis det man falder tilbage på ikke interesserer en ? Vil man så arbejde med det resten af livet?

Tja det ændrer sig nok , men altså man fortsætter jo indenfor samme fag i bund og grund :(

Fra Hellerup
Tilmeldt 11. Apr 06
Indlæg ialt: 3722
Fra  CloudSprout Skrevet kl. 19:56
Gennemsnit 4,7 stjerner givet af 3 person

Hej Patrick

Jeg synes du skal tage dig sammen, der er alt mulig god grund til at overveje om ens uddannelsevalg. Men eksamensperioden skal man knokle, så kan du overveje at droppe ud bagefter!!! Alt andet er simpelthen for svanset, medmindre det er fordi man ikke kan bestå!

Fra København
Tilmeldt 14. Mar 08
Skrevet kl. 20:07

Uanset ved gennemfører jeg eksames perioden, men det bare i denne jeg egentlig har fået samlet tankerne lidt og tænkt over tingene.. Det ikke fordi jeg overvejer at droppe ud før jeg har bestået eksamerne..

Fra Hellerup
Tilmeldt 11. Apr 06
Indlæg ialt: 3722
Fra  CloudSprout Skrevet kl. 20:17

Super, jeg kender alt for godt trangen til alt muligt andet i eksamensperioden. Aldrig var mit kollegi-værelse så rent som når der skulle læses til eksamen :-)

Fra København
Tilmeldt 14. Mar 08
Skrevet kl. 20:18

Hehe, overspringshandlinger har jeg masser af..
Aldrig har jeg set så mange serier, lavet så meget god mad m.m. som under denne eksamen periode :) 

Fra Aarhus
Tilmeldt 20. May 09
Indlæg ialt: 1367
Fra  Market Extensions Styrpaavarmen Skrevet kl. 21:15

Hmm, nu har jeg ikke sat mig vildt grundigt ind i tingene. Men umiddelbart kan du bruge din bachelor til praktisk taget alt vel, i grunden er det vel mest bare en ballast som gør at man har mulighed for at få et arbejde fremover i tilfælde af du får behov for det.

Egentlig vil jeg jo også mene at det er et perfekt tidspunkt at blive selvstændig på, man er garanteret sin S.U. hver måned, og jeg bruger ingen tid på læsning i løbet af året hvorimod jeg så i eksamensperioden bruger tiden effektivt. 

Min pointe' er vel dybest set at jeg får en større tryghed ved at vide at jeg har et sikkerhedsnet. 

Hos www.bedrenaetter.dk sælger jeg alt til soveværelset. Skal du have en ny seng? 

Fra Farum
Tilmeldt 1. Aug 09
Indlæg ialt: 195
Skrevet kl. 21:40

Hej Patrick

Mit råd til dig er at blive ved med din uddannelse med mindre du har en meget klar ide om hvad du ellers vil. Du kan altid bruge en uddannelse til noget. At drømme om hvor fedt det ville være at være kaos-pilot virker lidt som en "græsset er grønnere på den anden side" virkelighedsflugt, specielt (som Lundsby er inden på) i eksamensperioden.

Jeg er selv uddannet som civilingeniør med speciale indenfor indlejret software og servostyring. Sidstnævnte har jeg aldrig arbejdet med siden. I stedet for har jeg arbejdet indenfor telecom branchen. Alt hvad jeg konkret ved indenfor dette felt har jeg lært efterfølgende "on the job".

Hvad min uddannelse har givet mig er ganske enkelt "evnen til at lære". Med de ideer og ønsker du har til "iværksætteri" (hvad det så konkret måtte betyde) kommer du til at skulle lære noget nyt hele tiden, og sætte dig ind i nye problemstillinger på meget kort tid. Og det er præcist hvad du kan bruge din uddannelse til. Evnen til hurtigt og struktureret at sætte dig ind i noget stof så du f.eks. kan se potentialet i nye ideer, snakke med på en intelligent måde, og gennemskue når andre forsøger at bullshitte dig med fancy fagtermer.

En god økonomisk baggrund er heller ikke at foragte hvis du på et tidspunkt skal have noget seriøs kapital bag dine iværksætter-ideer.

Mikkel Elmholdt - Freelance softwareudvikler
MEconsult - www.meconsult.dk

Side 1 ud af 2 (12 indlæg)