Vi forsøgte engang at undersøge reglerne for fødevareproduktion i privat køkken - Meddelsen fra fødevarekontrollen var klar dengang - Der bliver ikke givet tilladelser til private hjem.
Det du kan gøre er, at få en aftale med et fødevare godkendt lokale, det kunne være en lille cafe, kantinekøkken etc og så få lov til at fremstille dine fødevarer der. Du skal dog være opmærksom på, at du også skal have det 3 dags pølsevognskursus som AMU udbyder.
Vi forsøgte engang at undersøge reglerne for fødevareproduktion i privat køkken - Meddelsen fra fødevarekontrollen var klar dengang - Der bliver ikke givet tilladelser til private hjem.
Det du kan gøre er, at få en aftale med et fødevare godkendt lokale, det kunne være en lille cafe, kantinekøkken etc og så få lov til at fremstille dine fødevarer der. Du skal dog være opmærksom på, at du også skal have det 3 dags pølsevognskursus som AMU udbyder.
Det med kurset burde jo i princippet ikke være noget problem. Findes der steder hvor man kan leje små, godkendt køkkener, der ikke er alt for dyre? Det kunne være en interessant løsning.
En ide kunne være at tale med en af de lokale sportsklubber - mange steder hvor jeg kommer har de fine køkkener, som stort set ikke bliver brugt mere, da "klubånden" jo desværre ikke eksisterer som før itiden, og det dermed ikke kan betale sig at holde åbent.
Et sådant tomt lokale kunne du sikkert få til en fin pris, da alle klubber jo mangler penge på budgettet.
jeg kan se at du vil sælge fødevarer, fornuftig ide men hvad vil du sælge og hvem skal være din målgruppe ??? (B2B eller B2C) samt er branchen utrolig barsk desværre for der er altid en udbyder i forhold til dig og det kræver at du kan minimere dine omkostninger og det samme geælder os ved produktion.
du er velkommen til at kontakte mig vis du har brug for oplysninger, så kan jeg se om det er noget jeg hjælpe dig med..