Først og fremmest, skal du have et næringsbrev hvis du sælger fødevarer for mere end 50.000 kr. om året. For at blive optaget i Næringsbasen skal du enten bestå en prøve eller have en relevant uddannelse
Maden skal laves derhjemme. Det er ikke et køkken, man kender fra restauranter osv. Bare et almindeligt køkken.
Man kan lave maden derhjemme og så levere derfra. Det er tanken (i mit tankeeksperiment). Varerne er sunde varer, primært grøntsager, fisk og kød. Det skal være en virksomhed ved siden af studiet.
Først og fremmest, skal du have et næringsbrev hvis du sælger fødevarer til forbrugerne for mere end 50.000 kr. om året. For at blive optaget i Næringsbasen skal du enten bestå en prøve eller have en relevant uddannelse
Med venlig hilsen Bastian
Jeg aner ikke om jeg sælger for mere end de 50 000 kr. - tvivler jeg faktisk på.
1. Fødevareregionen (du skal
ha' kontaktet dem, før du overhovedet begynder noget som helst med fødevare at gøre.) Du skal f.eks. lave egenkontrol.
2. Næringsbrev (du skal
registrere dig. For at blive registreret skal man enten ha' en relevant uddannelse eller bestå næringsprøven). (Gælder kun hvis du omsætter for mere end kr. 50.000. :)