Der er en række af ting, du skal være opmærksom på.
For det første skal du sikre dig at både form og indhold er virkelig godt. Ellers taber du lynhurtigt dine læsere, og derefter kan dine annoncer ikke sælges.
Et online blad er vel nærmest en nyhedsmail?
En nyhedsmail er meget følsom overfor reklameindhold. Sørg for en skarp adskildelse af reklamer og redaktionelt stof, og put masser af redaktionelt stof rundt om få reklamer. Det er godt nok dyrt, men for mange reklamer skræmmer læserne væk.
Jeg ville sende det ud i et system som f.eks. Ubivox, hvor der er rig mulighed for at tracke, hvem der klikker på hvad. Det giver et hint om, om reklamerne virker og om du gør tingene rigtigt.
Og så har du altså behov for en korrekturlæser. Du skriver næsten konsekvent uden flertals-e, du kaster kommaer og punktummer ind temmelig tilfældigt, og du skriver I med lille. Den slags helt simple fejl tager gassen af et ellers seriøst indhold, så det må du lige få styr på.
Hvis du vil tjene penge på projektet, skal du slide lidt hårdere og lave en forretningsplan. Du skal vide, hvad du foretager dig, og du skal kende dine succeskriterier. Du må ikke forvente bare at "blive opdaget", og så score kassen.
God vind.
mvh Hans