Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hvad koster en webudvikler i timen?

Side 1 ud af 3 (23 indlæg)
Fra Århus
Tilmeldt 18. Dec 09
Indlæg ialt: 214
Fra  Zen Dojo Skrevet kl. 14:26
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Aminoer

Min businesspartner og jeg sidder lige og diskuterer prisen på vores arbejdskraft. Vi har kigget lidt rundt hos andre webleverandør og finder en stor pris forskel. Fra 150 kr. i timen til 499 kr. i timen (inclusiv moms). 

Vi har selv 2 års erfaring indenfor branchen, men har aldrig arbejdet på timebasis før nu. Er der nogen er jer som har en idé om hvad der er rimeligt at tage i timen for 2 unge webudviklere?

Mange tak på forhånd! :-)

Tilmeldt 25. Mar 10
Indlæg ialt: 319
Skrevet kl. 14:28

vil mene 200 - 300 kr er et okay beløb. :D

MT Grafik, kontakt os over en pm, hvis du mangler grafisk materiale. Altid no cure no pay  

Fra Stenløse
Tilmeldt 8. Apr 06
Indlæg ialt: 1584
Fra  NordicCall.dk Skrevet kl. 14:28

Dem jeg selv bruger når jeg køber ude af huset betaler jeg omkring 175 kr. i timne ved den størrelse opgaver og det er ganske fint arbejde de har leveret så vil vurdere 175-215 kr/timen

Fra Århus
Tilmeldt 18. Dec 09
Fra  Zen Dojo Skrevet kl. 14:30

Er det så inklusiv moms?

Fra Stenløse
Tilmeldt 8. Apr 06
Indlæg ialt: 1584
Fra  NordicCall.dk Skrevet kl. 14:37

Det er jo nok lidt forskelligt, men ofte uden vil jeg vurdere.

Fra Aarhus
Tilmeldt 9. Mar 10
Indlæg ialt: 695
Skrevet kl. 14:38

Det kan være svært at svare på, hvor meget man skal tage. Du kan vende den om - hvor meget ville du selv give, for det arbejde, som du kan præstere? 

Jeg vil da gerne have 500 i timen for det, som jeg laver. Men hvis jeg skulle ansætte mig selv til det, som jeg laver, ville jeg nok ikke give mere end det halve. 

Så der skal regnes flere ting ind i det. Hvor gode er I? Hvad kan I lave, hvad kan I ikke lave? Hvor hurtigt/effektivt arbejder I? Det er jo ikke sjovt at ansætte en timelønnet webudvikler, hvis han skal slå alle funktionerne op i dokumentationen før han kan bruge dem :-)

En god øvelse for at prissætte sig selv er derfor: Hvad ville du selv give for en person med samme kompetencer som dig?

Fra Kgs Lyngby
Tilmeldt 7. Apr 09
Indlæg ialt: 2798
Fra  Infospray Media Skrevet kl. 14:40
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Selv tager jeg mellem 700 og 850 (ex moms).

Hvem hulen gider arbejde for 200 i timen?

200 x 160 timer (ca en måned) = 32.000,-

Dette er vel og mærke hvis du kan udfakturere ALLE timerne i en måned. Oven i dette skal du så selv betale pension, og bliver du syg... ja trist, så tjener du ikke penge. Syge-/konsulent forsiking siger du? Hardware/software licenser siger du? Revisor hjælp...?? Ja alt det skal betales af sølle 32.000 om måneden. Vel og mærke hvis du kan udfakturere hver eneste time.

Fra Århus
Tilmeldt 18. Dec 09
Fra  Zen Dojo Skrevet kl. 14:40

Tak for svar, og du har fuldstændig ret Eiler. 

Fra Aarhus
Tilmeldt 9. Mar 10
Indlæg ialt: 695
Skrevet kl. 14:43

Rasmus Lindgren:

Selv tager jeg mellem 700 og 850 (ex moms).

Hvem hulen gider arbejde for 200 i timen?

Det er ikke et spørgsmål om, hvem der gider arbejde for 200 i timen. Det er et spørgsmål om, hvor meget en Webudvikler med 2 års erfaring kan tillade sig at tage, uden dels at blive til grin og dels bliver valgt fra grundet overpris! 

Bevares, er man konsulent med mange års erfaring og lever fuld tid af dette, så er det en helt anden situation, og så er 700 - 850 eksl. moms i timen også en fair pris! Den pågældende tråd er dog et par unge webudviklere, som skal lave et projekt (så vidt jeg har forstået), og skal finde en pris på dette. Så er 700 - 850 eksl. moms i timen jo til grin. 

Fra Hellerup
Tilmeldt 11. Apr 06
Indlæg ialt: 3722
Fra  CloudSprout Skrevet kl. 14:46
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Hej Wington

Vi tager selv mellem 900 og 1200 kr i timen (Men vi er også rigtigt dygtige :-)  ).

Det væsentligste ved prissætning, er at det ikke handler om hvad der er rimeligt man simplethen hvad du kan få for din tid, og det er ikke dig men markedet der bestemmer det.

Derfor kan det være en god i at eksperimenterer lidt med forskellige priser for at se hvordan kunderne reagerer.

Side 1 ud af 3 (23 indlæg)