Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hvad koster en webudvikler i timen?

Side 3 ud af 3 (23 indlæg)
Fra Kgs Lyngby
Tilmeldt 7. Apr 09
Indlæg ialt: 2798
Fra  Infospray Media Skrevet kl. 15:37
Hvor mange stjerner giver du? :

Faldt lige over dette citat

Eiler:
En god øvelse for at prissætte sig selv er derfor: Hvad ville du selv give for en person med samme kompetencer som dig?

Det vil jeg sige er forkert!

Du skal prissætte det til det DINE KUNDER vil betale. Jeg har da ikke råd til at betale en anden udvikler 800 i timen for at lave en hjemmeside. Derfor ville jeg aldrig hyre mig selv. Men for større virksomheder der kan fakturere mig videre til 1100 i timen er det jo en fin deal. 

Det skal også lige siges at jeg ikke laver små opgaver. Jeg bliver typisk booket mindst 3 måneder af gangen og sikrer derved 100% fakturering på 37t om ugen (jo længere tid, desto lavere pris).

Fra Århus
Tilmeldt 18. Feb 06
Indlæg ialt: 4322
Skrevet kl. 15:38

Til sammenligning tager vi kr. 935+moms for en times arbejde (2010-priser) og de samarbejdspartnere vi arbejder med tager alle et sted mellem kr. 800 og kr. 1500 kroner.

Som Oscar og andre er inde på er det ikke prisen der vinder hver gang, men kun de steder hvor kunderne kun tænker på kroner og ører og ikke nødvendigvis hvilken værdi det de køber har.

Viden koster også penge hvilket er en af grundene til at folk betaler høje timepriser, konsulenten/grafikeren/udvikleren osv. har jo også brugt tid på at tilegne sig den viden vedkommende besidder og den kan i sidste ende ofte spare kunden penge i det lange løb.

Naturligvis er der også et marked for de folk der sælger sig selv for småpenge, f.eks. studerende der bijobber med websites og sådan, men at sammenligne dem med professionelle er næppe fair overfor nogen af parterne.

Safeticket - Dit enkle og fleksible billetsystem.

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 16:12

Rasmus Lindgren:

Faldt lige over dette citat

Eiler:
En god øvelse for at prissætte sig selv er derfor: Hvad ville du selv give for en person med samme kompetencer som dig?

Det vil jeg sige er forkert!

Du skal prissætte det til det DINE KUNDER vil betale. Jeg har da ikke råd til at betale en anden udvikler 800 i timen for at lave en hjemmeside. Derfor ville jeg aldrig hyre mig selv. Men for større virksomheder der kan fakturere mig videre til 1100 i timen er det jo en fin deal. 

Det skal også lige siges at jeg ikke laver små opgaver. Jeg bliver typisk booket mindst 3 måneder af gangen og sikrer derved 100% fakturering på 37t om ugen (jo længere tid, desto lavere pris).

Jeg er så enig! Personligt tager jeg 1500-2100 kr. pr time. som std. Men er der nogle der ligger sig på længere tid, og det er en god kunde eller internt arbejde, kommer jeg nogle gange ned på 350-400 kr. men dem der får den pris, ser virkeligt prisen som sybolsk, måske også fordi mit arbejde altid er iorden. Tit og ofte tager jeg en pris, så jeg har råd til at hyre en 3. part, såfrem jeg er så heldig at jeg har travlt.

Men helst vil jeg hellere give en fast pris. Men en enkelt time foreksempel ryger aldrig under 500 kr. uanset hvem der har henvidst dem.

Alle priser er naturligvis eks moms.

Side 3 ud af 3 (23 indlæg)