Hej Franz, Nu giver jeg lige mit besyv med selvom det måske skulle komme til dig i en PM, Jeg selv har jo lidt interesse i at du for styr på den gamle partner, men når det er sagt vil jeg gerne sige, at det er rart at se at du viser en holdning til den måde at drive forretning på som jeg selv er opdraget med, så helt skidt står det da ikke til med unge mennesker i Danmark og det er da rart at vide. Med venlig hilsen |
Kenneth:Men det kræver desværre en retsag, at man tvinger folk til noget. De eneste som kan tvinge en til noget i DK er retten. Det er også derfor at kommunerne hurtigt sender sager til fogedretten. Da derved kan lave udlæg.
Yep, men inkassobureaurerne er vandt til at håndtere den slags sager, og ved hvilke knapper de skal trykke på hos folk for at få dem til at indgå forlig uden om retten. Kommer det endelig til en retssag, har de også erfaring med det, og ved hvordan det skal køres uden at bruge mere tid eller flere penge på det end nødvendigt.
Min pointe er at det er lettere at lade et inkassobureau stå for det show, end selv at slås med det. Når der samtidig er så mange følelser i det som det lyder som om der er her, så er det om end endnu bedre at der kommer nogen på som kan se lidt "koldt og kynisk" på sagen, og vurdere hvordan pengene bedste hentes hjem.
For det er jo det det gælder om. Vedkommende skal videre med sin forretning og have så mange af sine penge tilbage som muligt, hvor han selv bruger så lidt tid, penge og energi på det som muligt.