Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Inbound Callcenter - kan man det og ville i outsource telefonen til eksterne.

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)
  • 1
Fra Fårvang
Tilmeldt 30. Jun 08
Indlæg ialt: 123
Skrevet kl. 00:45
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Amino

Jeg går med en ide om at starte et inbound callcenter op, hvor jeg vil tilbyde forskellige firmaer pasning af deres telefon i normal åbningstid.

Jeg har selv stor erfaring fra callcenter og træning af personale samt it teknisk viden, vi ville tilbyde.

It-support
Support til medarbejdere,
For hosting firmaer som vil have noget mere fokus på systemerne end selve telefon supporten.
Andre it virksomheder som ikke har tiden til telefonen og gerne vil have noget 1st -2nd leve support.

Kundeservice.
Små eller store webshops som gerne gerne ville have nogle til at passe telefonen 9-17
Hosting firmaer til at svare på alm kundeservice spørgsmål inden deres teknikere skulle forstyrres.
indsæt selv firma som ikke vil spendere tid på at passe telefonen.

Supporten ville foregå via telefon, chat og e-mail.

Prismæssigt tænker jeg man kan lave en fast abonnements pris og så pris per opkald. sådan at det skalere godt i henhold til antallet af opkald, men alt er selvfølgelig åben for debat så tidligt i forløbet.

Jeg kunne godt tænke mig at finde ud af om dette er muligt, så hvis du i har overvejet eksternt callcenter/kontakt til jeres inbound opkald må i meget gerne give jer tilkende uden at forpligte jer til noget.

Ideen er sparsom endnu, det er jeg klar over så ideer og kritik er velkommen.

Mvh
Daniel Knudsen

Fra København
Tilmeldt 23. May 10
Indlæg ialt: 37
Skrevet kl. 11:13
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Hej Daniel

Der er uden tvivl nogle stykker som ville være interesserede i at outsource deres inbound kald så de ikke skal fokusere på det.

Men det er en hård branche at tjene penge i. 

De store firmaer som har outsourcet deres inbound, har typisk aftaler hvor de betaler de første 3-4 min. af hvert kald, fordi at det er hvad et gennemsnitskald skal vare, alt afhængig af om det er teknisk support eller mere simple opgaver.

Problemet er bare at langt de fleste kunder er temmelig tunge at danse med, og dermed kommer kaldtiden hurtigt op over de 10 min. fx noget så simpelt som forklaring af faktura kan tage over 20 min for nogen.

I disse tilfælde er det så dig selv som skal betale for at have en siddende og forklare en regning i de resterende 16 min. Det kan blive temmelig pebret.

Du skal i hvert fald tænke dig godt om med de aftaler du indgår. 

Tænk på at inkludere andre tjenester som fx "før- inkasso", hvor du ringer ud og rykker for betalingen osv.

Mvh Martin

Skræddersyede jakkesæt og skjorter til priser hvor alle kan være med. Skræddersyet luksus!

Fra Fårvang
Tilmeldt 30. Jun 08
Skrevet kl. 22:12

Hej Martin

Nu har jeg indsigt i hvordan store hardware kunder og et par enkelte el selksaber har prissat deres kundeservice support. så det du siger med opkaldet er både korrekt og ukorrekt.

En hardware producent hvis navn skal forblive ukendt satte deres pris til et callcenter på antal opkald samt at max 5 min per kunde. Hvor callcenteret derefter ydede ringe support og delte deres support op så at når folk ringede ind skulle de lige prøve "det her" for så at ringe ind igen hvis det ikke virkede og det synes jeg er lidt for langt ude, self skal de tjene penge, men så vil jeg hellere betale for de 2-3 min per gennemsnits opkald selv da man får glade og tilfredse kunder.

Rykker ideen er faktisk god, og vi vil self håndtere alt outbound som falder ind i vores inbound kompetencer, så alt inden for kundeservice ind og ud er en mulighed

Desværre kæmper man imod udenlandske selskaber som betaler betydeligt mindre for deres medarbejdere.

Aftalerne skal være fair både for mig og kunderne og priserne vil jo varierer efter krav og krav på ekspertise som de der svarer telefonen skal have.

En telenor god aften m/k er self. billigere end en server tekniker der kan svarer på de mest komplicerede spørgsmål.

så igen hvis der er nogen derude der kunne bruge en lignende service må i meget gerne skrive om hvor mange opkald mails osv i får per dag og hvad i ca. ville være villige til at betale for outsourcing af disse.

Pm mig eller skriv i tråden på forhånd tak.

Mvh
Daniel Knudsen

Fra Fårvang
Tilmeldt 30. Jun 08
Skrevet kl. 13:53

Det skal lige siges at den service jeg vil tilbyde ikke ligner de andre "besked services" som "city callcenter", "comeback," "nordic call" osv. , men  et mere dybtegående sammenarbejde hvor vi sætter os ind i kundens firma, produkter osv. hvor vi ikke bare er en omstillings dame, men en "medarbejder".

Mvh
Daniel Knudsen

Fra Århus
Tilmeldt 18. Feb 06
Indlæg ialt: 4322
Skrevet kl. 14:06

monstermus:

Det skal lige siges at den service jeg vil tilbyde ikke ligner de andre "besked services" som "city callcenter", "comeback," "nordic call" osv. , men  et mere dybtegående sammenarbejde hvor vi sætter os ind i kundens firma, produkter osv. hvor vi ikke bare er en omstillings dame, men en "medarbejder".

Vi bruger selv CityCallcenter til telefonpasning til at håndtere alle indgående opkald til 3 virksomheder, det fungerer rigtig godt og vore kunder får en super service af de søde "callgirls".

Men direkte at yde support er ikke noget de kan/skal/gør, de skal tage pænt i mod kunden og få vedkommende ledt videre til rette medarbejder uden at forstyrre resten unødigt Smile

Hvis du vil tilbyde slutbrugersupport for f.eks. mine virksomheder overfor kunderne, så tror jeg desværre hurtigt at prisen bliver ubehageligt høj og vil samtidig kræve en masse indsigt i virksomhederne og kundernes løsninger.

Der er ganske enkelt så mange ting man skal vide lidt eller meget om for at kunne hjælpe hele vejen rundt til at jeg tror det kan betale sig at sætte en ekstern medarbejder ind i tingene, og det skal jo være mere end en medarbejder da folk jo desværre kan blive syge eller skifte arbejdsplads med forholdsvis kort varsel.

Eller også bliver det bare en fandens dyr service Smile

Safeticket - Dit enkle og fleksible billetsystem.

Fra Fårvang
Tilmeldt 30. Jun 08
Skrevet kl. 22:02

Hej

Ja jo meremedarbejderne skal kunne om den enkle kundes produkt og services desto mere vil denne koste, men sådan er det vel også i det virkelige liv de gamle medarbejdere er mere værd end de nye :)

Men det ville selvfølgelig  blive regnet ud på basis af den enkelte kundes behov og tiden der skal bruges på dennes opgaver.

Jeg havde lidt en ide om at henvende mig til webshop ejere(Helst magento) i starten og sige for en 3500-5500 pr /md  så sørger vi for al kontakt, chat mail ordre spørgsmål osv(ikke fuld produkt support, men lette spørgsmål). vi ville endda også være i stand til at tilbyde lagerplads samt forsendelse af varer fra vores lokaliltion.

Vi har pladsen(kontor + lagerhotel), næsten al udstyret og 3-4 medarbejdere som vil springe til når som helst, mangler bare at finde eventuelle kunder, men det er jo altid det sværeste :) .

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)