God eftermiddag :-) Jeg sad i dag og tænkte, hvilke forskellige teknologier, der er brugt her i landet. Man hører jo tit, at Danmark er et Microsoft land - og det er vel til dels også sandt, men hvordan ser det ud med udviklingsværktøjer, teknologier etc. Jeg kunne godt tænke mig, at høre hvilke teknologier i bruger - .NET, PHP, RoR osv, samt om det er hjemmestrikkede CMS løsninger, eller det er Joomla, Drupal, Umbraco eller andre CMS løsninger. Og hvordan forholder i jer til Open Source vs proprioritære løsninger? Personligt sidder jeg midt imellem PHP og .NET. Jeg elsker open source konceptet og både Drupal og Joomla! er fantastiske systemer at arbejde ud fra. Når det så er sagt, så er .NET og Visual Studio bare et kraftfuldt værktøj - det er så nemt og effektivt at udvikle og C# er et vidunderligt sprog. Hvis .NET kunne gøres platformsuafhængigt, så man kunne bruge det man udviklede på både Linux, Mac og Windows ville det klart være min foretrukne - men man kan jo ikke få det hele :-) Men lad os få en lille debat i gang - og prøv så vidt muligt at holde religion ude og blive ved fakta (jeg ved det er svært i sådan en debat). Jeg kunne godt tænke mig, for en gangs skyld at høre en konstruktiv debat om de forskellige teknologier. :-) Fortsat rigtig godt weekend! Med venlig hilsen |
Mark Andreasen:Når det så er sagt, så er .NET og Visual Studio bare et kraftfuldt værktøj - det er så nemt og effektivt at udvikle og C# er et vidunderligt sprog. Hvis .NET kunne gøres platformsuafhængigt, så man kunne bruge det man udviklede på både Linux, Mac og Windows ville det klart være min foretrukne - men man kan jo ikke få det hele :-)
Tjo, du kan da bare have mono som fortolker, så kan du køre .net på både linux og mac :-) Så du har det hele. Der ryger en anelse på performance, men hvis man kan leve med det, så kan du kode C# til linux og mac.