Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Jeg skal flytte - skal virksomheden også?

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 10:42
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Aminoer,

jeg håber virkelig på hjælp fra netværket, da mit iværksættergen er ved at drukne i bureaukrati af værste skuffe!

Jeg driver en webshop fra min enkeltmandsvirksomhed med dertilhørende CVR-nummer.

Situationen er nu den, at jeg snart flytter til Sverige, men derfor gerne vil viderekøre min virksomhed.

MEN jeg har fået oplyst, at hvis jeg bor i Sverige, kan jeg ikke have en enkeltmandsvirksomhed med CVR-nummer, hvis ikke virksomheden bor (der hvor jeg er) i Danmark.

"Løsningsforslaget" er at lukke min danske virksomhed og genopstå med et SE-nummer, som udenlandsk virksomhed i Danmark. Dette vil så betyde, at jeg eksempelvis skal genansøge PBS og at jeg ikke kan få dankortaftale osv. osv. Det er som om at problemerne spreder sig som ringe i vandet.

Håber virkelig der sidder nogen med erfaring fra lignende udfordring. Kan jeg have en CO-adresse i Danmark og løse problemet sådan? Kan jeg oprette et I/S eller ApS og løse det sådan??

Hjælp!!

-Rasmus

Fra Kolding
Tilmeldt 10. Jan 06
Indlæg ialt: 742
Fra  Klubmodul ApS Skrevet kl. 16:19
Få dig en adresse i dk. Evt. Hos en ven eller noget. Derefter driver du firmaet derfra. Tag den med skat. Men det er ikke noget problem. Er du lønnet af denne enkeltmandsvirksomhed? Har du ansættelse i et dansk firma? Opret ikke firma i Sverige hvis du er ansat i dk. Dobbeltbeskatning... Kig mere på skat.dk og øresundsregion relaterede hjemmesider. Jesper

Klubmodul - 600000 danskere, 800+ organisationer kan ikke tage fejl

Tilmeldt 20. Apr 07
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 17:00

Det er en ret indviklet historie:

Jeg kommer til at bo i sverige, være ansat af en svensk firma i sverige og et dansk firma i danmark - og har indtil videre drevet min danske enkeltmands under virksomhedsskatteordningen!

Kan jeg bare få en "postkasse" i Danmark og så fortsætte som hidtil?

Fra Kolding
Tilmeldt 10. Jan 06
Indlæg ialt: 742
Fra  Klubmodul ApS Skrevet kl. 17:04
Uha du skal godt nok passe på med det der. Undersøg det grundigt. Det danske firma kommer til at betale arbejdsgiverskat i Sverige osv. Det tror jeg ikke de er glade for... Men udover det. Så kan du fortsætte med dit eget hvis du har en adresse i dk. Mvh Jesper

Klubmodul - 600000 danskere, 800+ organisationer kan ikke tage fejl

Tilmeldt 20. Apr 07
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 20:49

Mere bureaukrati............................ Indifferent Tak for hjælpen

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)