Hej Aminoer, jeg håber virkelig på hjælp fra netværket, da mit iværksættergen er ved at drukne i bureaukrati af værste skuffe! Jeg driver en webshop fra min enkeltmandsvirksomhed med dertilhørende CVR-nummer. Situationen er nu den, at jeg snart flytter til Sverige, men derfor gerne vil viderekøre min virksomhed. MEN jeg har fået oplyst, at hvis jeg bor i Sverige, kan jeg ikke have en enkeltmandsvirksomhed med CVR-nummer, hvis ikke virksomheden bor (der hvor jeg er) i Danmark. "Løsningsforslaget" er at lukke min danske virksomhed og genopstå med et SE-nummer, som udenlandsk virksomhed i Danmark. Dette vil så betyde, at jeg eksempelvis skal genansøge PBS og at jeg ikke kan få dankortaftale osv. osv. Det er som om at problemerne spreder sig som ringe i vandet. Håber virkelig der sidder nogen med erfaring fra lignende udfordring. Kan jeg have en CO-adresse i Danmark og løse problemet sådan? Kan jeg oprette et I/S eller ApS og løse det sådan?? Hjælp!! -Rasmus |
Jeg skal flytte - skal virksomheden også?
Side 1 ud af 1 (5 indlæg)
- 1
|
Klubmodul - 600000 danskere, 800+ organisationer kan ikke tage fejl
Det er en ret indviklet historie: Jeg kommer til at bo i sverige, være ansat af en svensk firma i sverige og et dansk firma i danmark - og har indtil videre drevet min danske enkeltmands under virksomhedsskatteordningen! Kan jeg bare få en "postkasse" i Danmark og så fortsætte som hidtil? |
|
Klubmodul - 600000 danskere, 800+ organisationer kan ikke tage fejl
Mere bureaukrati............................ |
Side 1 ud af 1 (5 indlæg)