Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Barsel selvstændige

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 4. Jun 10
Indlæg ialt: 10
Skrevet kl. 17:58
Hvor mange stjerner giver du? :

Hejsa

Har været deltager på sidelinjen et stykke tid, men har nu et spørgsmål, jeg behøver hjælp til:

Min samlever har en butik med en enkelt elev ansat.

Butikken er oprettet som enkeltmandsvirksomhed.

Vi påtænker nu at skulle have et barn.

Hvordan er barselsreglerne ? Som jeg umiddelbart forstår dem, må butikken ikke være åben under barslen, hvis hun skal have dagpenge igennem kommune. I så fald skal vi vel til at afskedige eleven, som vi ellers er glad for.

Ellers har jeg hørt noget om, der kan være fornuft i at opstøde butikken til et anpartsselskab ? Kan butikken så køre videre med eleven ansat ? Og hvor får man så barselspenge fra ? Er der nogle omkostninger ved oprettelse/driften af et anpartsselskab kontra enkeltmandsvirksomhed man skal være obs på ?

Vi påtænker ikke noget langt barselsforløb til hende og håber derfor, tingene kan gå op i en højere enhed ved f.eks. at pålægge eleven noget ferie, afspadsering og så håbe på det kan hænge sammen med et skoleophold.

Sådan overordnet - hvad er smartest ? Anpart eller enkeltmands ?

Fra Midtjylland
Tilmeldt 21. Mar 10
Indlæg ialt: 32
Skrevet kl. 19:55
Hvor mange stjerner giver du? :
Tilmeldt 4. Jun 10
Indlæg ialt: 10
Skrevet kl. 15:08
Hvor mange stjerner giver du? :

Tak for linket :)

Men synes kun der står, hvormeget hun er berettiget til ?

Hvis butikken kører videre, bliver der jo et problem med hvor stort overskud den giver i perioden, hun modtager barselsdagpenge ? Dette skal vel naturligvis trækkes fra barselsdagpengene ? 

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)