Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hvordan får i ideer?

Side 1 ud af 3 (21 indlæg)
Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 13:29
Hvor mange stjerner giver du? :

Hey Aminio,

Jeg tænkte på, hvordan i får ideer? hvordan gør i? Får i bare nogen ideer og skriver dem ned, kigger på den, når du tid til at tjecke om den er god nok ? Eller bruger i tid, at finde nogen gode ideer? Eller har i nogen bestemte metoder, til at finde en ide som bliver en succes.

Det kunne være spændende, at få at vide hvordan i får jeres gode ideer ;)

Mvh, Te-manden

Fra Tølløse
Tilmeldt 7. May 10
Indlæg ialt: 29
Skrevet kl. 14:12

Jeg får tit nye idéer og når jeg får dem bruger jeg lidt brainstorm tid på dem - enten i samtale med nogen eller hvis det er lidt hemmeligt, på et stykke papir.

Hvis man ser tingene fra den positive side og er åben for dialog og andres tanker, så kan man komme ret langt tror jeg.

Der er nogle mennesker jeg aldrig snakker idéer med, fordi de er negativt instillet og det dyrker intet godt. Jeg vælger altid at tale idéer med de personer der er åbne og positive og taler for og imod på en konstruktiv måde.

Jeg tror at man kan lære at være åben for idéer, men ellers tror jeg næsten det er medfødt :)

Meget spændende spørgsmål i øvrigt :)

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 09:46

Er der ingen som får gode ideer på amino?

Fra Aalborg
Tilmeldt 15. Jan 09
Indlæg ialt: 857
Fra  Lejenspand.dk Skrevet kl. 10:05

Te-manden:

Nej her på Amino undgår vi helst gode idéer, vi er jo ikke iværksættere hvis vi ikke fejler ofte Wink

Jeg får mine idéer ved at bevæge mig rundt i dagligdagen. 

f.eks. så har jeg beskæftiget mig med en okay stor branche det sidste stykke tid, men alle i branchen er uduelige. langsomme og med elendige webshops- her har jeg tænkt mig at starte et nyt firma op indenfor 2 år, da det er meget nemt at få taget deres markedsandele pga. deres inkompetentehed :)

For mig handler det om at finde nogen brancher, med meget og velkendt potentiale med gode avancer og så simpelthen gøre det bedre end de andre. 

Tilmeldt 28. Nov 09
Indlæg ialt: 148
Skrevet kl. 10:10

Aalborg Biludlejning:

Te-manden:

Nej her på Amino undgår vi helst gode idéer, vi er jo ikke iværksættere hvis vi ikke fejler ofte Wink

f.eks. så har jeg beskæftiget mig med en okay stor branche det sidste stykke tid, men alle i branchen er uduelige. langsomme og med elendige webshops- her har jeg tænkt mig at starte et nyt firma op indenfor 2 år, da det er meget nemt at få taget deres markedsandele pga. deres inkompetentehed :)

For mig handler det om at finde nogen brancher, med meget og velkendt potentiale med gode avancer og så simpelthen gøre det bedre end de andre. 

Jeg får også mine urolige dårlige ideer når jeg dyrker motion ;)

Tilmeldt 28. Nov 09
Indlæg ialt: 148
Skrevet kl. 10:10

Aalborg Biludlejning:

Te-manden:

Jeg får også mine urolige dårlige ideer når jeg dyrker motion ;)

Fra Helsingborg
Tilmeldt 3. Apr 05
Indlæg ialt: 6569
Fra  TextReactor Skrevet kl. 10:20

Jeg får nogle gange ideerne når jeg sidder på tønden.... så har man tid til at lade tankerne flyde. For at vurdere om ideerne er gode så tager jeg en samtale med mig selv (nogle gange højlydt).

Jeg skriver dem ikke så meget ned men har dem i hovedet.... så hvis de stadig er der efter noget tid, så er det tid til at se hvordan de kan realiseres...

Jeg har nogle få ideer som jeg jagter lige nu og regner med at den ene bliver åbnet på mandag i en version 1.0 ;)

Jeg har programmeret i over 27 år. Jeg har kodet i C, C++, Java, Delphi, Perl, JavaScript, C#, F#, VB.NET, ASP, Myresnak :D, Comal80 osv....

Fra Esbjerg
Tilmeldt 23. Sep 05
Indlæg ialt: 4105
Skrevet kl. 10:40
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 3 person

Niels:
Jeg får nogle gange ideerne når jeg sidder på tønden

ahhhh haaaaa!!!

Så er det dig der skriver på toilet døren....

Fra Helsingborg
Tilmeldt 3. Apr 05
Indlæg ialt: 6569
Fra  TextReactor Skrevet kl. 11:29

Boysen:

Niels:
Jeg får nogle gange ideerne når jeg sidder på tønden

ahhhh haaaaa!!!

Så er det dig der skriver på toilet døren....

Nææ... bruger alt papiret til notater :)

Jeg har programmeret i over 27 år. Jeg har kodet i C, C++, Java, Delphi, Perl, JavaScript, C#, F#, VB.NET, ASP, Myresnak :D, Comal80 osv....

Fra Gråsten
Tilmeldt 11. Oct 09
Indlæg ialt: 993
Fra  VeloMania Skrevet kl. 11:45

Ideerne kommer på mange forskellige tidspunkter. De dårligste ideer kommer når jeg virkeligt prøver at tænke på nye initiativer og planer, hvorimod at jeg tit får pisse gode ideer når jeg bare går rundt, hører et eller andet - eller måske besøger en af mine konkurrenter.

Den seneste ide med Kidznews.dk kom egentligt som et udspring fra at lave en blog for vores webshop, men jeg tænkte at hvad fanden skal kunden egentligt med den. I stedet blev det lavet om til en nyhedstjeneste, men stadigvæk med et link over til Kidznet.dk. Det åbner også muligheden for reklameindtægter, som selvfølgelig er ekstra omsætning.

Så mit råd er at lade vær med at gå og tænke over ideer konstant - lad ideerne komme til dig. Og hvis de ikke kommer af sig selv, så er det måske ikke det helt rigtige at hoppe ud som idémand.

Mine ideer kommer når jeg er på lokum, når jeg bare går rundt, når jeg arbejder, når jeg sover. Ja, 24 timer i døgnet. Nogle gange vågner jeg endda om natten med en ide i hovedet, og af selv samme grund har jeg en kuglepen og en blok liggende på mit natbord Smile

Side 1 ud af 3 (21 indlæg)