Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Ophavsrets-inkasso - feedback på koncept

Side 3 ud af 5 (50 indlæg)
Fra Lyngby
Tilmeldt 26. Mar 05
Indlæg ialt: 9731
Fra  DEMIB HOLDINGS ApS Waimea Digital Skrevet kl. 19:24
Hvor mange stjerner giver du? :

Simply Law:
En af mine bekendte har foreslået at anvende TinEye API til billeder og Google API til tekst. Er der nogen, der har en mening om det og hvad der ellers kunne være muligt? Og er det muligt at tracke kopiering af videoer og lydfiler også?

Jeg kender ikke TinEye, men jeg tvivler meget på at de kan finde mere end en ganske lille del af det der kopieres.

Google har IKKE et API til deres web search - kun et AJAX API med begrænset funktionalitet. Så det kan du ikke automatisere. I hvert fald ikke uden at bryde med deres guidelines :)

Hvis du skal lave en effektiv overvågning skal du kender hele Nettet - det er sådan i omegnen af mindst 2-5 trillioner adresser. Ikke engang Google kan overkomme det.

Fra København Ø
Tilmeldt 10. Jan 09
Indlæg ialt: 519
Skrevet kl. 19:43

Getty Images kørte en kampagne for et års tid siden, hvor de delte regninger ud til højre og venstre for ulovligt brug af deres billeder. Prøv at google "getty site:amino.dk"; så kommer der et par tråde op. Der var også livlig diskussion på diverse foto-fora. Der er ingen tvivl om, at Getty på en eller anden måde har haft robotter rundt på nettet og analysere billeder.

Jeg er enig med Mikkel, at overvågningen aldrig vil være 100% effektiv. Det betyder dog ikke, at der ikke kan være en god forretning for både udbyder og kunder af en sådan service.

Mon ikke tineye har lavet et fornuftigt API som muliggør automatisering. De reklamerer netop med integration med web-sider og backend, så noget tyder på, at det skal bidrage til deres forretning.

Mvh.

Carsten

Fotograf Carsten Olsen - Bryllupsfotograf og portrætfotograf i København og omegn.

Tilmeldt 10. Aug 08
Indlæg ialt: 979
Skrevet kl. 19:45

Hej

Tusindkroners spørgsmålet må være hvor mange der ejer rettighederne til deres materiale. Man skal være part i sagen, før konceptet kan udføres.

Det kunne nemt ende med at man løber forgæves, fordi rettighederne ligger andetsteds.

Det er ikke mit indtryk, at der er ret mange der har materiale af egen oprindelse og højde, - men jeg kan jo tage fejl. Alligevel kunne man nok decimiere det potientielle marked alene ud fra kulturen på nettet.

Michael 

Fra København Ø
Tilmeldt 10. Jan 09
Indlæg ialt: 519
Skrevet kl. 19:53

Mange webshops bruger en del tid og penge på at tage deres egne billeder. For dem er det et reelt problem at konkurrenterne kopierer billederne (giver unfair konkurrence), og da shops'ne selv har taget billederne ejer de også rettighederne. Der har været rigtig mange tråde med den slags krænkelser det sidste års tid.

Her ser jeg et potentielt stort marked.

Mvh.

Carsten

Fotograf Carsten Olsen - Bryllupsfotograf og portrætfotograf i København og omegn.

Fra Bording, midtjylland
Tilmeldt 5. Jul 07
Indlæg ialt: 564
Fra  Stepfo Skrevet kl. 21:04
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Har tråden taget lidt en drejning mod overvågning og teknologier hertil?

Jeg synes, at du skal holde dig til den oprindelige tanke om at drive pengene ind, hvis dine kunder selv identificerer, at deres materiale er misbrugt hos konkurrenter.

Jeg vil bare gerne have en jeg kan "sladre" til, som løser problemet. Hvad jeg ikke ved, har jeg såmænd nok ikke ondt af.

Venlig Hilsen

Allan

Fra København
Tilmeldt 23. May 10
Indlæg ialt: 37
Skrevet kl. 09:43

Det lyder som er perfekt løsning for mindre selskaber. Du må endelig skrive til mig når/hvis du får det op og stå. 

Jeg mener at dit koncept har et kæmpe potentiale. Har du tænkt på nogen nedre grænse for inddrivning? Tænker bare at det måske ikke er så spændende at få opgaver til ex. 1000 kr. hvis du får 25% ?

Skræddersyede jakkesæt og skjorter til priser hvor alle kan være med. Skræddersyet luksus!

Tilmeldt 28. Sep 07
Indlæg ialt: 1312
Skrevet kl. 13:33

Enig med Allan, jeg tror der er langt større potentiale i den oprindelige ide.

Fra København
Tilmeldt 31. Jan 10
Indlæg ialt: 535
Fra  Edison Law Advokater Skrevet kl. 02:44

@ Martin: Det er en god idé med en mindstegrænse på kravets størrelse så der både er værdi i det for mig og mine kunder. Den kunne fx ligge på 5.000 tusinde kroner eller alternativt "25%, dog mindst 1.000 kr.".

Jeg er klar til at rykke på konceptet med det samme. Jeg vender tilbage til alle interesserede her i tråden i løbet af et par dage og vil løbende poste erfaringer.

Advokat & partner
Edison Law Advokater

Fra Pompano Beach, Florida, USA
Tilmeldt 19. Apr 06
Indlæg ialt: 3762
Fra  Concept Interest TCON Services LLC Skrevet kl. 05:41

Du har en kunde i os! Jeg tager fat i dig, næste gang en af vores virksomheder er udsat for kopiering af tekst eller billeder.

Meget apropos har Kenneth Boysen i dag lagt en artikel med et podcast, hvor jeg også medvirker, online. Det er gået lidt galt for ham med lydkvaliteten, men det kan da høres: http://www.kennethboysen.dk/?p=126

Tilmeldt 5. Jun 12
Indlæg ialt: 0
Skrevet kl. 07:46

Jeg synes det er en fantastisk ide. Jeg har nok oplevet ti gange at andre webshops råkopierer vores billeder. Jeg har en ansat som bruger halvdelen af hendes arbejdsdag i højsæsonen på at tage billeder - så jeg bliver virkelig gal når der sidder en og napper billederne. Oftest er det faktisk fysiske butikker, der har startet nethandel op ved siden af, som så opdager at de ikke har tiden til at tage billederne.

Det ville være rart at kunne lave en omgang screenshots og så ellers ikke gøre mere ved det....

Spørgsmålet er så bare om man vil få noget ud af det, hvis personen vælger at fjerne billederne med det samme hun får en påmindelse om at der er en sag undervejs....?

Side 3 ud af 5 (50 indlæg)