Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Blogger.com eller Googleblog?

Side 1 ud af 2 (17 indlæg)
Fra Copenhagen
Tilmeldt 31. Oct 07
Indlæg ialt: 3545
Fra  Volt & Volume Skrevet kl. 19:29
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Aminoer,

Hvis jeg overvejer at lave en blog med lidt reklame-indtjening som en midlertidig bi-indtægt, indtil jeg får et større website op at køre, hvad ville I så anbefale mig - Blogger.com eller Googleblog?

Er der nogle fordele ved den ene fremfor den anden?

Dbh

Thomas

www.tt-tekstforfatter.dk

Tekstforfatter - Jeg har 16 års erfaring fra reklamebureauer og som selvstændig. Ring: 2252 3381.

Fra Nykøbing Falster
Tilmeldt 17. Jul 08
Indlæg ialt: 5907
Fra  Casper Schneidereit A/S Skrevet kl. 19:31

Hej Thomas,

Hvorfor vil du ikke have dit eget domæne, med eksempelvis Wordpress.

Med venlig hilsen
Casper Schneidereit

Tilmeldt 28. May 10
Indlæg ialt: 1460
Fra  N/A Skrevet kl. 19:31

jeg mener da at google ejer blogger.com?

.

Fra Helsingborg
Tilmeldt 3. Apr 05
Indlæg ialt: 6569
Fra  TextReactor Skrevet kl. 19:32

Hej Thomas

Jeg ved at det er super nemt at gøre det på blogger.com, men tænk på det arbejde bagefter med at flytte det ud på et selvstændigt domæne? 

Hvor kort tid snakker vi om? Pengene kommer jo ikke rullende fra dag 1 :)

Jeg har programmeret i over 27 år. Jeg har kodet i C, C++, Java, Delphi, Perl, JavaScript, C#, F#, VB.NET, ASP, Myresnak :D, Comal80 osv....

Fra Copenhagen
Tilmeldt 31. Oct 07
Fra  Volt & Volume Skrevet kl. 19:45

Til alle, der har været så flinke at svare indtil nu:

Jeg er i fuld gang med at udvikle et engelsksproget website (Soundspectre.com), hvorpå der også vil være en blog, men det trækker lidt ud, da det skal være super fedt. Til Casper: Dette site vil blive oprettet i netop Wordpress. Men det er sådan, at jeg på nuværende tidspunkt ikke aner, hvornår det bliver en realitet. Designet er stadig ikke færdigt, og så skal det først indkodes, og jeg skal have tilstrækkeligt indhold, jeg kan lægge ind, før jeg kan begynde at promote det. Jeg skriver alle de engelsk-sprogede anmeldelser, og det er tidskrævende.

Netop nu leder jeg efter alternative indtjeningsmuligheder, og da jeg er tekstforfatter, tænker jeg, at det kunne være en mulighed med en "discount"-blog, indtil det hele begynder at lysne lidt mere. Min branche er hårdt ramt, og jeg lever fra dag til dag, så jeg er nødt til at gøre noget. Jeg er også lige blevet tilmeldt bl.a. webgains, så jeg vil også forsøge mig med noget indtjening igennem affiliate programmer.

Med Blogger og Googleblog kan man jo hurtigt oprette sig og komme i gang, så tænkte at det var en mulighed?

Dbh

Thomas

www.tt-tekstforfatter.dk

Tekstforfatter - Jeg har 16 års erfaring fra reklamebureauer og som selvstændig. Ring: 2252 3381.

Fra Copenhagen
Tilmeldt 31. Oct 07
Fra  Volt & Volume Skrevet kl. 19:50

Jonathan Hansen:

jeg mener da at google ejer blogger.com?

Det troede jeg ikke. Men det kan da godt være, at du har ret.

Thomas

www.tt-tekstforfatter.dk

Tilmeldt 13. Apr 09
Indlæg ialt: 53
Skrevet kl. 19:54

TT Tekstforfatter:

Det troede jeg ikke. Men det kan da godt være, at du har ret.

Thomas

Det gør de. Hvid du har eksisterende adsense konto kan dette nemt overføres til dit blogger.com site. Du logger faktisk bare ind. Dit google-login benyttes også bare. Super nemt.

På min blog Krop og Kost, kan du læse sandheden om sund kost, motion og vægttab.

Tilmeldt 3. Jun 10
Indlæg ialt: 70
Skrevet kl. 19:58

Jeg ville lave mit valg alt efter hvilket land du vil hente dine kunder fra. Er det kunder fra Danmark vil jeg mene du er bedst tjent med en amino blog frem for nogen af dem du nævner.

Alle blogs på amino ligger i undermapper istedet for subdomæner og du har derfor automatisk en blog med samme værdi som resten af sitet. (Det er ikke helt rigtigt, men du har en del power i ryggen)

Det negative med en blog på amino er jo at det ikke er 100% din egen. Desuden har du ikke muligheden for installation af en masse lækre plugins og andre gode sager.

Hjælper gerne med seo hvor jeg kan.

Fra Hillerød
Tilmeldt 10. Nov 07
Indlæg ialt: 2846
Skrevet kl. 21:25

seo noob:

Det negative med en blog på amino er jo at det ikke er 100% din egen. Desuden har du ikke muligheden for installation af en masse lækre plugins og andre gode sager.

Man kan vel også kalde det en negativ ting, at man ikke må bruge en Amino-blog til affliate marketing og Adsense? Smile

Fra Hillerød
Tilmeldt 10. Nov 07
Indlæg ialt: 2846
Skrevet kl. 21:29

TT Tekstforfatter:

Hvis jeg overvejer at lave en blog med lidt reklame-indtjening som en midlertidig bi-indtægt, indtil jeg får et større website op at køre, hvad ville I så anbefale mig - Blogger.com eller Googleblog?

Er der nogle fordele ved den ene fremfor den anden?

Hej Thomas,

Som jeg ser det, skal du vælge mellem Blogger og selvstændige domæner, du har fuld kontrol over.

Blogger er gratis, men har nogle restriktioner, som de andre i tråden allerede har været inde på.

Selvstændige domæner koster lidt penge til domæne (50-100 kr. pr. stk) og hosting (her kan du finde nogle til 20-50 kr. om måneden med kapacitet til mange domæner på samme hosting). Men de giver dig så også langt større fleksibilitet og mange flere muligheder. F.eks. kan du sælge dit site, hvis du ikke gider det mere. Det kan du ikke med et Blogger-site.

Men hvis du har masser af tid, behøver det ikke være en enten-eller-ting. Så kan du godt både kaste dig over Blogger og et selvstændigt domæne eller to.

Side 1 ud af 2 (17 indlæg)