Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Blogger.com eller Googleblog?

Side 2 ud af 2 (17 indlæg)
Tilmeldt 3. Jun 10
Indlæg ialt: 70
Skrevet kl. 21:31
Hvor mange stjerner giver du? :

Frank Hellerup Madsen:

seo noob:

Det negative med en blogamino er jo at det ikke er 100% din egen. Desuden har du ikke muligheden for installation af en masse lækre plugins og andre gode sager.

Man kan vel også kalde det en negativ ting, at man ikke må bruge en Amino-blog til affliate marketing og Adsense? Smile

Ja det kan man rigtig godt sige. Jeg var ikke klar over amino havde den slags regler.

Hjælper gerne med seo hvor jeg kan.

Fra Copenhagen
Tilmeldt 31. Oct 07
Indlæg ialt: 3545
Fra  Volt & Volume Skrevet kl. 21:33

D

Frank Hellerup Madsen:

seo noob:

Det negative med en blog på amino er jo at det ikke er 100% din egen. Desuden har du ikke muligheden for installation af en masse lækre plugins og andre gode sager.

Man kan vel også kalde det en negativ ting, at man ikke må bruge en Amino-blog til affliate marketing og Adsense? Smile

Dét i sig selv er nok til at gøre det uinteressant for mig. Jeg ønsker desuden også at blogge på engelsk i et forsøg på at nå længere ud og omkring - dvs. internationalt - ligesom med mit kommende website.

Bloggen kommer heller ikke til at have noget som helst med med tekstforfatteri at gøre, så det er ikke for at promote mig selv i dét henseende, men derimod for at "spille på flere heste".

Dbh

Thomas

www.tt-tekstforfatter.dk

Tekstforfatter - Jeg har 16 års erfaring fra reklamebureauer og som selvstændig. Ring: 2252 3381.

Fra København
Tilmeldt 29. May 09
Indlæg ialt: 368
Skrevet kl. 21:37

Jeg ville også vælge wordpress til sådan en blog og købe et relevant domæne. Find et tema, du kan holde ud at kigge på samt et billigt webhotel med one klick installation a la Unoeuro, og så kan du være oppe at køre i løbet af en time, hvis du ikke er for fintfølende med hensyn til det visuelle.

Men adsense er ikke noget, som du "bare lige" får en biindtægt på - specielt hvis du er ny på området. Det kommer til at tage dig minimum nogle måneder bare at få en lille omsætning, så hvis det bare er et hurtigt projekt til vejen og dagen, indtil der er nogen der hyrer dig til dit hovederhverv, så ville jeg finde på noget andet. Du skal satse på det over længere tid, hvis det skal være sjovt.

Fra Copenhagen
Tilmeldt 31. Oct 07
Indlæg ialt: 3545
Fra  Volt & Volume Skrevet kl. 21:46

Hej Niels,

Det er jeg helt på det rene med. Jeg ved godt, at jeg får det til at fremstå som noget, der skal ske rimeligt hurtigt, og at det desværre ikke er realistisk. Så meget har jeg efterhånden læst mig til. Men tiden går jo hurtigt, så det er nok snarere nærmere noget med bare at komme i gang med at brede mig lidt mere ud, når nu jeg har visse skriveevner. Hvis så det først sker indenfor de næste 6 måneder, så er det også fint nok. Bare jeg med tiden får en mere stabil indkomst. Min branche er frygtelig ustabil, og det har jeg ikke nerver til at blive ved med :-)

Dbh

Thomas

www.tt-tekstforfatter.dk

Tekstforfatter - Jeg har 16 års erfaring fra reklamebureauer og som selvstændig. Ring: 2252 3381.

Fra Skagen
Tilmeldt 5. Apr 08
Indlæg ialt: 311
Skrevet kl. 14:22

Hej thomas,

Køb dit eget domæne så skal jeg prøve at hjælpe dig igang med wordpress, det vil du få meget mere ud af på den lange bane tror jeg.

du kan fange mig på morten @ skagennet.dk

Dbh
Morten.

Opsætning af wordpress, som cms eller blog:

Wordpress Academy

Fra Bording, midtjylland
Tilmeldt 5. Jul 07
Indlæg ialt: 564
Fra  Stepfo Skrevet kl. 14:47

Har sendt dig en mail

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 16:13

Der er så mange misforståelser i denne tråd, at jeg lige bliver nødt til at komme på banen :)

1. Googleblog er der ikke noget, der hedder. Google ejer (og har længe ejet) Blogger.

2. Man kan sagtens bruge sit eget domæne ifm. både Blogger, WordPress.com (WordPress' hostede service), og egen hosting med selv-installeret WordPress. Mit eget domæne kører på WordPress.com - den hostede service.

3. WordPress.com giver mulighed for at eksportere sit indhold, så man senere kan lægge det ind i en selv-hostet WordPress, hvis man vil det. Blogger har måske også en funktion til eksport, det ved jeg ikke.

4. Blogger giver mulighed for at reklamere og selv tjene penge på det. Dog må bloggen ikke være decideret spam - tjek betingelserne.

5. Efter min erfaring kommer selve indholdet, det "større website," først - derefter kommer indtjeningen. Indtjeningen på små sites, som man ikke lægger energi i, er forsvindende lav og ikke tiden værd.

Side 2 ud af 2 (17 indlæg)