Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Kartonage produktion.

Side 2 ud af 2 (18 indlæg)
Fra Vejle
Tilmeldt 8. Aug 08
Indlæg ialt: 71
Skrevet kl. 08:40
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Jakodan,

Mange tak for info.

Hilsen 

Kim 

Tilmeldt 3. Feb 06
Indlæg ialt: 12887
Skrevet kl. 08:53

Kim Jensen :
jeg tænker på kartoner som enten er store "pallekasser" og med dobbelt lag eller kasser er specielle med hensyn til div. fold osv.   Kasser som disser er vandvittige dyre at købe her i DK

Undskyld men snakker du om kasser /æsker lavet af karton eller kasser lavet af bølgepap for der er jo meget stor forskel.   Priserne for bølgepap emballage afhænger rigtigt meget om hvilket volumen af kasser du aftager.

Det er vigtigt at du er opmærksom på  at der findes utroligt mange kvaliteter af bølgepap,  derfor er vigtigt at man vælger den rigtige kvalitet bølgepap til opgaven.

Iøvrigt kar du helt glemt Peterson Packing som også har fabrikker i DK http://www.petersonpackaging.dk/pages/page.asp?lngID=84&lngLangID=1

Ravn

Tilmeldt 23. Aug 08
Indlæg ialt: 40
Skrevet kl. 22:31

Opstartsomkostninger - er nok det værste vrøvle-ord der er sneget ind i den danske branche - og nu taler jeg ikke specifikt om emballage ..  et godt gammeldags ord for: over-pay :)

At en maskine kører konstant er vigtigere end at have mange pause dage.

De mange virksomnhedbesøg jeg har været på rundt omkring i Danmark har tydeliggjort at man vægter en høj pris  - og lav ordre frekvens frem for mange ordrer og travlhed på maskinerne.  og så er det jo selvfølgelig ikke noget mirakel at mange kører med forældede maskinparker samt virksomheder der må flytte uden for landet - virksomheden tjener simpelthen ikke nok til at kunne udskifte de næste ubrugte maskiner.

PS: Når jeg får produceret ting og sager i udlandet - benytter de aldrig af dette begreb: startomkostning - hvilket i mine øjne blot er en skjult udgift langt oven på varens pris.

bare lige mine 5 ører

Fra Vejle
Tilmeldt 8. Aug 08
Indlæg ialt: 71
Skrevet kl. 08:25

Hej Claudio,

Opstartsomkostninger dækker jo over mange ting, men jeg går ud fra at det er mit indlæg på papirsposerne med trryk som du kommentere på. 

Der er bare nogle produkter, hvor der er indstilling af div. maskiner inden den reele produktion kører, og derudover en del spild inden maskinen er indstillet korrekt, det er spild, ergo omkostninger =det er opstartsomkostninger for et firma. 

Du har ret i at hvis du kører en kontinuerlig produktion af samme produkt, i samme mål osv. så er det noget vrøvl at bruge det ord.

Ha en fortsat god dag.

Tilmeldt 23. Aug 08
Skrevet kl. 14:53

Hej Kim.

ja - opstartsomkostninger - de findes som en reel udgift - men hvergang? - så bliver det lidt mere betænkt.. og et økonomisk fast punkt der er beregnet til at hæve den udregnede aftalte pris.

Også god dag til dig.

Fra Kolding
Tilmeldt 19. May 09
Indlæg ialt: 83
Fra  Emballage Bureauet Skrevet kl. 11:02

Jakodan bringer faktisk det eneste reele argument ind i debatten: "træfibre". Pris er selvfølgelig altid en faktor - men evnen til at finde den producent som rent faktisk har det udstyr, setup, materiale, osv som lige præsis gør at man som kunde få den rigtige pris er svær at gennemskue. Jeg ved at mange ordre bliver afslutet i en sammenligning på f.x. en 3mm flute - hvor billigste pris vinder. MEN en 3mm bølgepap er altså sammensat af 3 lag papir i 3 mulige forskellige papirskvaliteter. Dette bliver ofteste IKKE synliggjort i et tilbud, da det jo er en leverandør hemmelighed!

En papirskvalitet defineres, som jakodan er indepå, udfra fibertypen: Jomfrufiber, som er frisk-fra-træ og betegnes "kraftliner" og genbrugsfiber, som typisk er fiber der genanvendes i op til 7 gange inden at fiberne til sidst er fuldstændigt smadret og betegnes "testliner". Debatten om hvad der er bedst for miljøet, kan vi tage i en anden tråd - hvis det har interesse.

Men tilbage til starten det som startede denne tråd: I asien vokser træerne væsentligt hurtigere end i europa. Dette giver tyndere og længere træfibere, som selvsagt ikke er så stærke. Der af øgenavnet: "Kina-pap". De asiatiske kvaliteter er altså meget bløde og kan oftest ikke anvendes til pallekasser eller anden emballage som kræver stabelstyrke. Dette gælder tildels også indenfor kartonage, som en anden Amino også var inden på, og som intet har med bølgepap at gøre.

Dan Kjærsgaard
Emballage Bureauet ApS - 60609144 - www.embu.dk

Tilmeldt 8. May 07
Indlæg ialt: 4467
Fra  Remy Skrevet kl. 14:11

Fordi der ikke er penge i det!

Tilmeldt 23. Aug 08
Skrevet kl. 15:04

Godt at vide Dan - omkring kina-pap. gør sig sikkert gælde vedr. de der billige flytte-papkasser fra Bilka m.v  duer kun til en flytning så falder de sammen - om det er fordi der ikke er nok lag eller at de er for bløde aner jeg ikke - men sikke noget sjuft. og stabelbare er de helt sikkert ikke - da de er for bløde.

Side 2 ud af 2 (18 indlæg)