Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Udgivelse af bog - hjææælp!!

Side 3 ud af 4 (38 indlæg)
Tilmeldt 16. Sep 09
Indlæg ialt: 2211
Fra  Tekstfokus Skrevet kl. 20:31
Hvor mange stjerner giver du? :

Held og lykke med det - sig til, hvis du får brug for en korrekturlæser eller tekstredaktør (altså mig). Har lidt erfaring på bogområdet.Smile

Jeg ønsker dig et godt salg, uanset hvordan du vælger at udgive din bog!

Fra København
Tilmeldt 15. Mar 10
Indlæg ialt: 428
Skrevet kl. 20:59

Tak (:

Er det i København, du holder til?

Tilmeldt 16. Sep 09
Indlæg ialt: 2211
Fra  Tekstfokus Skrevet kl. 21:16

Gid det var, bor i Skælskør og klarer det meste over nettet.

Her er også en mulighed: http://www.digidi.dk/

Skyd 1000 kr. ind, så kan du blive andelshaver i DiGiDi og udgive din bog som e-bog. (Bemærk, det er ikke en anbefaling, da jeg ikke ved så meget om DiGiDi - men det er da en spændende ide).

Fra København
Tilmeldt 15. Mar 10
Indlæg ialt: 428
Skrevet kl. 01:48

Tak for linket.

Hvilke programmer bruges normalt til layout?

Fra Lyngby
Tilmeldt 26. Mar 05
Indlæg ialt: 9733
Fra  DEMIB HOLDINGS ApS Waimea Digital Skrevet kl. 02:40

Tommy Krabbe:
Og hvis du hovedsageligt er interesseret i fortjeneste, så kan det sikkert bedre betale sig at tage et job på tanken :-)

Det kommer helt an på hvilke bøger der er tale om og markedet for dem. Jeg kune sagtens leve af mit bogsalg alene. Særligt fagbøger kan skam være yderst lukrativt. Geeked

Fra København
Tilmeldt 23. Oct 08
Indlæg ialt: 1165
Fra  Ildsjæl v/ Tommy Krabbe Skrevet kl. 07:29

Mikkel deMib Svendsen:

Tommy Krabbe:
Og hvis du hovedsageligt er interesseret i fortjeneste, så kan det sikkert bedre betale sig at tage et job på tanken :-)

Det kommer helt an på hvilke bøger der er tale om og markedet for dem. Jeg kune sagtens leve af mit bogsalg alene. Særligt fagbøger kan skam være yderst lukrativt. Geeked

Alle regler har heldigvis en undtagelse - og forhåbentligt flere :-)

Det er selvfølgelig også vigtigt at tænke på, om man gør noget ved siden af selve bogudgivelsen, der kan gavne bogsalget (udover traditionel markedsføring). Eller om bogsalget er med til at booste én, så man kan tjene ekstra på andre måder (fx gennem foredrag).

Men som Mikkel skriver, så kommer det helt an på bøgerne og markedet. Og jeg vil skyde på, at Mikkel tjener (velfortjent) godt på dem, fordi han netop udgiver dem selv. Ik, Mikkel?

Hej med dig :-)

Fra Holeby
Tilmeldt 6. Oct 09
Indlæg ialt: 200
Skrevet kl. 08:19

Alei:

Er lulu (den frække side, :P) et forlag, et trykkeri eller begge?

Trykker de bøgerne ud og sender dem hvorefter jeg så skal sælge dem til boghandlere?

Nu ved jeg ikke om du brugte to minutter på at klikke på det link jeg sendte til dig, men lul.com er et en side hvor du kan få trykt din bog, sendt den direkte til dine kunder osv. Det bedste af det hele er at du kan nøjes med at bestille 1 bog, eller en million, det er op til dig.

Derfor er lulu.com i mine øjne klart det bedste valg, for folk som ikke har penge, eller mulighed for at skulle det helt store maskineri igennem.

Men tjek det nu og kig det igennem.

Tilmeldt 22. Oct 08
Indlæg ialt: 901
Skrevet kl. 08:43

De fleste universiteter har deres eget forlag, hvor de udgiver studierelevante bøger fra forskellige forfattere.

Her vurderer de blandt andet om bogen vil være relevant som undervisningsmateriale osv.

Jeg ved ikke hvad du mener med "I starten af hvert semester på universitetet, tales der om hvilke bøger der er gode osv" - da jeg gik på universitetet fik vi på hvert semester boglister med undervisningsmateriale til hvert kusus, og jeg kan roligt sige at efter sådan en semester start var SU'en for den måned røget - og så er der ikke meget plads til at købe en ekstra bog.

Derudover er der vel heller ikke så meget tid til at læse en ekstra bog når man har 6-7 kurser eller flere at følge?

Overvej om der er et marked for din bog - og hvis du mener der er, så overvej om du ikke skulle bruge et af universitets forlagene.

Fra Kolding
Tilmeldt 5. Sep 09
Indlæg ialt: 523
Fra  All Creative A/S - Vejle Skrevet kl. 09:32

Først vil jeg sige held og lykke med dit projekt med bogudgivelse.

Dernæst vil jeg foreslå dig at kigge lidt på disse sider som kan fortælle dig en del om arbejdet med at udgive en bog.
http://www.forlag1.dk/default.asp?pagesID=22
http://www.aesculus.dk/6/
og vigtigst er nok denne http://www.underskoven.dk/udgivenbog.html som jeg har haft mange positive oplevelser med.

Inden du beslutter dig for hvordan du vil producere og udgive bogen vil jeg foreslå at du tænker nøje over hvor stor din målgruppe er. Her tænker jeg både i antal personer, men ikke mindst geografisk.
Hvis du f.eks. har en forventning om at der skal sælges i hele landet, er det en hulens masse boghandlere du skal besøge og overbevise...

Du spørger til hvilket layout-program du skal bruge... Dertil vil jeg sige at du blot skal skrive i Word eller lign. og så få en der har forstand på layout til at lave den del. Det kan du også sagtens finde her på Amino
Selve trykningen har du fået et forslag til, men du kan til dette benytte Amino-tryk (dog er du nødt til at vide hvor mange bøger, hvor mange sider og hvilket type/kvalitet din bog skal fremstå i)

Dette var blot en del af mit synspunkt og indspark vedr. projektet

Kim Thranborg / Projektleder hos All Creative A/S / www.allcreative.dk

Fra Lyngby
Tilmeldt 26. Mar 05
Indlæg ialt: 9733
Fra  DEMIB HOLDINGS ApS Waimea Digital Skrevet kl. 11:51

Tommy Krabbe:
Men som Mikkel skriver, så kommer det helt an på bøgerne og markedet. Og jeg vil skyde på, at Mikkel tjener (velfortjent) godt på dem, fordi han netop udgiver dem selv. Ik, Mikkel?

Jo, der er ingen tvivl om, at jeg har tjent flere penge på salget af mine sidste bøger, som jeg selv har udgivet, end min første bog som blev udgivet på IDG forlag. MANGE flere penge!

Til gengæld var jeg rigtig glad for samarbejdet med IDG og ikke mindst min dygtige redaktør. Jeg lærte virkelig meget om den omhyggelighed og systematik der skal til med en fagbog. Jeg blevet presset hårdt og det var godt. Min første bog var aldrig blevet så god uden deres hjælp!

De var også gode til at få bogen ud til det ønskede publikum. Bogen solgte næsten 6.000 eksemplarer - og det var altså i 1999, hvor SEO jo nikke var nær så moderne som nu.

Resultatet af det var, at jeg i mange år efter fik masser af arbejde som rådgiver, foredragsholder mv. Jeg tjente ikke så meget på sele bogen - jeg kunne have tjent mere ved at vaske op på en grilbar, men til gengæld har jeg vel omsat i nærheden af 3-5 millioner kroner efterfølgende som direkte konsekvens af bogen. Faktisk har bogen op til for et par år siden fortsat givet mig nye kunder (omend bogen i dag må siges at være en anelse forædet) 

> Nu ved jeg ikke om du brugte to minutter på at klikke på det link jeg sendte til dig, men lul.com er et en side hvor du kan få trykt din bog, sendt den direkte til dine kunder osv.

Der findes en del forskellige "Books On Demand" leverandører på markedet. En af de største er BOD.com. Men fælles for dem alle er, at det er en MEGET dyr løsning. Din fortjeneste pr. bog bliver hurtigt mindre end hvis du gennem et forlag - og ekstremt meget mindre end hvis du udgiver den selv.

Jeg har også brugt www.scandinavianbook.dk til tryk af min sidste bog - og jeg regner med at bruge dem igen. De er dygtige og billige og har en god service.

Du skal dog være opmærksom på, at der fortsat er en kvalitetsforskel på digitaltryk (som er det du bruger ved små oplag - typisk under 1.000 eksemplarer) og så "rigtig" tryk (typisk i off-set). Digital tryk ser OK ud til tekster, men specielt på billeder falder det lidt igennem. Jeg valgte til min sidste bog "den dyre" digitale version, hvor billeder - til mit brug, var acceptable. Men har du mange fotos med dur det nok ikke.

Og så skal du med denne løsning selv levere det hele - færdige filer i de rette formater.

På trods af hvad nogle vil påstå, så kan du sagtens lave dit layout i MS Word. Men det kræver at du er ret god til det. Jeg har nu udgivet 3 bøger, der alle er layoutet i MS Word og det er altså gået meget godt :)

Side 3 ud af 4 (38 indlæg)