Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Stickers med speciel overflade.

Side 1 ud af 1 (9 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 26. Feb 09
Indlæg ialt: 11
Skrevet kl. 18:24
Hvor mange stjerner giver du? :

Hejsa.

Jeg søger en som kan levere, i første omgang, omkring 200 runde stickers med diameteren 5,5cm eller deromkring. Ved ikke om der er nogle standard mål?

Det særlige ved disse stickers er at jeg gerne vil have noget tekst på som skal være en speciel overflade. Det skal være sådan så man kan mækne forskel på baggrunden og selve teksten.. Så der er en minimal højdeforskel eller bare endnu et lag maling!?, men i hvert fald så man kan mærke forskel.

Har taget et billede af en magasin som jeg har liggende, som har samme overflade som jeg ønsker: http://gratisupload.dk/download/44601/

Til sidst skal det nævnes at jeg kun vil have 2 farver på. Pink til baggrunden og hvid til tekst.

I første omgang søger jeg kun 200, eller deromkring hvis der er nogen der har noget pakketilbud.

Håber at høre fra en eller flere der mener at det kan lade sig gøre :)

Tilmeldt 26. Feb 09
Indlæg ialt: 11
Skrevet kl. 23:18

Søger stadig :) Hvis det er fordi at mængden af stickers er for lille kan vi sagtens sige 1000-1500 - i første omgang.

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 23:25

ved ikke så meget om det, men jeg tror det vil være svært at lavet den type tryk på stickers, da det på bladet er trykket ud, og det ved jeg ikke helt om man kan på sickered

Tilmeldt 20. Apr 07
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 23:28

Hej

Det som jeg mere ser som problemet er at du tænker på noget som skal præges, og det er der ikke ret mange som der udbyder.

Men ellers så findes der nogle firma'er som laver klistermærker, hvor man med en special lak, man lave blindeskrift. Den lak er typisk en klarlak, med en meget grim overflade, når man bruger den til flader, netop grundet dens egenskab til at stå.

Ellers så kontakt et firma, der laver 3D mærker, og snak med dem om dine ønsker, for de kan sikkert lave et lag, der ikke er så voldsomt.

Men efter min mening, så vil det blive en dyr adfære.

Og snakker vi alm, silketryk, så vil farven typisk gå i forbindelse med folien, sådan at den ikke kan mærkes. Ligeså når man ligger lag på lag. Og derfor er det så heller ikke løsningen.....typisk lag tykkelse ved et silketryk er 40 my.

/Kenneth

Fra Allerød
Tilmeldt 28. Mar 05
Indlæg ialt: 3352
Fra  MediaMouse ApS - Trykkeri Skrevet kl. 23:39

Hvis du vil have en tydelig højdeforskel, så kommer du ikke uden om at mærkerne skal trykkes som enten relieftryk eller som et silketryk. Men i begge tilfælde er du ude i nogle produktioner med nogle ret høje opstartsomkostninger. I de tilfælde hvor vi producerer tryksager med relieftryk, der er det typisk visitkort i +1.000 stk. Og ved klistermærker er produktionsomkostningerne noget højere end hvis det skal være visitkort, så der skal du op i et endnu højere antal før det begynder at hænge sammen.

Men hvis det kan skal være en svag højdeforskel, så kan vi lave dem som normale klistermærker. Der kan vi også lave en højdeforskel, men dog ikke så tydelig som i relieftryk. Hvis det er normale klistermærker, så kan vi producere dem i ret lave antal og i den størrelse du ønsker.

F.eks. vil 200 stk. normale blanke klistermærker med en diameter på 55 mm. komme til at koste 536 kr. inklusiv fragt - men dog eksklusiv moms. Det er så regnet ud fra et pink mærke med hvid tekst hvor den pinke farve trykkes i 3 lag og derved er noget tykkere end den hvide tekst. Du kan eventuelt tage et kig på MediaMouse's
hjemmeside hvor du kan finde en del om tryk af klistermærker.

Du er selvfølgelig også velkommen til at sende en email til mig på  jesper snabelA mediamouse.dk .

/Jesper

Fra Allerød
Tilmeldt 28. Mar 05
Fra  MediaMouse ApS - Trykkeri Skrevet kl. 23:46

Kenneth:

Men ellers så findes der nogle firma'er som laver klistermærker, hvor man med en special lak, man lave blindeskrift. Den lak er typisk en klarlak, med en meget grim overflade, når man bruger den til flader, netop grundet dens egenskab til at stå.

Ellers så kontakt et firma, der laver 3D mærker, og snak med dem om dine ønsker, for de kan sikkert lave et lag, der ikke er så voldsomt.

Lige præcis: Relieftryk eller partiel lak (typisk lavet i serigrafi). Men som du også skriver så er der nogle tekniske udfordringer når det er på klistermærker, set i forhold til en traditionel papir.tryksag. Men ud fra billedet at dømme tror jeg heller ikke det er nogle af disse trykteknikker der er brugt. Det ligner blot et tykt farvelag, hvilket vi godt vil kunne lave som f.eks. et digitaltryk og derved også et lille antal mærker.

Vi laver også 3D-mærker og den teknik kan desvære ikke bruges til den type klistermærke der bliver spurgt på. Det er simpelthen fordi teknikken kun er egnet til at give hele mærket højde - ikke kun nogle enkelte elementer så som bogstaver.

/Jesper

Tilmeldt 20. Apr 07
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 00:06

Jesper Norbøll:
Lige præcis: Relieftryk eller partiel lak (typisk lavet i serigrafi). Men som du også skriver så er der nogle tekniske udfordringer når det er på klistermærker, set i forhold til en traditionel papir.tryksag. Men ud fra billedet at dømme tror jeg heller ikke det er nogle af disse trykteknikker der er brugt. Det ligner blot et tykt farvelag, hvilket vi godt vil kunne lave som f.eks. et digitaltryk og derved også et lille antal mærker.

Har så også kikket lidt på billedet, og vil give dig ret. Men jeg ville nu vælge at ligge et serigrafisk tryk over, med en traditionel klar UV lak. Og evt. give det nogle gange, sådan at det vokser, dog vil det løbe i siden med antal tryk.

Jesper Norbøll:
Vi laver også 3D-mærker og den teknik kan desvære ikke bruges til den type klistermærke der bliver spurgt på. Det er simpelthen fordi teknikken kun er egnet til at give hele mærket højde

Nu findes der nogle teknikker hvor man med en limrobot tegner trykket op, med en special form for lak, sådan at det får de egenskaber. Dog kan de ikke give den højde som et traditionelt 3D mærke, som støbes i form.

/Kenneth

Fra Allerød
Tilmeldt 28. Mar 05
Fra  MediaMouse ApS - Trykkeri Skrevet kl. 07:47

Kenneth:
Nu findes der nogle teknikker hvor man med en limrobot tegner trykket op, med en special form for lak, sådan at det får de egenskaber. Dog kan de ikke give den højde som et traditionelt 3D mærke, som støbes i form.

Vi har sådan en og derfor ved jeg også af ren erfaring af sådan noget som tynd tekst ikke kan lade sig gøre at lave Geeked.

Men hvis det skal af-mystificeres helt, så bør vi nok se et fysisk eksempel på mærket i virkeligheden. Det kan være svært at vurdere helt sikkert ud fra et billede.

/Jesper

Tilmeldt 23. Aug 08
Indlæg ialt: 40
Skrevet kl. 23:01

Ved du hvad.. den slags kan de lave i blinde i ENGLAND - og der laver de også små antal - og er desuden billigere - selv med porto.  mange års erfaring med flyers og stickers - i DK er vi jo først lige startet på det ræs :)

god vind

Side 1 ud af 1 (9 indlæg)