Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Affiliate indtjening - moms

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 14. Apr 08
Indlæg ialt: 77
Skrevet kl. 21:09
Hvor mange stjerner giver du? :

Hvis jeg tjener penge som affiliate igennem et firma/webside som ligger i USA, går jeg udfra at intjeningen er momsfri? Jeg har ingen adgang til data om slutkunden, kun hvor mange salg og dollars jeg har tjent.

Jeg har tidligere fundet en afgørelse der understøtter ovenstående men kan desværre ikke længere finde den...

I Skats vejledninger er der kun eksempler på salg til slutkunden og ikke som affiliate. Er der nogen der kan hjælpe med lidt lovhjemmel der kan bakke op om dette?

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 21:33
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Hej BeerMeister

Jeg vil umiddelbart sige, at den ydelse du præsterer bedst kan karakteriseres som en reklameydelse. Korriger mig gerne hvis du eller andre mener jeg tager fejl.

Er min udlægning korrekt, kan det godt gå hen og blive lidt rodet, for du skal ind og kigge på, hvor din ydelse udnyttes. Se til en start min artikel om annonceringsprogrammer: http://www.amino.dk/blogs/larsgosvig/archive/2010/04/13/annonceringsprogrammer.aspx, det er de samme regler jeg mener vil være gældende for dig.

Problemet er, at det ikke nødvendigvis er amerikanernes hjemsted som er afgørende for, hvor ydelsen udnyttes, Hvis de mennesker du formidler salg til/besøg fra er danske, vil man umiddelbart som jeg ser det, anse din ydelse for udnyttet i Danmark, og så skal der afregnes dansk moms.

Bestemmelsen vi skal have fat i er i givet fald momslovens § 21d.

Vh
Lars

Tilmeldt 27. Apr 07
Indlæg ialt: 213
Skrevet kl. 21:45

Ja, det er momsfrit.

Tilmeldt 26. Sep 07
Indlæg ialt: 30
Skrevet kl. 14:48

Jeg har også forstået denne som momsfrit, da jeg engang skulle igennem samme mølle. Men post gerne i tråden, hvis du skulle få et andet svar hos skat

Tilmeldt 29. Sep 09
Indlæg ialt: 1199
Skrevet kl. 20:23

Er salget ikke en form for provision og dermed tilsidestilles med det ?

Tilmeldt 14. Apr 08
Indlæg ialt: 77
Skrevet kl. 20:25

Next.man:

Er salget ikke en form for provision og dermed tilsidestilles med det ?

Det er vel forskellige ord der dækker over samme betydning?

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)