Hej alle Nu er jeg blevet langturspendler her for en måned siden, og kommer dermed for alvor ud i trafik. Her tænker jeg Køgebugt motorvejen i myldretiderne. Lidt træls, men man må jo tage arbejder der hvor det er i disse tider. Nå, men så er det jo jeg tænker at især her i tæt myldretid så er det da møgirriterende dem der ik kan finde ud af at holde bare lidt afstand! Ser biler der ligger bare en meter bag en anden bil, det er ok når vi holder stille! Men pludselig kører man jo 100 i den elastikkørsel, og så ligger der igen en 2-3 meter i røven på en! Og man ved at man pludselig holder stille igen, og det gør jo så bare at man holder endnu længere afstand foran en, for at have mere reaktionstid, for at undgå at få fjolset bagfra op i bagenden. Og den længere afstand man har foran en, bliver pludselig udnyttet af andre der skifter bane, og jeg bremser mere og mere op, for at holde min afstand og ja, så holder man stille. Og ja, det er selvfølgelig sat lidt på spidsen her skitseret, men i forstår billedet. Og det er jo ikke kun her at folk kører for tæt, det kan også være alm. landeveje osv. Så er det jeg savner en effekt der kan afhjælpe dette! Har tankerne på hvad man kan gøre. Der findes selvfølgelig streamers hvorpå der står hold afstand, dyr i bilen, børn i bilen osv. Men det ser jeg sjældent effekt ud af. Det jeg godt kunne tænke mig var et usynligt diodeskilt i bilens bagrude, som når man trykker på en knap op ved rettet, så vupti, så står der med store diodebogstaver i bagruden! HOLD DOG AFSTAND!, som man kan slå til og fra, så ham bagved bliver mere obs end en normal streamer. Som chauffør skal man selvfølgelig kun bruge den når dem bagved vitterlig er for tæt på. Men det skal selvfølgelig kunne laves usynligt, så udsynet gennem ruden ik svækkes og samtidig være lovligt, og knappen integreres ved instrumentrbrættet. Så det kræver nok noget af en volsom opfindelse for at få det lavet billigt, og nemt. Men hvorfor sku det ik ku lade sig gøre, på den ene eller anden måde. Bare et tip til nogle hvis de er dygtige :) MVH |
Det havde da været bedre med en sensor som automatisk tænder for skiltet, når en bil kommer for tæt på, så man kan koncentrerer sig om trafikken, fremfor manuelt at skulle tænde og slukke.
Mvh. Rune.