Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Opfindelse søges!

Side 2 ud af 2 (17 indlæg)
Tilmeldt 30. Oct 09
Indlæg ialt: 5361
Skrevet kl. 10:32
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 1,0 stjerner givet af 1 person

HansPedersen:
Nu er jeg blevet langturspendler her for en måned siden, og kommer dermed for alvor ud i trafik. Her tænker jeg Køgebugt motorvejen i myldretiderne. Lidt træls, men man må jo tage arbejder der hvor det er i disse tider. Nå, men så er det jo jeg tænker at især her i tæt myldretid så er det da møgirriterende dem der ik kan finde ud af at holde bare lidt afstand!

Du kan jo bare overholde færdelsloven og holde til højre, så er dit problem løst. Så slipper dem af os der hader den type bilister, som også er den der oftest tipper på bremsen når deres blodtryk kommer over 150 på grund af en afstand på mindre end 10 meter..

HOLD TIL HØJRE! Stick out tongue

Køb ren argan olie her

Fra København
Tilmeldt 22. Jan 09
Indlæg ialt: 1760
Fra  Buehøjgård Møbler Skrevet kl. 17:29

endnu bedre end at holde til højre:

Kør af ved første afkørsel, tag landevejen, og giv plads til os andre !

Fra Odense NV
Tilmeldt 8. Jan 10
Indlæg ialt: 260
Skrevet kl. 18:39

Lagersalg123 - JEN:

HansPedersen:
Nu er jeg blevet langturspendler her for en måned siden, og kommer dermed for alvor ud i trafik. Her tænker jeg Køgebugt motorvejen i myldretiderne. Lidt træls, men man må jo tage arbejder der hvor det er i disse tider. Nå, men så er det jo jeg tænker at især her i tæt myldretid så er det da møgirriterende dem der ik kan finde ud af at holde bare lidt afstand!

Du kan jo bare overholde færdelsloven og holde til højre, så er dit problem løst. Så slipper dem af os der hader den type bilister, som også er den der oftest tipper på bremsen når deres blodtryk kommer over 150 på grund af en afstand på mindre end 10 meter..

HOLD TIL HØJRE! Stick out tongue

Trådstarter beklager sig over at folk ikke holder afstand, specielt når der er tale om kødannelse, hvorfor han kommer med en idé til hvordan det kan undgåes. Og så foreslår du at han overholder færdselsloven og holder til højre? Der er noget, der ikke stemmer her? Stick out tongue

On topic:
Når folk ligger tæt bag én på motorvejen skyldes det enten ren irritation (årsag kan være mange), eller at vedkommende ikke er opmærksom på det. Din idé vil selvfølgelig være behjælpelig mod de sidstnævnte, men ikke rigtig mod dem som er bevidste om deres meget kort afstand, til din frustration. Jeg vil foreslå en opfindelse, der udsender et kraftigt hvidt lysspot ud af baggrunden, og dermed forhinder den bagvedkørende i at kunne se noget, og må dermed på refleks træde på bremsen. Det er næppe en lovlig opfindelse, og er helt sikkert til skade for vedkommende bag og alle andre, men det vil helt sikkert løse dit problem :-)

Tilmeldt 30. Oct 09
Skrevet kl. 18:58

Anders Hyldig:
Trådstarter beklager sig over at folk ikke holder afstand,

Ja og jeg siger til folk der ikke kan køre i overhalingsbanen i myldretiden, at de skal holde til højre hvis de mener der er afstandsproblemer Smile

På Køgebugtmotorvejen er der 3 baner for det meste, hvis han holder sig i inderbanen er der ingen der bliver generet af hans kørsel, og han bliver højst generet af lastbilerne og dem der vil højre ved en afkørsel.

Der er jo ingen der beder ham om at ligge i overhalingsbanen, og har han de udfordringer som han skitserer og ønsker en løsning på dem, så er den jo opfundet, hold til højre... så hvad er det lige problemet er? Smile

Køb ren argan olie her

Fra Odense NV
Tilmeldt 8. Jan 10
Indlæg ialt: 260
Skrevet kl. 19:18

Lagersalg123 - JEN:

... så hvad er det lige problemet er? Smile

Han bliver selv og ser andre billister blive presset af bilen bagved - han er ikke alene. Hvorvidt han ligger i overhalingsbanen, fremgår ikke nogen steder, hvorfor det ikke giver mening, det du siger Smile

Tilmeldt 30. Oct 09
Skrevet kl. 19:36

Anders Hyldig:
Han bliver selv og ser andre billister blive presset af bilen bagved - han er ikke alene. Hvorvidt han ligger i overhalingsbanen, fremgår ikke nogen steder, hvorfor det ikke giver mening, det du siger Smile

Det er da muligt du synes det, men tag du en tur på omtalte motorvej og se hvad der sker i h.h.v. 1., 2. og 3. vognbane, så foregår tingene han skitserer normalt ikke i 1.vognbane.

Men fint Hyldig, gider ikke bruge mere tid på pedanteri, løsningen er givet: Hold til højre eller tag toget. Smile

Køb ren argan olie her

Tilmeldt 19. Mar 07
Indlæg ialt: 470
Skrevet kl. 13:06

Som en anden skriver har jeg ingen steder skrevet jeg er i 2. eller 3. vognbane. Det er jeg absolut ikke normalt. Kører faktisk næsten altid i inderste vognbane (og ret ofte i myldretiden er den langt hurtigere, men det burde jeg nok holde for mig selv, sjovt at se alle dem der maser sig ud i yderbanerne for at jeg kan suse forbi dem i inderbanen og ikke se mere til dem. Find en tydelig varevogn, lastbil eller noget og sammenlign med. Så nej, jeg holder mig skam i højre bane! Og nej, problemet er ikke synderligt stort der, men det er der! Og ja, det er måske større ude i de øvrige baner, men sker en ulykke i spor 2 og jeg kører i spor 1, ja så er der sandsynlighed for jeg også bliver ramt da så sandelig til stede!

Og det er da også i byer at for tæt kørsel foregår! Og alm. landeveje! Det er alle steder. Folk har bare ikke respekt for bremseafstand generelt. Og reaktionstid. Men kan høre ikke alle er enige i dette.

Side 2 ud af 2 (17 indlæg)