Hvad gør den pokkers moms godt for? Ud og ind igen og trække fra og lægge til...
Jeg har et produkt jeg skal sælge via Trendsales. Jeg skal have cvr-nr. og momsregistreres. Min indkøbspris ekskl. moms: 171 kr. ekskl. fragt. Vejl. udsalgspris ekskl. moms: 279,20 kr. For en kunde der køber ét produkt vil det se således ud, såfremt jeg holder mig til den vejledende udsalgspris: Vejl. udsalgspris inkl. moms. 349 Porto: 33 kr. Gebyr til Trendsales 6% 22,92 kr. Total udsalgspris: 404,98 kr.
Hvor meget af det går med i momsregnskabet? Hvad bliver min totale fortjeneste pr. produkt? Jeg kan ikke regne ud, hvad min reelle fortjeneste bliver, da jeg ikke kan finde ud af det med momsen. Jeg skal jo betale moms (25 eller 30%?) af indkøbsprisen, og kunden betale moms af udsalgsprisen. Men hvad betyder det reelt for mig? Er det et noget med et fradrag på skattekortet eller er det noget helt andet? Kan jeg trække udgifter til porto fra i skat? Jeg indkøber som udgangpunkt 60 produkter. |
Anna:Hvad gør den pokkers moms godt for? Ud og ind igen og trække fra og lægge til...
Jeg har et produkt jeg skal sælge via Trendsales. Jeg skal have cvr-nr. og momsregistreres.
Min indkøbspris ekskl. moms: 171 kr. ekskl. fragt.
Vejl. udsalgspris ekskl. moms: 279,20 kr.
For en kunde der køber ét produkt vil det se således ud, såfremt jeg holder mig til den vejledende udsalgspris:
Vejl. udsalgspris inkl. moms. 349
Porto: 33 kr.
Gebyr til Trendsales 6% 22,92 kr.
Total udsalgspris: 404,98 kr.
Hvor meget af det går med i momsregnskabet?
Hvad bliver min totale fortjeneste pr. produkt?
Jeg kan ikke regne ud, hvad min reelle fortjeneste bliver, da jeg ikke kan finde ud af det med momsen. Jeg skal jo betale moms (25 eller 30%?) af indkøbsprisen, og kunden betale moms af udsalgsprisen. Men hvad betyder det reelt for mig? Er det et noget med et fradrag på skattekortet eller er det noget helt andet? Kan jeg trække udgifter til porto fra i skat?
Jeg indkøber som udgangpunkt 60 produkter.
Din fortjeneste pr. produkt vil være kr. 108,2
Salgspris pr. enhed ex. moms. - Kostpris pr. enhed. = Bruttofortjeneste pr. enhed
Porto og gebyr er momsfrit.
Du skal have det hele med i regnskabet.
Du får momsen tilbage ved indkøb, men betaler moms ved salg(25% oven i salgsprisen). Det er faktisk bare ind og ud.
Med venlig hilsen
Bastian