Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Macbook Pro 17" til salg

Side 1 ud af 2 (15 indlæg)
Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 19:15
Hvor mange stjerner giver du? :

Til salg:

3 år gammel Macbook Pro, 17", 2,33 GHz, Core2Duo, 2GB SDram, Radeon X1600 grafikkort, opløsning: 1650x1050, 150 GB harddisk. 10.000 kr.

Har mest stået i skabet og er brugt som backup ved ferie m.m. Derfor utrolig velholdt! Batteriet har ialt været ladet 16 gange.

...Kontakt:
post@sandfaer-andersen.dk eller 29895515

Fra København Ø
Tilmeldt 30. Aug 08
Indlæg ialt: 1601
Skrevet kl. 19:20
Gennemsnit 3,7 stjerner givet af 3 person

Hejsa,

Nu er det ikke fordi jeg skal blande mig alt for meget i din prissætning, men 10.000 er langt, langt over målet.

Jeg har lige solgt den akkurat samme computer for 4.700 kr., blot med 15" skærm og 2GB ekstra ram. Og der gik lang tid, før der kom seriøse købere, selvom den var annonceret flere steder - DBA inklusive.

Derfor har jeg svært ved at forestille mig, at du kan få over dobbelt så mange penge for din computer, når en HELT ny MacBook Pro 17" koster 13.999 ex. moms.

Mit bud på hvad du skal forvente at få for den er 6.000 kr. No more, no less.

Tilmeldt 22. Oct 08
Indlæg ialt: 901
Skrevet kl. 19:24

Enig med BZR på denne, tvivlsomt at du kan få i nærheden af det beløb for 3 år gammel hardware.

Tilmeldt 22. Apr 10
Indlæg ialt: 1708
Skrevet kl. 19:28

Ja det er ihvertfald ikke nemt når i to genier sidder og kæfter op ;)

Måske man bare skulle lade tråden være, hvis man ikke er interesseret i at købe computeren.... Så skal trådstarter nok selv finde ud af at regulere prisen, hvis det skulle være nødvændigt....

Arbejder på at udvikle Danmarks bedste Klima-Portal, som naturligvis kører DoFollow ;)

Vil du være med?

Fra København Ø
Tilmeldt 30. Aug 08
Skrevet kl. 19:37

Fama:

Ja det er ihvertfald ikke nemt når i to genier sidder og kæfter op ;)

Måske man bare skulle lade tråden være, hvis man ikke er interesseret i at købe computeren.... Så skal trådstarter nok selv finde ud af at regulere prisen, hvis det skulle være nødvændigt....

Måske du skulle pakke sydfrugterne og finde et andet forum, hvis du ikke kan holde en sober tone. Jeg har, i modsætning til dig, dugfriske erfaringer fra markedet for køb og salg af Apple computere. Og det er dem jeg giver videre til trådstarter.

Ja, selvfølgelig kan hun regulere prisen. Men hun kan også opnå et hurtigere salg.

Hvis trådstarter ikke ved så meget om computere kan jeg godt forstå hun antager, at hun kan få 10.000 kr. for computeren. Den har kostet lige på kanten af 20.000 kr. fra ny, og hvis hun ikke har brugt den meget, er ræsonnementet fornuftigt. Men desværre forholder det sig ikke sådan. Selvom gensalgsværdien for Apple computere generelt er rigtig høj, er der en grænse. Særligt når en eventuel køber ikke skal anstrenge sig særlig meget, for at få en helt ny med fuld garanti og momsfradrag.

Men igen - ovenstående havde du garanteret vendt inde i dit hovede, FØR du kom med dine sarkastiske bemærkninger om "os genier".

Tilmeldt 22. Apr 10
Skrevet kl. 19:43

BZR:
Jeg har, i modsætning til dig, dugfriske erfaringer fra markedet for køb og salg af Apple computere.

Og din var i samme stand? Batteriet havde kun været opladt 16 gange?

Men hvorom alting er så er det jo underordnet... Trådstarter bad vist ikke om at få råd til prissætningen.

BZR:
Ja, selvfølgelig kan hun regulere prisen. Men hun kan også opnå et hurtigere salg.

Synes du prisen tyder på der ønskes et hurtigt salg?

Om ikke andet kunne du havde givet dit "råd" i en PB istedet for...

Arbejder på at udvikle Danmarks bedste Klima-Portal, som naturligvis kører DoFollow ;)

Vil du være med?

Fra København Ø
Tilmeldt 30. Aug 08
Skrevet kl. 19:52

Fama:
Og din var i samme stand? Batteriet havde kun været opladt 16 gange?

Men hvorom alting er så er det jo underordnet... Trådstarter bad vist ikke om at få råd til prissætningen.

Igen et glimrende udtryk på din manglende erfaring med salg af brugte computere. Det er fuldstændig underordnet om batteriet har været opladt 16 eller 100 gange. Batteriet har faktisk bedst af at blive brugt flittigt. Desuden er de fleste købere fuldstændig ligeglade, selvom hun havde brugt computeren intensivt over 3 år ville batteritiden ikke være dramatisk lavere. Som eksempel faldt min fra 3 timer da den var ny, til 2:15 da den var knap 3 år gammel. Alt andet lige stadig ikke noget, der berettiger den ekstraordinært høje pris.

Gør du altid en dyd af kun at svare på ting, som trådstarter spørger om? Uden jeg gider bruge mere tid på detektivarbejdet, så tror jeg ikke du er et hak bedre selv. Det eneste du egentlig bidrager med er, at spille Rasmus modsat. 

Jeg kommer med et brugbart råd, som kan spare trådstarter for en masse tid. Det vil jeg til hver en tid gøre, fordi det er dybest set derfor vi er herinde. De mest brugbare tråde er ofte fyldt med små uafhængige afstikkerdiskussioner.

Fama:
Synes du prisen tyder på der ønskes et hurtigt salg?

Om ikke andet kunne du havde givet dit "råd" i en PB istedet for...

Prisen indikerer manglende føling med, hvordan markedsforholdende er. Du antager at hun har lavet en omfattende markedsundersøgelse og har tonsvis af erfaring med køb og salg af Apple computere. Det kan være tilfældet, men jeg har mine tvivl.

Du er uden konkurrence den mest intrigante bruger på Amino lige nu. Det kan du tage som et kompliment eller en sviner. Either way, så er jeg ude af diskussionen. Jeg har viderebragt de konstruktive erfaringer jeg har, og brugt alt, alt for meget tid på at diskutere med én, der bare vil være på tværs.

Tilmeldt 22. Apr 10
Skrevet kl. 19:55

BZR:
gen et glimrende udtryk på din manglende erfaring med salg af brugte computere. Det er fuldstændig underordnet om batteriet har været opladt 16 eller 100 gange.

ER det ikke noget med at den type batterier Apple bruger kun kan lades op et bestemt antal gange? Hvilket også er forklaringen på at man kan tjekke antallet af opladninger i systemet?

Vil du være med?

Tilmeldt 20. Apr 07
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 20:21

Jeg var ikke klar over, at fordi jeg valgte at skrive herinde, at computeren er til salg, at folk så kunne komme op og skændes over det. Trist.

Jo færre gange et batteri har været brugt, jo bedre holder det strømmen.Det er et lithium-ion-batteri, der sidder i computeren - et sådant kan oplades cirka 1.000 gange. Jeg skrev det også bare for at illustrere, hvor fin stand den er i.

Computeren er selvfølgelig fuldkommen ubeskadt og har ingen ridser eller pixel-fejl. Prisen er sat ud fra en hurtig sammenligning med, hvad tilsvarende er til salg til på nettet. Der har aldrig været nedbrud, og den har kørt upåklageligt, brugt til Apples programmer, som trækker ret godt.

Tilmeldt 20. Apr 07
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 20:22

Sidste år udskiftede jeg min stationære Mac - og fik en fin pris for den. Det samme vil bestemt ske denne gang, for det er jo en knald-god computer, som udskiftes med en tilsvarende… Bare ny Smile

Side 1 ud af 2 (15 indlæg)