Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Macbook Pro 17" til salg

Side 2 ud af 2 (15 indlæg)
Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 20:29
Hvor mange stjerner giver du? :

Fra København Ø
Tilmeldt 30. Aug 08
Indlæg ialt: 1601
Skrevet kl. 20:40

Fama:

BZR:
gen et glimrende udtryk på din manglende erfaring med salg af brugte computere. Det er fuldstændig underordnet om batteriet har været opladt 16 eller 100 gange.

ER det ikke noget med at den type batterier Apple bruger kun kan lades op et bestemt antal gange? Hvilket også er forklaringen på at man kan tjekke antallet af opladninger i systemet?

Sådan er det med alle genopladelige lithium batterier. Computeren holder øje med dine charge cycles, men du kan sagtens overskride det anbefalede antal, uden der sker noget. Det betyder bare, at det vil være mere optimalt, at skifte batteriet ud.

Fra København Ø
Tilmeldt 30. Aug 08
Skrevet kl. 20:42

sandfær-andersen:

Jeg var ikke klar over, at fordi jeg valgte at skrive herinde, at computeren er til salg, at folk så kunne komme op og skændes over det. Trist.

Jo færre gange et batteri har været brugt, jo bedre holder det strømmen.Det er et lithium-ion-batteri, der sidder i computeren - et sådant kan oplades cirka 1.000 gange. Jeg skrev det også bare for at illustrere, hvor fin stand den er i.

Computeren er selvfølgelig fuldkommen ubeskadt og har ingen ridser eller pixel-fejl. Prisen er sat ud fra en hurtig sammenligning med, hvad tilsvarende er til salg til på nettet. Der har aldrig været nedbrud, og den har kørt upåklageligt, brugt til Apples programmer, som trækker ret godt.

Jeg skal lige understrege jeg på ingen måde fiskede efter et slagsmål. Jeg skrev indlægget med den bedst mulige intention. 

Jeg undersøgte DBA og alle de andre populære steder før jeg skrev, og har ikke kunne finde én eneste 17" i din årgang, med samme specs, til samme pris. 

Beklager tumulten - og held og lykke med salget!

Tilmeldt 22. Apr 10
Indlæg ialt: 1708
Skrevet kl. 20:44

BZR:
Det betyder bare, at det vil være mere optimalt, at skifte batteriet ud.

Med andre er det altså ikke underordnet hvor mange gange batteriet har været ladt op ;)

Men lad os nu bare lade sælger have sin tråd i fred - I've said my piece ;)

Arbejder på at udvikle Danmarks bedste Klima-Portal, som naturligvis kører DoFollow ;)

Vil du være med?

Fra København Ø
Tilmeldt 30. Aug 08
Skrevet kl. 20:47

Fama:

BZR:
Det betyder bare, at det vil være mere optimalt, at skifte batteriet ud.

Med andre er det altså ikke underordnet hvor mange gange batteriet har været ladt op ;)

Men lad os nu bare lade sælger have sin tråd i fred - I've said my piece ;)

Det er ikke underordnet, men det er heller ikke særlig relevant. Hvis du går ind og læser Apples vejledninger (det har du selvfølgelig allerede været), så taber batteriet kapacitet selv når computeren ikke bliver brugt. Ligesom en bil ikke nødvendigvis er mere værd, fordi den har stået stille i en garage i fem år, i forhold til en, der har været brugt løbende i samme periode.

Side 2 ud af 2 (15 indlæg)