du behøver ikke med den beløbsstørrelse af bruge advokat. Der er indført at ved beløb på max 50.000 kan man selv køre en forenklet inkasso. Det gør vi med stor succes.
Hvis du ikke har sendt en rykkere endnu, så gør dette og giv dem 10 dage til at svare på den - sker der ikke noget så send sagen vider til http://www.lr-p.dk/, dem kan jeg helt klart anbefale...
Har du ringet og taget en snak med kunden om hvorfor de ikke har betalt?
Jeg deler kontor med www.ohns.dk som hjælper virksomheder med at få en dialog i gang med kunder som ikke har betalt regningen. De har stor succes med at drive penge ind gennem dialog.
Er der nogen der kan sige mig om det kan svare sig og pudse en advokat på en kunde der ikke betaler..
Kundens firma er et aps.
hvis man ikke får pengene hjem hvordan afskriver man så beløbet...( beløbetsstørrelse er ca 10.000kr)
Fireball
Hej alle !
Selvfølgelig skal ingen slippe for betaling, også selvom det er et ApS. Derfor lavede man også det som kaldes småsagsprocessen krav op til 50.000,- kr. Du kan sagtens kører en dådan selv, der findes masser af hjælp til dette på nettet, udover dem du allerede har fået i tråden.
Vær opmærksom på at hvis du vælger advokat, og selv om du vinder sagen, vil de advokatomkostninger du får tilkendt af Retten, normalt være lavere end de reelle (ca. 3.000, - kr.). Og derved kommer du lety selv til at "punge" ud for noget af det, medmindre du kan få en specialaftale med en advokat.
Du er velkommen til at sende mig en PM hvis belejligt for dig.
I tider med for lidt cool cash mellem hænderne, hører jeg at flere som skylder penge/modtager en regning, skynder jeg at lave en indsigelse - eks. ønsker en redegørelse for de regningen lyder på - ved at lave indsigelsen, så kan man vedkommende ikke røres med inkasso - og kan derfor trække tiden indtil han/hun kan betale regningen...
Lasse
Lasse Burholt - Skype/ooVoo: lasseburholt - SMS 4236 8252 - Dream big dreams, small dreams have no magic
I tider med for lidt cool cash mellem hænderne, hører jeg at flere som skylder penge/modtager en regning, skynder jeg at lave en indsigelse - eks. ønsker en redegørelse for de regningen lyder på - ved at lave indsigelsen, så kan man vedkommende ikke røres med inkasso - og kan derfor trække tiden indtil han/hun kan betale regningen...
Lasse
Ja det er rigtig, derfor skal man også i sit betalingspåkrav anføre, at man ønsker sagen videre sendt til Civilretten, ved indsigelser fra debitor/skyldner.