Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hvilket domænenavn til ny side?

Side 1 ud af 2 (14 indlæg)
Fra Lyngå, Hadsten
Tilmeldt 5. Nov 06
Indlæg ialt: 1693
Fra  Helbo Media Skrevet kl. 08:51
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Aminoer

Jeg skal til at starte et nyt site på internettet, sammen med nogle andre. Jeg skal dog stå for hjemmeside, SEO og det grafiske. Vi har tænkt på to navne, og derfor to forskellige domæner.

Dog vil jeg gerne høre Jeres meninger om, hvilket domæne som passer bedst og hvilken et som er bedst for søgemaskinerne?

Domænenavnene er følgene...

1. aarhusinnovation.dk
2. innovationaarhus.dk

Hvad mener I? Hvis I har andre bud på navne, så kom gerne med dem. :D 

KontorGruppen.dk - Danmarks bedste udvalg i kontorartikler.

Fra København
Tilmeldt 5. Jun 08
Indlæg ialt: 755
Skrevet kl. 09:00

Hej Anders,

med hensyn til søgemaskinerne, så betyder ingenting hvilket du vælger.

Jeg vil gerne komme med et godt bud til et navn, men det ville hjælpe hvis jeg kendte lidt til jeres koncept og ideerSmile

Bedste hilsner

Nis

Fra Lyngå, Hadsten
Tilmeldt 5. Nov 06
Fra  Helbo Media Skrevet kl. 09:09

Ja, det var jo nok en idé at forklare lidt om projektet ;D

Siden skal handle om iværksættere i Århus og omegn. Det bliver en side, hvor alle århusianske iværksættere kan indmelde sig, skriv indlæg og lave profiler af sig selv.

Når de tilmelder sig, giver de folkeskoler, uddannelsesinstitutioner, messe- og event arrangører tilladelse til at kontakte dem, på baggrund af at de kan komme ud på steder og holde foredrag om emner inden for iværksætteri og markedsførring.

Siden bliver derfor en portal for studerende, som kan få hjælp og vejledning til projekter og opgaver. Hjælpen til de studerende skal være gratis, mens foredrag skal koste et beløb, alt efter hvad iværksætterne forlanger.

Håber at dette gav et bedre indtryk af, hvad virksomheden rummer af muligheder og idéer!

Tilmeldt 16. May 10
Indlæg ialt: 871
Skrevet kl. 09:34

1. aarhusinnovation.dk
2. innovationaarhus.dk

Det er da to gode navne, med hensyn til domænenavne kan du jo købe begge to måske også

innovation-aarhus.dk. Personligt synes jeg bindestregen er god for den gør det lettere at læse. 

Jeg sad lige og talte med mig selv man skal nok passe på med innovation og renovation men på " nordjysk " kan de godt lyde ret ens men nu er det jo heller ikke nordjysk....

Preben

Fra Lyngå, Hadsten
Tilmeldt 5. Nov 06
Fra  Helbo Media Skrevet kl. 09:44

Web-siden.dk:

1. aarhusinnovation.dk
2. innovationaarhus.dk

Det er da to gode navne, med hensyn til domænenavne kan du jo købe begge to måske også

innovation-aarhus.dk. Personligt synes jeg bindestregen er god for den gør det lettere at læse. 

Jeg sad lige og talte med mig selv man skal nok passe på med innovation og renovation men på " nordjysk " kan de godt lyde ret ens men nu er det jo heller ikke nordjysk....

Preben

Ja, tror også det ender med begge to... Men du har ret, det er ikke Nordjysk haha! :D Og så ender det nok med en bindestreg, for kan godt se at det er nemmere at læse.

Fra København
Tilmeldt 15. May 10
Indlæg ialt: 868
Skrevet kl. 11:41
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Hej Anders,

Jeg har efterhånden været i domainbranchen i små 10 år. Og mit råd til dig er at du aldrig skal afsløre hvilke domænenavne du har tænkt dig at registrere FØR du har registreret dem.

Jeg har oplevet at mange har været nød til at betale mere end registreringsbeløbet til en domænehaj, der lige snuppede navnet før dem.

Så afsløre kun domænenavne du HAR registreret.

Med hensyn til de to navne du har valgt, ville jeg nok registrere begge to (og endda begge to med og uden bindestreg) og vælge nr. 2 som hoveddomæne og redirect de andre dertil.

Held og lykke med din side.

Kommer snart...

Fra Copenhagen
Tilmeldt 31. Oct 07
Indlæg ialt: 3545
Fra  Volt & Volume Skrevet kl. 11:48

Personligt ville jeg ikke vælge nogen af dem. Er det så vigtigt, at Aarhus skal med i navnet? Det har vel dybest set intet med selve virksomheden at gøre, hvor den befinder sig? Hvis I udelader Aarhus, vil det også give jer noget mere frihed fremover; det er jo ikke sikkert at virksomheden kommer til at ligge lige netop dér, så længe den eksisterer...:-)

Dbh

Thomas   www.tt-tekstforfatter.dk

Tekstforfatter - Jeg har 16 års erfaring fra reklamebureauer og som selvstændig. Ring: 2252 3381.

Fra Lyngå, Hadsten
Tilmeldt 5. Nov 06
Fra  Helbo Media Skrevet kl. 11:50

Personligt ville jeg ikke vælge nogen af dem. Er det så vigtigt, at Aarhus skal med i navnet? Det har vel dybest set intet med selve virksomheden at gøre, hvor den befinder sig? Hvis I udelader Aarhus, vil det også give jer noget mere frihed fremover; det er jo ikke sikkert at virksomheden kommer til at ligge lige netop dér, så længe den eksisterer...:-)

Dbh

Thomas   www.tt-tekstforfatter.dk

Ville nu gerne have Aarhus med i domænenavnet, da virksomheden kun kommer til at operere i Århus og omegn.

Fra Copenhagen
Tilmeldt 31. Oct 07
Fra  Volt & Volume Skrevet kl. 11:51

Tekstforfatter - Jeg har 16 års erfaring fra reklamebureauer og som selvstændig. Ring: 2252 3381.

Fra Copenhagen
Tilmeldt 31. Oct 07
Fra  Volt & Volume Skrevet kl. 11:54

Bortset fra dét, så er ordet "innovation" meget højtflyvende; at være iværksætter er jo bestemt ikke lig med at være en innovator - det er de færreste mennesker, der rent faktisk er dét. Nogen er det, men ikke mange.

Tænker lige lidt!

Thomas

www.tt-tekstforfatter.dk

Side 1 ud af 2 (14 indlæg)