Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hvad er en god hjemmeside

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 16. May 10
Indlæg ialt: 871
Skrevet kl. 11:09
Hvor mange stjerner giver du? :

Nu er jeg ret ny i hjemmeside branchen og kunne godt tænke mig at hvis i havde lyst sendte et link på en side som i synes er god, så kan det jo være der er nogle fællestræk i forhold til farver,desegn mm.

I må meget gerne skrive køn og alder, jeg ser frem til en masse gode sider.

Preben

Fra Odense
Tilmeldt 4. Oct 06
Indlæg ialt: 664
Fra  Tele Call - enkle telefoner og struktur til ældre og handicappede Skrevet kl. 11:24

Hej
Jeg har lige fået lavet ny shop telecall.dk som handler med telefoner til ældre og handicappede
Designet er tilpasset til ældre som kommer for at købe en telefon som de kan bruge. Telefoner uden alle mulige funktioner som ældre ikke bruger alligevel. Det samme er hjemmesiden. Enkel og overskuelig – ligesom telefonerne :-)
Derfor mener jeg i høj grad at en god hjemmeside, er én som er tilpasset de besøgende som kommer på siden.

Vh
Henrik

Fra Holstebro
Tilmeldt 23. May 10
Indlæg ialt: 249
Fra  Gamer mule Skrevet kl. 11:32

Der er mange ting som deffinere en god hjemmeside.

Design: Den skal se professionel ud, kontrastfarverne skal være i orden, og der skal være godt med luft.

Brugervenlighed: Hvis en bruger ikke kan finde det han leder efter inden for 1 min, er det er en dårlig hjemmeside da de fleste bare går videre til en hjemmeside hvis de ikke finder det de vil have.

Brugbarhed: En hjemmeside skal kunne bruges til noget, den skal ikke bare være der uden grund.

Eksempel: Spigo.dk og komogvind.dk er helt og igennem gennemtænkt. Men ser du på f.eks. cardic.dk er det jo ikke lige det man vil se.

Fra Holstebro
Tilmeldt 23. May 10
Indlæg ialt: 249
Fra  Gamer mule Skrevet kl. 11:36

Henrik:

Hej
Jeg har lige fået lavet ny shop telecall.dk som handler med telefoner til ældre og handicappede
Designet er tilpasset til ældre som kommer for at købe en telefon som de kan bruge. Telefoner uden alle mulige funktioner som ældre ikke bruger alligevel. Det samme er hjemmesiden. Enkel og overskuelig – ligesom telefonerne :-)
Derfor mener jeg i høj grad at en god hjemmeside, er én som er tilpasset de besøgende som kommer på siden.

Vh
Henrik

Det er faktisk et spændende koncept, men jeg tror faktisk det skal hen og være endnu mere simpelt for at ældre kan bruge hjemmesiden. Men det er jo nok bare mig. Den er sikkert blevet testet af flere hundrede ældre som siger god for den.

Fra Odense
Tilmeldt 4. Oct 06
Indlæg ialt: 664
Fra  Tele Call - enkle telefoner og struktur til ældre og handicappede Skrevet kl. 12:33

Steffen Rasmussen:

Henrik:

Hej

Vh
Henrik

Det er faktisk et spændende koncept, men jeg tror faktisk det skal hen og være endnu mere simpelt for at ældre kan bruge hjemmesiden. Men det er jo nok bare mig. Den er sikkert blevet testet af flere hundrede ældre som siger god for den.

Hej Steffen

Siden er ret ny, så jeg har ikke fået så mange tilbagemeldinger på den, andet end her på amino.
Men den er helt sikkert langt bedre end vores "gamle" shop. Der er selvfølgelig rettet list rundt omkring på sitet.

Faktisk er mange af vores kunder ikke den ældre selv, men børn og pårørende til den ældre eller handicappede.

Vi gør meget ud af kundebetjening pr. telefon og mail, og de ting som vi ved kunderne ofte søger vejledning om, har jeg lagt ind i en TELEFON GUIDE hvor der kan vælges mellem forskellige egenskaber for telefonen.
Den side er ret godt besøgt. :-)

Jeg er også i gang med at lave en side med ofte stillede spørgsmål, som jeg tror at brugerne vil blive glade for.

Du har ret i at brugeren vil have nem og hurtig adgang til de informationer som de søger.
I min shop drejer det sig om at vejlede kunden til at finde netop den telefon som opfylder den ældre eller handicappedes behov.

Det samme gælder alle andre hjemmesider.
Hvis jeg ikke finder de informationer på en hjemmeside som jeg kom for at finde, så går der max 1 min før jeg er på google.

En god hjemmeside løser dit behov nemt og hurtige :-)

vh
Henrik

Fra Aalborg
Tilmeldt 18. May 09
Indlæg ialt: 493
Fra  ThomsenMedia Skrevet kl. 12:42

En god hjemmeside giver værdi til kunden.

Venlig hilsen

Per Thomsen

Fra Aarhus
Tilmeldt 3. Jul 07
Indlæg ialt: 1987
Fra  MagentoXperten.dk Winkwink.dk Skrevet kl. 16:11

Det er generelt ekstremt vigtigt at budskabet står klart fra start. Hvad sælges der? Hvad er unikt ved shoppen? Hvor køber jeg? Er det sikkert? Osv...

Sørg for det er på plads! 

Fortsat god dag og nyd solen!

Venlig hilsen

Kristoffer Hjerrild

Ejer af Winkwink & Magentoxperten. 

Fra Aarhus
Tilmeldt 16. May 10
Indlæg ialt: 72
Fra  Origo Web Design Skrevet kl. 16:51

En god hjemmeside skal fremhæve det produkt, service eller budskab, som man prøver at sælge. Den skal være lettilgængelig og brugervenlig. Det er desuden vigtigt man udseende mæssigt rammer målgruppen. Her skal tages i betragtning alder, interesser og hvad der ellers kan være interessant ifht. målgruppen. På baggrund af dette kan man så foretage valg af tema, layout, typografi, billeder osv.

Det er efter min mening vigtigt at en hjemmeside gør brug af tidsløse designprincipper og ikke kun bygger på den seneste trend. Whitespace, typografi og visuelt hiraki skal alle være i orden, ellers falder hjemmesiden fra hinanden. 

Det er desuden vigtigt at hjemmesiden overholder diverse standarder og tager hensyn til folk med handicap, så den vises ens i alle browsere og på alle platformer og ikke er ulæselig for en person med nedsat syn f.eks. Hvis man vil gøre brug af fremadrettede teknologier, som stadig ikke understøttes i ældre browsere, er det vigtigt, at man tager højde for det, så den forbliver brugbar.

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)