Så har du vel også bare fortalt en tilfældig person om alle dine planer Vi er ikke partnere, kender knap nok hinanden.. Men vi er i et samarbejde ? Jeg er ikke med |
Jeg vil ikke kommenterer på det som der konkret er sket i denne tråd, for den er godt nok blevet helt f..ked up (hvilket desværre efterhånden sker alt for ofte....)
Men, jeg vil godt støtte op om at der desværre er rigtig mange bevidste svindlere, småfuskere og mere eller mindre tvivlsomme wanne-be-iværksættere-som-bare-er-nogle-forbandede-hustlende-umoralske-samvittighedsløse-møghunde og krisen har tilsyneladdende virket som en gødning for denne type mennesker, for der kommer ihvertfald flere og flere af dem - også herinde på Amino.
Normalt plejer jeg ikke herinde at dele ud af forretningsmæssige detaljer fra min hverdag, men jeg gør en undtagelse i denne sammenhæng og smider en bombe som rystede mig og min opfattelse af mine med-Amino'er:
I forbindelse med udarbejdelsen af årsregnskabet for produktionsselskabet af MediaMouse, kørte vores revisorer og jeg en statestik på hvilke tab virksomheden har haft og hvordan de har været fordelt. Og en af de ting vi bl.a. ved er hvordan kunderne er "kommet ind". Og det vil også sige at vi ved hvilke kunder der f.eks. kommer via Amino. Derved kan vi også sammenkoble dette med f.eks. en kunde som skylder os penge, eller vi decideret har tabt penge på f.eks. ved at de er gået under jorden, har ignoreret dom i retten, erklæret sig konkurs eller lignende.
OG HER KOMMER DET SÅ: Over 2/3 af vores tab over de sidste 2 år er skabt af mine kære med-Amino'er....
Det er fandme dårlig iværksætter-ånd !! - nej, jeg vil kalde det dårlig Amino-ånd.
Men det afholder tilsyneladdende ikke andre iværksættere fra at mene, at de er i deres fulde ret til at prøve at snyde andre bare fordi de ikke selv kan få deres egen biks til at løbe rundt.
Men som I også kan se, så har det nu ikke afholdt mig fra stadig at skrive herinde .
- Og ja, vi tager stadig mange opgaver ind fra Amino'er - men der er nok også et par kunder som har bidt mærke i at vi screener dem lidt hårdere end tidligere.
Så Thomas, uanset hvem det er der har gjort hvad og hvordan det konkret er sket, så kan jeg kun give dig et klap på skulderen og bekræfte lige præcis det som jeg også skrev i dit tidligere indlæb med videobloggen fra Berlin:
Det er dét her som giver dig erfaring !
- og som kan være med til at gøre dig til en bedre og derved successfuld iværksætter .
/Jesper