Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Jeg politianmelder dig!

Side 1 ud af 2 (13 indlæg)
Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 13:47
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 2 person

Er det en tom trussel?

Jeg er i opstartsfasen med min hjemmeside.  Man kan vel kalde det et indekseringssite, hvor jeg skal bruge oplysninger som blandt andet pris til sammenligning.

Jeg vil først og fremmest gerne have et godt forhold til firmaerne, som skal med i "indekset", derfor skal de selv lave deres "indekseringsannonce".

Jeg håbede de fleste takkede ja til idéen, da det er gratis og rigtig god reklame for de flest. Men sagen er den, og jeg nu har modtaget en mail som lyder:  Hvis jeg finder noget om mig på din side bliver du politianmeldt!

Mit spørgsmål lyder så: skal jeg have en tilladelse fra et firma, for at  fortælle hvilken pris de tager for en ydelse, som blandt andet står på deres hjemmeside?

Jeg er overrasket over, hvorfor han går direkte til trusler, frem for at sige, at han ikke vil med på siden. Jeg vil selvfølgelige respektere at han ikke vil med på siden, men jeg kunne alligevel godt tænkte mig at kende til det juridiske aspekt i denne sag. 

Hvordan fungere det på andre " inderkseringssites/ sammenligningssider" ? kelkoo, pricerunner, ja selv mange er jeres  affiliate sider?

Mvh

Mark Andersen

Tilmeldt 8. May 07
Indlæg ialt: 4467
Fra  Remy Skrevet kl. 14:00
Gennemsnit 2,0 stjerner givet af 4 person

Du skal ikke tro du skal vide! Undersøg tingende før du laver dem.

Fra Stenløse
Tilmeldt 15. Dec 08
Indlæg ialt: 449
Fra  VATO - Programmering & Design Skrevet kl. 14:08

Har du hentet inspiration til dit design fra denne side: ungarbejde.dk ? :)

Tilmeldt 20. Apr 07
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 14:12

Ja det har jeg, og jeg har været så heldig, at de også har ville sparre med mig! rigtig fed site.

Men lidt irrelevant!

Tilmeldt 20. Apr 07
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 14:15

.

Remydk:

Du skal ikke tro du skal vide! Undersøg tingende før du laver dem.

...?

Som jeg også har skrevet før, så har jeg ikke tænkt mig at gå den vej, men kunne lægge de firmaer op, som er interesseret i et samarbejde.

Fra Lyngby
Tilmeldt 26. Mar 05
Indlæg ialt: 9740
Fra  DEMIB HOLDINGS ApS Waimea Digital Skrevet kl. 14:22
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 6 person

M. Andersen:
Hvis jeg finder noget om mig på din side bliver du politianmeldt!

Den slags tomme trusler skal du tage helt roligt. Manden aner øjensynligt ikke hvad han snakker om. Vi har ytringsfrihed i Danmark.

Du kan iøvrigt svare ham tilbage, at det er ulovligt at true med falske politianmeldelser.

Jeg har dog også oplevet advokater, der krævede at jeg skrev under på, at jeg aldrig ville nævne deres klients navn igen. Hver gang har jeg sagt til dem, at de kunne render og hoppe. Og mere er der aldrig sket med det.

Tilmeldt 20. Apr 07
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 15:36

Hej Mikkel, tak for dit svar.

Godt så glemmer jeg bekymringerne for en stund.

Det er godt at hører, at jeg ikke er den eneste, der har den tankegang!

Jeg har også tænkt mig, at tage fat i ham, og fortælle at jeg synes det er en underlig måde at gribe tingene an på. Måske også hvorfor han ikke finder min side attraktiv, men det skal jeg nok ikke regne med at få et konstruktivt svar på...

Hvis der er nogen, som har læst jura eller har kendskab til det, vil jeg stadig meget gerne hører noget fra jer :)

Mvh

Mark

Tilmeldt 20. Apr 07
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 17:01
Gennemsnit 1,8 stjerner givet af 10 person

Hej

Før vi lige knepper personen igennem vores ignorante indstilling til selvbestemmelse, og ophøjer nettet til den ultimative lovlydighed af egenbestaltiget ret.

Hvor går din etiske grænse egentligt?? Når nu du ikke vil acceptere eller forstår at nogen ikke vil være med i dit lille netværk.

Det vil sige at du accepterer at jeg bruger din facebook og dit navn til at markedsføre, da det jo er offentligt tilgængligt på nettet.

Der findes desværre ikke nogen form for regler, andet end ophavsretten, som gør at man skal lave kildeangivelse.....og derigennem kun opretholde god skik, det vil sige at du egentlig ikke må ligge en anden hjemmeside til bund for en hjemmeside, men at du må underbygge din hjemmeside med informationer, hentet på en anden hjemmeside, mod kildeangivelse.

Der du nu bevæger dig ud, er et sted, hvor rigtig mange er blevet taget i røven, sådan at de har kunne mærke det i svælget. Tænk på alle de anoncehajer, der har solgt annoncer til ukendte internet sider. Og det er netop det som får folk til at reager som de gør. Og derfor synes jeg lige at man skal respektere folks meninger her.

Og mange sider kører idag, med at man skal melde sin side til, netop for at undgå en masse bøvl. Ligger du en side ud, hvor det er min side, der er til grund for artiklen, uden at jeg har givet tilladelse for det, så skal du regne med, at der kommer en advokat på med det samme. Da det strider mod ophavsretten. Og den sag kan man altid kører. Og har du ikke gode advokater, så kommer det til at koste dig dyrt.

Og da siden sikkert er i DK, så skal man passe på med injurie loven, da man hurtigt kan bevise, at hvis din side ikke er opdateret, er med til via inkorrekte oplysninger, at forhindrer en anden virksomhed i at tjene penge.

Så var jeg dig, ville jeg acceptere at firmaer der ikke vil være med på din side, skal have lov at melde det ud.

/Kenneth

Ps. Hvor længe regner du så med at det er gratis for virksomheder at være med????

Tilmeldt 20. Apr 07
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 17:36

Kenneth:

Hej

Før vi lige knepper personen igennem vores ignorante indstilling til selvbestemmelse, og ophøjer nettet til den ultimative lovlydighed af egenbestaltiget ret.

Hvor går din etiske grænse egentligt?? Når nu du ikke vil acceptere eller forstår at nogen ikke vil være med i dit lille netværk.

Det vil sige at du accepterer at jeg bruger din facebook og dit navn til at markedsføre, da det jo er offentligt tilgængligt på nettet.

Underlig konklusion at drage, når jeg skriver, at jeg selvfølgelige vil respektere at han ikke vil med på siden.

Kenneth:

Der findes desværre ikke nogen form for regler, andet end ophavsretten, som gør at man skal lave kildeangivelse.....og derigennem kun opretholde god skik, det vil sige at du egentlig ikke må ligge en anden hjemmeside til bund for en hjemmeside, men at du må underbygge din hjemmeside med informationer, hentet på en anden hjemmeside, mod kildeangivelse.

Der du nu bevæger dig ud, er et sted, hvor rigtig mange er blevet taget i røven, sådan at de har kunne mærke det i svælget. Tænk på alle de anoncehajer, der har solgt annoncer til ukendte internet sider. Og det er netop det som får folk til at reager som de gør. Og derfor synes jeg lige at man skal respektere folks meninger her.

Og mange sider kører idag, med at man skal melde sin side til, netop for at undgå en masse bøvl. Ligger du en side ud, hvor det er min side, der er til grund for artiklen, uden at jeg har givet tilladelse for det, så skal du regne med, at der kommer en advokat på med det samme. Da det strider mod ophavsretten. Og den sag kan man altid kører. Og har du ikke gode advokater, så kommer det til at koste dig dyrt.

Og da siden sikkert er i DK, så skal man passe på med injurie loven, da man hurtigt kan bevise, at hvis din side ikke er opdateret, er med til via inkorrekte oplysninger, at forhindrer en anden virksomhed i at tjene penge.

Så var jeg dig, ville jeg acceptere at firmaer der ikke vil være med på din side, skal have lov at melde det ud.

/Kenneth

Ps. Hvor længe regner du så med at det er gratis for virksomheder at være med????

Tak for svaret :)

Tilmeldt 20. Apr 07
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 17:48

M. Andersen:
Underlig konklusion at drage, når jeg skriver, at jeg selvfølgelige vil respektere at han ikke vil med på siden

Er en general kommentar til mange af de svar der er kommet. Så ikke dig personligt, er ked af at du tager det sådan.

/Kenneth

Side 1 ud af 2 (13 indlæg)