Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Ip adresse

Side 2 ud af 4 (32 indlæg)
Tilmeldt 15. Nov 09
Indlæg ialt: 327
Skrevet kl. 07:22
Hvor mange stjerner giver du? :

Preben eriksen:

Kan man ændre sin ipadresse eller kan man skjule den?

preben

Meget interessant spørgsmål. Nogle påstår, at visse abonnementer fornyer ens ip adresse, hver gang man logger på. Er det sandt?

/Nina

Fra Allerød
Tilmeldt 28. Mar 05
Indlæg ialt: 3352
Fra  MediaMouse ApS - Trykkeri Skrevet kl. 09:39

Det er korrekt at en del udbydere kører med skiftende IP. Det vil sige at du får tildelt en IP-adresse ud fra en pulje hver gang du kobler på. Af fast IP-adresse kaldes en statisk IP hvor en skiftende tildelt adresse kaldes for dynamisk IP. Dynamisk IP er dog forbundet med en del problemer - f.eks. hvis man vil have sin egen server stående af en eller anden art. Der er også sites hvor man validerer brugerne op imod deres IP-adresser - og hvis IP-adressen ikke stemmer over ens, så kan man ikke logge på.

Hvis man vil sløre sin IP-adresse, så er der mange forskellige metoder alt efter hvor godt du vil sløre den. Der er nogle teknikker som er lige til uden nogen større problemer. Og så er der nogen som hører til en den mere lyssky afdeling hvor du så til gengæld også kan "forsvinde helt".

Så ja, det kan godt lade sig gøre at sløre din IP-adresse - men jeg vil lige som de andre også stille et stort spørgsmålstegn ved HVORFOR? Jeg vil vove at påstå at hvis man ikke engang kan stå inde for sit eget navn og så endda også har brug for at sløre sin IP-adresse, så er man ude på et skråplan.

/Jesper

Tilmeldt 16. May 10
Indlæg ialt: 871
Skrevet kl. 09:47

Ninaf:

Preben eriksen:

Kan man ændre sin ipadresse eller kan man skjule den?

preben

Meget interessant spørgsmål. Nogle påstår, at visse abonnementer fornyer ens ip adresse, hver gang man logger på. Er det sandt?

/Nina

Tak

Tilmeldt 13. Feb 06
Indlæg ialt: 382
Skrevet kl. 09:51

For at svare på dit spørgsmål findes der bla.

Der findes bla http://anonymouse.org/.

Hvad folk foretager sig på nettet er deres egen sag og nogen føler sig bare mere sikre bag en mur. Jeg er ikke selv en af dem for foretager mig ikke noget dumt men det er min klare holdning at folk skal have mulighed for privatliv i det de læser på nettet. Det har intet med at være ude på en skråplan og mener også anonymouse har været diskuteret før her på amino.

NIL

Tilmeldt 15. Nov 09
Indlæg ialt: 327
Skrevet kl. 10:15

Jesper Norbøll:
Det er korrekt at en del udbydere kører med skiftende IP. Det vil sige at du får tildelt en IP-adresse ud fra en pulje hver gang du kobler på. Af fast IP-adresse kaldes en statisk IP hvor en skiftende tildelt adresse kaldes for dynamisk IP. Dynamisk IP er dog forbundet med en del problemer - f.eks. hvis man vil have sin egen server stående af en eller anden art. Der er også sites hvor man validerer brugerne op imod deres IP-adresser - og hvis IP-adressen ikke stemmer over ens, så kan man ikke logge på.

Tak for svaret. Det har tit undret mig, at man snakker så meget om, at politiet kan finde en ved hjælp af IP adresse eller auktioner, der validere på IP adresser for at undgå "kunstige" bud, hvis IP adressen alligevel hele tiden bliver skiftet af udbyder.

Jeg har tre forskellige udbydere: Fullrate, TDC og 3 (mobil bredbånd). Alle tre bruger statisk IP. Er det tilfældigt at de tre jeg benytter bruger statisk IP eller er det det mest brugte?

Tilmeldt 16. May 10
Indlæg ialt: 871
Skrevet kl. 10:22

Har man ikke to IP addresser en ip til sin linie og en til hver af de respektive computere man nu måtte eje?

Fra Århus
Tilmeldt 18. Feb 06
Indlæg ialt: 4322
Skrevet kl. 10:27

Preben eriksen:

Har man ikke to IP addresser en ip til sin linie og en til hver af de respektive computere man nu måtte eje?

Hej Preben - Og velkommen tilbage på Amino. Smile

Der er nogle internetudbydere der giver deres kunder 2 stk dynamiske dhcp-tildelte ip-adresser så de kan have 2 computere online uden at kunden har behov for at have en router stående.

Men de fleste (tror jeg da) i dag tilbyder en løsning med en router hvor denne har én offentlig ip-adresse og en lang række interne (f.eks. 10.0.0.0 eller 192.168.1.0-adresser) ip-adresser på det interne netværk.

Dette kaldes NAT (network address translation) og er den mest udbredte måde at levere internet på her i landet skulle jeg mene.

Du har normalt ikke selv den store indflydelse på hvilken ip-adresse du har på den eksterne side af din router, da den ikke skifter ret ofte, selvom den måtte være dynamisk tildelt.

Jeg mindes f.eks. at jeg ikke har en fast ip herhjemme, men alligevel er den ikke skiftet i et års tid så vidt jeg kan se.

Jeg håber det var et svar du kunne bruge til noget.

Med venlig hilsen Anders Christensen

Safeticket - Dit enkle og fleksible billetsystem.

Fra Ganløse
Tilmeldt 17. Apr 07
Indlæg ialt: 70
Skrevet kl. 10:31

Med standard bredbånd er en dynamisk IP det mest anvendte, man skal faktisk bede om en fast IP.

Uanset at man får en ny IP når man kobler sig på nettet, vil den kune spores, der er logfiler der fortæller præcis, hvad tid ens forbindelse fik tildelt en IP - og hvilken IP. Derfor kan Politi spore en IP ved hjælp fra net udbyderen.

At skule sin IP ser jeg personligt ingen grund til, hvis man ønsker det må det være fordi man virkelig vil noget ulovligt eller andet negativt. Ingen kan jo umiddelbart spore en IP ret langt alligevel, kun når det bliver kriminelt og alvorligt kan politi gå til ens udbyder og få data. Man kan godt spore en IP til et område og hvis man er ihærdig, til den central der ligger nærmest ens bopæl, men at komme videre i sporing kræver  en del mere.

Fra Randers
Tilmeldt 18. May 10
Indlæg ialt: 910
Skrevet kl. 10:40

Hej pa kua..

hvis nu du benytter proxy kan ingen finde din ip..

brugte en proxy på kammerats webshop og der viste den jeg sad i colombia, men sad kun 100 km fra ham... Så jo den kan altid skjules..

hensigterne kan dog være forskellige

Fra Vanuato
Tilmeldt 24. Apr 09
Indlæg ialt: 1458
Fra  Kaffes Skrevet kl. 13:13
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 2 person

MediaHuset:

Hej pa kua..

hvis nu du benytter proxy kan ingen finde din ip..

brugte en proxy på kammerats webshop og der viste den jeg sad i colombia, men sad kun 100 km fra ham... Så jo den kan altid skjules..

hensigterne kan dog være forskellige

Hej MediaHuset

Jeg syntes det var nogle gode svar du kom med og ville tjekke lidt op på om i evt. havde nogle referencer som jeg kunne se.

Men jeg kunne ikke rigtig finde jeres webside udover  http://www.mediahuset.dk/ men den tilhører en anden bruger her på Amino nemlig Mikkel Friis, men han skulle vist ikke længere være aktiv her på Amino jf. den her tråd http://www.amino.dk/forums/t/89820.aspx

Måske var det en ide at kontakte ham, da han ejer domænet som passer til jeres firmanavn, måske du kan slå en handel af med ham?

Har du en webside jeg evt. kan finde jer på?

De bedste kaffe hilsner
Søren

Side 2 ud af 4 (32 indlæg)