Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Køb af Frisør salon, hvor meget må sådan en koste????

Side 1 ud af 2 (19 indlæg)
Tilmeldt 21. May 10
Indlæg ialt: 7
Skrevet kl. 19:27
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej alle sammen !

Jeg har fået tilbudt en eksiterende frisør salon som omsætter for ca. 1,1 mil om året og prisen ligger på ca. 200,000 kr.. Jeg har fået oplyst at den nuværende ejer har hævet ca. 340,000 kr om året til sig selv og der ud over er der ansat en assistent som også får en god løn..

Mit spørgsmål til jer lyder på om en pris på 200,00 kr er for meget for sådan en salon????

Jeg glæder mig til at hører jeres mening..

Mvh.

Frisør3

Fra Viborg
Tilmeldt 5. Feb 10
Indlæg ialt: 59
Skrevet kl. 19:35
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Frisør.

Nu er der mange andre omkostninger end løn der skal tages hensyn til - husleje, annoncering mv.

Mit råd er at du laver et budget over forretningen, så du kan se om der er plads til forrentning og afskrivninger foruden din løn.  Du skal have en kopi af sælgers regnskab for 2009 for at kunne se omkostningerne.

Mvh

Per Tange, registreret revisor FRR

Dansk Revision Viborg

 

Fra Århus
Tilmeldt 18. Feb 06
Indlæg ialt: 4322
Skrevet kl. 19:37
Hvor mange stjerner giver du? :

Det er nok heller ikke uvæsentligt at kigge på om sælger stopper som frisør eller starter ny salon.. Så kunne man jo godt forestille sig at kunderne ville følge saksen og ikke butikken..

Safeticket - Dit enkle og fleksible billetsystem.

Tilmeldt 21. May 10
Indlæg ialt: 7
Skrevet kl. 19:51
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Per

Jeg har set regnskabet, og ud fra regnskabet 2009 har hun kunnet hæve 340.000 efter alle udgifter er betalt...

Jeg kan så skære yderligere ned for nogle udgifter som hun har, son jeg synes er unødvendigt, og det gir mindst 3000 kr om måneden.

Synes du 200.000 kr er for meget???

 

Tilmeldt 21. May 10
Indlæg ialt: 7
Skrevet kl. 19:53
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Anders

Hun stopper pga. sygdom, og hun vil så blive ansat hos mih nogle timer om ugen indtil kunderne er overdraget til mig:-)

Tilmeldt 4. Jul 09
Indlæg ialt: 868
Skrevet kl. 20:49
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Du bør påregne et frafald af gamle kunder, lav et budget på 70 % af sidste års omsætning og se hvordan tingene ser ud.

I bør lave en kontrakt som forbyder sælger at starte op inden for faget i en årrække.

Hvad med assistenten hvor mange af kunderne følger hende, hvis hun stopper når du tager over ?

Hvordan skal overdragelsessummen finansieres, vil sælger sætte et lavtforrentet løsørepantebrev, som du afdrager og forrenter på over en længere årrække ? Hvis ja så kan det betyde mindre om overdragelsessummen er lidt større eller mindre.

Hvad indeholder overdragelsessummen ? Lejemålsdeposita, inventar (og i hvilken stand ?) og good will ? prøv at få sat tal på, lejemålsdeposita og inventar ville du alligevel skulle investere i hvis du startede selv op fra bunden, det "varme luft" er good will eller kundekreds kært barn har mange navne. Med de tal du nævner ville jeg skønne en goowill omkring 100.000 kr til at være rimeligt plus huslejedeposita og inventar og rigtigt godt hvis du kan få sælger til at finansiere summen med et lavtforrentet løsørepantebrev.

De bedste hilsener

Italien Finn

 

Tilmeldt 21. May 10
Indlæg ialt: 7
Skrevet kl. 21:06
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Finn

Tak for dit indlæg

Assistenten vil gerne blive, men man ved jo aldrig...

Sælger vil finansere det for mig, jeg skal kontant betale varelageret på ca 50.000 kr og batale 25.000 kr af købssummen, de sidste 175.000 kr vil hun finansere til 7,5% i rente. og jeg skal betale min. 5.000 kr om måneden, vil da gerne betale noget mere for at få det ud af verden:)

De 200.000 kr er for inventer i fin stand og goodwill

Lyder det så rimeligt med købsprisen???

Er bare så meget i tvivl, men hun siger at der står 2 andre købere og vil høre mere så føler mig lidt presset, jeg ved godt at det måske bare er for at presse mig..

Mvh Frisøren

Tilmeldt 4. Jul 09
Indlæg ialt: 868
Skrevet kl. 21:22
Hvor mange stjerner giver du? :

Lidt af princip synes jeg altid man skal forsøge at handle lidt på prisen, du kunne sige du er meget interesseret, men at du kun vil give 6 % i rente og betale 175.000 med 25.000 i udbetaling, der kan ikke ske noget ved at prøve.

MEN lad dig ikke presse til for kort afviklings tid på finansieringen, 5000 kr om måneden er en klods om benet og mere kan blive et reb om halsen i en dårlig måned. Sæt dig ikke for over 5000 helst lavere, du har også husleje, el, vand, moms, revisor og løn mv. som skal betales fast.

Sørg for forkøbsret til løsørepantebrevet til dagskurs hvis det skal sælges, så har du måske pludselig mulighed for at købe overtagelsessum for måske 70 %.

Held og lykke med forhandlingerne 

De bedste hilsener

Italien Finn

Tilmeldt 27. Sep 06
Indlæg ialt: 619
Fra  År Skrevet kl. 08:35
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg kender ikke lige faktoren man ganger med i frisørbranchen for at finde den rigtige pris. Faktoren er eksempelvis 8-10 i internetbranchen i forhold til EBIT (resultat før renter) eller EBITDA som udtrykker virksomhedens evne til at skabe overskud. Få en revisor til at hjælpe dig. En revisor kan også hjælpe dig med afskrivningsmuligheder, udregning af good will mm.

I en opstartsfase er det vigtig, at du har en klar plan. En forretningsplan er her et godt redskab. Både for dig og din bank.

Prøv derud over at gøre dig nogle overvejelse om marketingtiltag og hvor du kan spare tid og penge + om du kan skabe en ny salgskanal. En ny salgskanal kunne være via internettet, hvor der kan laves online booking via ex www.supersaas.dk, hvor du holder omkostnigerne helt i bund og kan starte gratis, hvis du har lyst.

Tilmeldt 21. May 10
Indlæg ialt: 7
Skrevet kl. 11:11
Hvor mange stjerner giver du? :

Tak for jeres indlæg.

Synes bare vores revisor ser så negativt på det, han kikker kun på det sidste tal på linjen og ikke hvad der kan gøres anderledes, og hvor der kan spares, hun bruger f.eks sempel 2000 kr om måneden på rengørring, det vil jeg jo gøre selv, og udover det er der flere lignende ting som jeg vil spare væk, selvfølgelig uden det går ud over kunderne.

Ud fra hendes regnskab 2009 er der 800.000 tilbage når udgifterne er betalt (-lønninger)

 

Side 1 ud af 2 (19 indlæg)