Jeg driver et par hjemmesider hvis formål udelukkende er at tjene penge, og hvis indtjening udelukkende kommer fra AdSense - man kunne kalde dem for MFA's men det lyder så kedeligt.
Mit spørgsmål er i den forbindelse, om det er anbefalelsesværdigt at sætte target blank på de interne links, for at optimere chancerne for et (eller flere) klik(s)?
Jeg har testet mig frem i perioder, men synes ikke jeg får nogle entydige eller klare resultater. Nogen der har en anbefaling eller erfaring?
Jeg ved ikke helt, hvad nettovirkningen vil være. For selvom folk vil få flere vinduer at lukke bagefter, så vil du nok få færre sidevisninger, når folk bliver irriteret over, at alt åbner i nyt vindue/faneblad.
Jeg må ærligt sige, at jeg aldrig selv har testet ovenstående selv vs. normal intern linkbuilding - derfor er det mere et kvalificeret gæt, end et egentligt facit.
Jeg kan ikke forestille mig at du får en SEO-værdi ud af at bruge target blank på dine interne links. Omvendt tror jeg heller ikke at det skader, hvis du kun kigger på SEO. Som Frank er inde på kan du sikkert miste brugere på det - så det ville også være noget som jeg ville holde mig fra.
Generelt er mine erfaringer at du får mest ud af det, hvis du laver en naturlig intern linkbuilding, hvor du hverken overdriver eller benytter dig af pagerank sculpting ect.
Godt nok omhandler mit blogindlæg om intern linkstruktur ikke dit specifikke problem, men kig forbi alligevel - det kan være der er en ting eller to som du kan blive klogere på