Hej Amino
Jeg studere ved siden af, så arbejder kun deltid med forretnignen. Jeg er medlem af IDA (Ingeniør foreningen) så jeg kan få en rigtigt billig indbo forsikring 500kr privat. Jeg ville hører om i kan et smart trick til at få dækket et lille beløb på 22.000. gennem evt. sin privat forsikring istedet for at skulle til at smide ca. 3000kr om året på erhvevs forsikring. Jeg er kun interesseret i at forsikre mit kamera. Skade forsikringer, som hvis jeg kører ind i nogen på cykel, regner jeg med den private indbo forsikring kan dække. Jeg har ikke rigtigt noget af værdi i min lejlighed ud over kamera udstyr, så synes kun der er grund til at forsikre kamera. Jeg kommer ikke til at ødelægge noget ved at tage billeder og hvis jeg gør kan man så ikke bare kører det ind som privat forsikring. Hovedproblemet er: - Jeg har meget billig indbo forsikring - Ehvervs forsikringerne er 6 gange så dyr. - Kan man på en smart måde sikre sit erhvervs kamera (det er købt ind over firma) via sin indbo forsikring?
På forhånd mange tak for svar..
Mvh Mads |
Hej Mads
Hvis du på dit "arbejde" i enkeltmandsvirksomheden laver en skade hos en kunde tvivler jeg stærkt på at din private forsikring vil dække det, da det er sket under udøvelsen af dit erhverv og ikke i din fritid.
Har du forelagt din problemstilling for dit forsikringsselskab?
Det virker jo et eller andet sted som overkill at skulle tegne nye forsikringer blot for at få dækket et kamera, medmindre du da har tegnet en "all-risk" forsikring på det hos forhandleren eller din forsikring.