Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Jeg har slet ingen forskring. Kombinere erhvervs forsikring med privat forsikring?

Side 1 ud af 2 (12 indlæg)
Tilmeldt 19. May 10
Indlæg ialt: 6
Skrevet kl. 18:15
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Amino

Jeg har er en lille enkeltmandsvirksomhed som fotograf. Jeg har lige købt for 22.000. kr kamera og jeg vil gerne have en billig forsikring på det hvis jeg smadre det eller taber det.

Jeg studere ved siden af, så arbejder kun deltid med forretnignen. Jeg er medlem af IDA (Ingeniør foreningen) så jeg kan få en rigtigt billig indbo forsikring 500kr privat.

Jeg ville hører om i kan et smart trick til at få dækket et lille beløb på 22.000. gennem evt. sin privat forsikring istedet for at skulle til at smide ca. 3000kr om året på erhvevs forsikring.

Jeg er kun interesseret i at forsikre mit kamera. Skade forsikringer, som hvis jeg kører ind i nogen på cykel, regner jeg med den private indbo forsikring kan dække.

Jeg har ikke rigtigt noget af værdi i min lejlighed ud over kamera udstyr, så synes kun der er grund til at forsikre kamera. Jeg kommer ikke til at ødelægge noget ved at tage billeder og hvis jeg gør kan man så ikke bare kører det ind som privat forsikring.

Hovedproblemet er:

- Jeg har meget billig indbo forsikring

- Ehvervs forsikringerne er 6 gange så dyr.

- Kan man på en smart måde sikre sit erhvervs kamera (det er købt ind over firma) via sin indbo forsikring?

På forhånd mange tak for svar..

Mvh Mads

Fra Århus
Tilmeldt 18. Feb 06
Indlæg ialt: 4322
Skrevet kl. 18:25

Hej Mads

Hvis du på dit "arbejde" i enkeltmandsvirksomheden laver en skade hos en kunde tvivler jeg stærkt på at din private forsikring vil dække det, da det er sket under udøvelsen af dit erhverv og ikke i din fritid.

Har du forelagt din problemstilling for dit forsikringsselskab?

Det virker jo et eller andet sted som overkill at skulle tegne nye forsikringer blot for at få dækket et kamera, medmindre du da har tegnet en "all-risk" forsikring på det hos forhandleren eller din forsikring.

Safeticket - Dit enkle og fleksible billetsystem.

Fra Aarhus V
Tilmeldt 16. Jul 07
Indlæg ialt: 347
Skrevet kl. 18:41

Hej Mads

Som Anders skriver, få kamera'et forsikret gennem forhandleren, din indbo forsikring dækker intet erhvervsmæssigt inventar, med mindre det specifikt står på policen at det er dækket. Så grib knoglen, og få en snak med dit forsikringsselskab.

Hvis du har den der studie forsikring gennem DJØF / RUNA, så læs betingelserne på policen/policerne, de dækker ikke hvis du har enkeltmandsvirksomhed, det kræver en fuldtids ulykkeforsikring, og der er, så vidt jeg husker, kun en deltids ulykkeforsikring med i den pakke.

Mads Madsen

Tilmeldt 19. May 10
Indlæg ialt: 6
Skrevet kl. 20:37

Hej Ander og Mads

Tusind Tak for svarende Smile

Jeg har snakked med Tryg Forsikring om at jeg allerede kan få meget billig indbo forsikring hos IDA forsikring, men de mener stadig jeg bliver nød til at kører en erhvervs forsikring ind over det og det er ikke noget IDA forsikring tilbyder. --Tryg forsikring vil jo gerne have en masse overforsikrede kunder kunne jeg forstille mig.. og det behøver jeg ikk at være. Hmm

Hvis jeg kan få et godt tilbud på forsikring af mit kamera hos min forhandler ville det jo være optimalt.

Jeg synes måske det er "trygheds afhængighed" hvis jeg skal have en skades forsikring ved at tage billeder af folk.

Jeg tror lige jeg hør min forhandler om han har et godt tilbud på en forsikring.

Ekstra Spørgesmål:

Hvad sker der hvis jeg på vej til et fotojob på min cykel kører ind i en lille pige så hun bliver indvalid? Kan en privat forsikring ikke dække den skade? 

Påforhånd tak for svar...

Mvh Mads

Fra København Ø
Tilmeldt 10. Jan 09
Indlæg ialt: 519
Skrevet kl. 21:33

Hej Mads,

Du skal have være fuldstændig sikker på, at du har en ansvarsforsikring, der dækker, når du er ude at tage billeder. Hvis du kører det rigtig erhvervsmæssigt med CVR-nr osv. så dækker din private ansvarsforsikring ikke. Jeg talte med en hulens masse forsikringsselskaber, da jeg startede for et år siden, og endte med at vælge Tryg ansvarsforsikring - primært fordi det var den billigste.

Til udstyret var Europæiske (jep, dem med rejseforsikringerne) de billigeste. De har en "teknisk udstyrsforsikring", som dækker over hele verden, uden selvrisiko og som koster 6% af den forsikrede sum. Du skal registrere dit udstyr hos dem. Alle andre havde mindste beløb på verdien af udstyret og var hulens dyre.

I en tråd på www.phosee.dk blev der nævnt http://www.usgdanmark.dk/ , som ser ud til at være ca. 30% billigere end Europæiske. Jeg er dog ikke klar over hvordan deres betingelser er.

Forsikringer er suverent den dyreste faste udgift jeg har. Erhvervsforsikringer er åbenbart bare snot-dyreSad

Mvh.

Carsten

Fotograf Carsten Olsen - Bryllupsfotograf og portrætfotograf i København og omegn.

Tilmeldt 4. Feb 08
Indlæg ialt: 1318
Fra  Kirstens Quilt Skrevet kl. 21:54

Mads:

- Kan man på en smart måde sikre sit erhvervs kamera (det er købt ind over firma) via sin indbo forsikring?

Det korte svar er NEJ. Din inboforsikring dækker INTET, der bruges erhvervsmæssigt, og det betyder faktisk også, at hvis du bruger din PC til firmaregnskab eller tilsvarende (du bruger den sikkert til billedbehandling?) er den heller ikke dækket.

Du er nødt til at tegne en erhvervsforsikring (ikke bare for dit kamera), du skal også have en erhvervsansvarsforsikring, som dækker, hvis du kommer til at forvolde en skade hos en kunde - vælte en kop kaffe på det hvide gulvtæppe eller den slags.

Bemærk, at hvis du forsøger at få dækket erhvervsmæssigt udstyr på din indboforsikring, er det forsikringssvindel, og det er faktisk strafbart.

Kirsten www.kirstensquiltshop.dk

Fra Herning
Tilmeldt 8. Dec 09
Indlæg ialt: 585
Skrevet kl. 22:36

Hej.

Hvis du som privat person kører en pige ned med din cykel dækker ansvarsforsikringen som er en del af din indboforsikring.

Men sker det i egenskab af udsendt for et firma uanset om det er dit eget eller du er ansat, er det firmaets ansvarsforsikring der skal dække. Som ansvarlig leder af virksomheden kan du blive gjort personlig ansvarlig såfremt der ikke er tegnet en ansvarsforsikring.

De bedste hilsner

Anders Mikkelsen

Nr1

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 23:38

Hmmm..Anders...vel ikke...når man kun er sig selv i firmaet?

MvH

Peter

Fra Herning
Tilmeldt 8. Dec 09
Indlæg ialt: 585
Skrevet kl. 10:04

Hej Peter.

Hvis jeg forstår dig ret så mener du at man ikke behøver en erhvervansvarsforsikring hvis man kun er sig selv i firmaet?

Det er altså sådan at har du et firma, så vil det ansvar du evt. pådrager dig i forbindelse med erhvervets udførelse alene blive dækket af en erhvervansvarsforsikring. Hvis du ikke har tegnet en sådan, vil skadelidte kunne rejse ansvars kravet mod dig personligt.

Din private ansvarsforsikring dækker dig ikke som erhvervsdrivende.

De bedste hilsner

Anders Mikkelsen

Nr1

Tilmeldt 4. Feb 08
Indlæg ialt: 1318
Fra  Kirstens Quilt Skrevet kl. 11:01

Hej Peter

Din privat forsikring er PRIVAT. Den dækker INTET, der kan henføres til erhverv, hverken ting eller ansvar - den dækker udelukkende det ansvar, du kan pådrage dig som privatperson.

Så selv om det koster nogle penge, er det en rigtig dårlig idé at spare forsikringen væk.

Kirsten www.kirstensquiltshop.dk

Side 1 ud af 2 (12 indlæg)