Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Jeg har slet ingen forskring. Kombinere erhvervs forsikring med privat forsikring?

Side 1 ud af 2 (12 indlæg)
Tilmeldt 19. May 10
Indlæg ialt: 6
Skrevet kl. 18:15
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Amino

Jeg har er en lille enkeltmandsvirksomhed som fotograf. Jeg har lige købt for 22.000. kr kamera og jeg vil gerne have en billig forsikring på det hvis jeg smadre det eller taber det.

Jeg studere ved siden af, så arbejder kun deltid med forretnignen. Jeg er medlem af IDA (Ingeniør foreningen) så jeg kan få en rigtigt billig indbo forsikring 500kr privat.

Jeg ville hører om i kan et smart trick til at få dækket et lille beløb på 22.000. gennem evt. sin privat forsikring istedet for at skulle til at smide ca. 3000kr om året på erhvevs forsikring.

Jeg er kun interesseret i at forsikre mit kamera. Skade forsikringer, som hvis jeg kører ind i nogen på cykel, regner jeg med den private indbo forsikring kan dække.

Jeg har ikke rigtigt noget af værdi i min lejlighed ud over kamera udstyr, så synes kun der er grund til at forsikre kamera. Jeg kommer ikke til at ødelægge noget ved at tage billeder og hvis jeg gør kan man så ikke bare kører det ind som privat forsikring.

Hovedproblemet er:

- Jeg har meget billig indbo forsikring

- Ehvervs forsikringerne er 6 gange så dyr.

- Kan man på en smart måde sikre sit erhvervs kamera (det er købt ind over firma) via sin indbo forsikring?

På forhånd mange tak for svar..

Mvh Mads

Fra Århus
Tilmeldt 18. Feb 06
Indlæg ialt: 4322
Skrevet kl. 18:25

Hej Mads

Hvis du på dit "arbejde" i enkeltmandsvirksomheden laver en skade hos en kunde tvivler jeg stærkt på at din private forsikring vil dække det, da det er sket under udøvelsen af dit erhverv og ikke i din fritid.

Har du forelagt din problemstilling for dit forsikringsselskab?