Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Ressourcer til at finde vækstrater inden for hjemmesider

Side 1 ud af 1 (1 indlæg)
  • 1
Fra København
Tilmeldt 22. Mar 10
Indlæg ialt: 87
Fra  Create Copenhagen Skrevet kl. 12:03
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej allesammen.

Jeg har gang i en ide, som jeg samtidig skal skrive bacheloropgave over. Det betyder at bl.a. min markedsundersøgelse skal være rimelig grundig, og teoretisk funderet.

I den sammenhæng søger jeg gratis ressourcer der kan give mig statistik over ting som profitmarginer, conversion til premium kontoer, og vækstrater for hjemmeside løsninger. Jeg har valgt at sammenligne mig meget med DBA.dk, og Doodle.com, da det begge er services, der på en måde minder om min egen ide, der grundlæggende er en gratis webservice, med premium muligheder.

Er der nogen der kender til sådanne ressourcer, hvor jeg kan finde disse, eller bare har nogle væksttal i medlemmer de vil dele, foreksempel fra egne erfaringer?

Jeg har selv haft kig på de rapporter www.fdim.dk, udgiver om danskernes internet forbrug, men de er ret dyre hvis man ikke selv er medlem, og kun værdifulde i forhold til opgaven, og i meget mindre grad til den reelle forretnignsplan.

For at opsummere leder jeg efter følgende "nøgletal" især:

- Gns. vækstrate i medlemstal for nyopstartede webside løsninger, med succes (jeg er ikke så meget interesseret i at størstedelen af disse ikke formår at tiltrække medlemmer)

- gns. conversionsrate til premium brugere, igen for succesfulde sider. (jeg tænker foreksempel SPAMfighter?)

- Markedsstørrelser set i omsætning, for webservices. (hvor meget brugte danskerne på webservices i år X)

Jeg ved det er lidt løst, men alt hjælp er meget værdsat!

Side 1 ud af 1 (1 indlæg)